Τρίτη 16 Απριλίου 2024

Πέτσας: Έρχονται μέτρα για την ενίσχυση τηλεοπτικών σταθμών πανελλαδικής και περιφερειακής εμβέλειας

NEWSROOM icon
NEWSROOM
Πέτσας: Έρχονται μέτρα για την ενίσχυση τηλεοπτικών σταθμών πανελλαδικής και περιφερειακής εμβέλειας

Μέτρα για την ενίσχυση των τηλεοπτικών σταθμών πανελλαδικής και περιφερειακής εμβέλειας εξετάζει η κυβέρνηση σύμφωνα με τον αρμόδιο υπουργό Στέλιο Πέτσα δηλώνοντας παράλληλα ότι προτίθεται να συζητήσει και ενδεχόμενη παράταση της έκπτωσης 50% στο μηνιαίο τίμημα που καταβάλουν οι σταθμοί στην Digea.

Ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του κ. Βασίλη Κεγκέρογλου για την στήριξη των περιφερειακών τηλεοπτικών σταθμών είπε μεταξύ άλλων πως “προτιθέμεθα να εξετάσουμε τον φόρο διαφήμισης του 5%, όπως είπατε κ. Κεγκέρογλου, στο επόμενο διάστημα και θα είμαι σύντομα σε θέση να σας πω περισσότερα, όπως επίσης εξετάζουμε την παροχή κινήτρων για αύξηση της διαφημιστικής δαπάνης. Επίσης πολύ σύντομα θα είμαστε σε θέση να εξειδικεύσουμε αυτές τις δύο παρεμβάσεις από τις οποίες θα επωφεληθούν και τα πανελλαδικής, αλλά και τα περιφερειακής εμβέλειας τηλεοπτικά κανάλια”.

Απο την πλευρά του ο κ. Κεγκέρογλου εξήγησε πως τα μέτρα στήριξης επιχειρήσεων δεν μπορούν να εφαρμοστούν στην περιφερειακή τηλεόραση καθώς “Δεν μπορεί να μειωθεί το προσωπικό, ούτε αναστολή μπορεί να γίνει, ούτε εκ περιτροπής εργασία. Το Μέσο δεν θα λειτουργεί. Άρα, δεν χρειάζονταν τα μέτρα Βρούτση, αλλά επιδότηση εργασίας που μαζί με τις ασφαλιστικές εισφορές θα έφτανε ένα σημαντικό ποσοστό του μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους, για να μπορέσουν να επιβιώσουν και να μην έχουν επιβάρυνση στο επόμενο διάστημα” και πρότεινε μεταξύ άλλων την πιστή τήρηση του νόμου που προβλέπει την παροχή του 30% της κρατικής διαφήμισης στα περιφερειακά μέσα, την παράταση της έκπτωσης στην Digea και την χρονική αναστολή του φόρου διαφήμισης.

Αναλυτικά η συζήτηση της ερώτησης έχει ως εξής:

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.

Κύριε Υπουργέ, ο ρόλος της περιφερειακής τηλεόρασης είναι γνωστός σε εσάς, σημαντικός, κρίσιμος, αλλά περισσότερο γνωστός στους πολίτες της περιφέρειας, της υπαίθρου. Παρά τη μεγάλη προσφορά του, αντιμετωπίζεται δυσανάλογα από την πολιτεία διαχρονικά. Σήμερα, μπορούμε με βάση την εμπειρία των προηγούμενων μηνών και την προσπάθεια αντιμετώπισης της πανδημίας όχι μόνο να επιβεβαιώσουμε αυτή τη διαχρονική προσφορά της περιφερειακής τηλεόρασης, αλλά να πούμε όλοι μαζί σε όλους τους τόνους ότι έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην αντιμετώπιση της πανδημίας, με την άμεση και έγκυρη ενημέρωση προς τους πολίτες, τόσο για τα μέτρα, τους κανόνες και τις προοπτικές αλλά και την προσπάθεια επανεκκίνησης της οικονομίας.

Δυστυχώς δεν απολαμβάνουν της αντίστοιχης στήριξης. Από την αρχή έθεσαν τα εξής θέματα: Πρώτα από όλα τη στήριξη του μισθολογικού κόστους των εργαζομένων, αφού δεν είναι λύση για την περιφερειακή τηλεόραση η μείωση του προσωπικού ή η εκ περιτροπής εργασία ή η αναστολή, διότι δεν είναι μια κλασική επιχείρηση. Χρειάζεται το σύνολο του προσωπικού για να μπορεί λειτουργήσει όπως πρέπει. Έθεσαν θέμα μείωσης των φορολογικών βαρών. Με την αφορμή του κορωνοϊού το 20% που έγινε 5%, νομίζω ότι δεν έχει κανένα νόημα πλέον, σύμφωνα και με την άποψή τους, να υπάρχει. Στη μηνιαία μίσθωση από την DIGEA, για τρεις μήνες, έγινε αναστολή του 50%, σε συνδυασμό βεβαίως και με τα κεντρικά μέσα, των οποίων είναι η DIGEA εταιρεία, και ζήτησαν επιπλέον τουλάχιστον τρεις μήνες.

Έρχομαι τώρα στο θέμα της οικονομικής ενίσχυσης, που από την αρχή στην Επιτροπή Θεσμών θέσαμε ως πρόταση κάποιους κανόνες από την πλευρά μας, που έπρεπε να τηρηθούν, προκειμένου να τύχουν της οικονομικής ενίσχυσης στα περιφερειακά μέσα και ιδιαίτερα στην περιφερειακή τηλεόραση. Ο πρώτος κανόνας αφορά το κριτήριο των εργαζομένων σε κάθε σταθμό, προκειμένου η ενίσχυση να έχει να κάνει με την υποχρέωση και το οικονομικό βάρος του μέσου.

Το δεύτερο κριτήριο, που είναι και από το νόμο σαφέστατο, αφορά το 30% που οφείλουμε ως πολιτεία να παρέχουμε από το σύνολο των ενισχύσεων στα περιφερειακά μέσα.

Νομίζω ότι δεν υπήρξε ανταπόκριση στα ιδιαίτερα ζητήματα που έχουν θέσει από την Ελληνική Ενημερωτική Περιφερειακή Τηλεόραση και τα παράπονά τους είναι παραπάνω από δικαιολογημένα.

Και υπάρχει, κύριε Υπουργέ, και ένα παράπονο, ότι δεν έχει γίνει ποτέ μία συνάντηση και μία διαβούλευση μαζί τους.

Θα θέλαμε, λοιπόν, τις απαντήσεις σας για το κατά πόσο τα αιτήματα αυτά που έχουν θέσει, έχετε διάθεση, έχετε πρόθεση -διότι διάθεση μπορεί να υπάρχει- να τα κάνετε πράξη και έτσι να ενισχυθεί η περιφερειακή τηλεόραση και ο σημαντικός της ρόλος.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Κύριε Υφυπουργέ, έχετε τον λόγο.

ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΠΕΤΣΑΣ (Υφυπουργός στον Πρωθυπουργό): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Κύριε Κεγκέρογλου, κυρίες και κύριοι Βουλευτές, είμαστε περήφανοι για τη συλλογική αντιμετώπιση της πανδημίας στη χώρα μας. Όλοι οι Έλληνες γίναμε ένα και δείξαμε βαθιά αίσθηση αλληλεγγύης. Απαιτείται, όμως, να παραμείνουμε σε εγρήγορση για να μην πάνε χαμένα όσα με κόπο κερδίσαμε όλοι μαζί τους προηγούμενους μήνες.

Τα καλά αποτελέσματα της χώρας στην αντιμετώπιση της πανδημίας, δεν ήρθαν τυχαία. Οφείλονται, πρώτα απ’ όλα, στην ατομική ευθύνη και τη συλλογική ωριμότητα, την πειθαρχία και ομοψυχία των Ελλήνων απέναντι στον κοινό εχθρό, τον κορωνοϊό. Οφείλονται στην αποτελεσματικότητα του κράτους και την αξιοσύνη των γιατρών, του νοσηλευτικού προσωπικού και του προσωπικού της Πολιτικής Προστασίας που βρέθηκαν από την πρώτη στιγμή στην πρώτη γραμμή. Οφείλονται στο γεγονός ότι ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης πήρε έγκαιρα δύσκολες, αλλά σωστές αποφάσεις.

Το σχέδιο της Κυβέρνησης αναπτύχθηκε σε τρεις άξονες: Πρώτον, στην αποτελεσματική ανάσχεση της διασποράς του ιού. Δεύτερον, στη δραστική ενίσχυση του συστήματος υγείας. Τρίτον, στη στήριξη των επιχειρήσεων και των εργαζομένων που πλήττονται.

Μέσα, λοιπόν, σε αυτές τις δύσκολες και απαιτητικές συνθήκες για την ελληνική οικονομία, δεν αφήσαμε εκτός στήριξης και τον κλάδο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Και σε αυτό το πλαίσιο, θα ήθελα να ευχαριστήσω τον κ. Κεγκέρογλου που με την επίκαιρη ερώτησή του, μου δίνει την ευκαιρία να αναπτύξω τις πρωτοβουλίες που πήρε η Κυβέρνηση ειδικότερα για τα περιφερειακά μέσα ενημέρωσης, τα οποία από την πρώτη στιγμή έτυχαν ακριβώς του ίδιου πλαισίου προστασίας και στήριξης από την ελληνική Κυβέρνηση, όπως κάθε επιχείρηση που είχε πληγεί.

Συγκεκριμένα, έχουμε συμπεριλάβει στους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας των κλάδων που πλήττονται από την πανδημία και τους δώδεκα ΚΑΔ που αφορούν δραστηριότητες Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης.

Επιπλέον, για την ευρύτερη εφαρμογή των ευεργετικών μέτρων, συμπεριλήφθηκαν στη λίστα των πληττόμενων και επιχειρήσεις που είναι εγγεγραμμένες στο Μητρώο Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης, το Μητρώο «Online Media», που τηρείται στη Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας και Ενημέρωσης και περιλαμβάνει περίπου εννιακόσιες επιχειρήσεις.

Θα καταθέσω αργότερα όλα τα σχετικά για τα Πρακτικά.

Υπενθυμίζεται ότι το πακέτο των μέτρων στήριξης περιελάμβανε, μεταξύ άλλων, μέτρα με στόχο την ενίσχυση της ρευστότητας των επιχειρήσεων, μέτρα που αφορούν στις φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις, αλλά και στις ληξιπρόθεσμες οφειλές, μέτρα για τους εργαζόμενους των επιχειρήσεων.

Θα καταθέσω, επίσης, στα Πρακτικά την επιστολή μου από 19 Μαΐου 2020 στην ΕΣΗΕΑ, στην οποία περιγράφονται αναλυτικά τα επιμέρους μέτρα που έλαβε η ελληνική Κυβέρνηση για την ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης.

Ειδικά για τη διευκόλυνση των περιφερειακών επιχειρήσεων έκδοσης εφημερίδων προβλέφθηκε παράταση της προθεσμίας υποβολής αίτησης πρώτης καταχώρισης και ανανέωσης εγγραφής στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Περιφερειακού και Τοπικού Τύπου. Θεωρήθηκε δικαιολογημένη η μη έκδοση συγκεκριμένου αριθμού φύλλων των περιφερειακών και τοπικών εφημερίδων κατά το χρονικό διάστημα από 16 Μαρτίου έως 30 Απριλίου 2020. Για το ίδιο διάστημα οι υποχρεώσεις ως προς το ύψος των πωλήσεων φύλλων ανά έκδοση και το μέγεθος της εφημερίδας μειώθηκαν κατά το ήμισυ. Έτσι, εξασφαλίσαμε τη συνέχιση της λειτουργίας τους και την αδιάλειπτη καταχώρισή τους στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Περιφερειακού και Τοπικού Τύπου, γεγονός το οποίο συνδέεται με πλεονεκτήματα για κρατικές καταχωρίσεις και οικονομική ενίσχυση.

Αυτή η στήριξη ήρθε σε συνέχεια και της οριζόντιας παρέμβασης μας για τη διευκόλυνση της διάθεσης εφημερίδων στο κοινό από τα σούπερ μάρκετ.

Όμως, κυρίες και κύριοι Βουλευτές, πήραμε και επιπλέον μέτρα για τους περιφερειακούς τηλεοπτικούς σταθμούς, λαμβάνοντας υπόψη τον καθοριστικό τους ρόλο -όπως είπε ο κ. Κεγκέρογλου- για την ενημέρωση των πολιτών κατά την τρέχουσα συγκυρία και προκειμένου να διασφαλιστεί η στήριξη της επιχειρηματικότητας, η βιώσιμη και ομαλή λειτουργία τους, αλλά και η προστασία των θέσεων εργασίας των εργαζομένων σε αυτά.

Παρασχέθηκε δικαίωμα στους τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής ή περιφερειακής εμβέλειας για καταβολή στην DIGEA ποσοστού 50% της μηνιαίας οφειλόμενης αμοιβής για τους μήνες Mάρτιο, Απρίλιο και Μάιο.

Περαιτέρω, με την ίδια διάταξη ορίστηκε ρητά, ότι από 1η Μαΐου έως 31 Αυγούστου 2020 η DIGEA δεν επιτρέπεται να διακόπτει το σήμα λόγω οφειλών στους τηλεοπτικούς σταθμούς που έχουν καταβάλλει το ήμισυ της μηνιαίας αμοιβής της για τους τρεις μήνες που προανέφερα. Έτσι, για το χρονικό διάστημα του lockdown δώσαμε τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις αυτές να μειώσουν ένα μέρος των λειτουργικών τους δαπανών, αντισταθμίζοντας την απώλεια διαφημιστικών εσόδων.

Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, στην επιτυχία της Ελλάδας να αντιμετωπίσει την πρωτόγνωρη υγειονομική κρίση του κορωνοϊού συνέβαλε καθοριστικά η έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση των πολιτών από την πρώτη στιγμή, γιατί ήταν ένα από τα σημαντικότερα όπλα που διέθετε η πολιτεία. Εκτός από τα δωρεάν ενημερωτικά μηνύματα, αναπτύχθηκε και επαγγελματική και οργανωμένη εκστρατεία επικοινωνίας και ενημέρωσης μέχρι την 31η Μαΐου και αφορούσε όλες τις κατηγορίες μέσων – έντυπος Τύπος, τηλεοπτικά κανάλια, ραδιοφωνικοί σταθμοί, ιστότοποι, καθώς και μέσα κοινωνικής δικτύωσης- με σκοπό η διάθεση και διείσδυση των μηνυμάτων της εκστρατείας να είναι η κατά το δυνατόν ευρύτερη και αποτελεσματικότερη.

Στην εκστρατεία αυτή λήφθηκε ειδική μέριμνα για τα τοπικά και περιφερειακά μέσα και προβλέφθηκε ρητά η συμμετοχή τους στην κατανομή της συνολικής δαπάνης ανά κατηγορία μέσου.

Ταυτόχρονα, καταβλήθηκε η μέγιστη δυνατή προσπάθεια για να πλησιάσουμε όσο μπορούμε το 30% ως προς τα περιφερειακά μέσα, παρά το γεγονός ότι στη συγκεκριμένη εκστρατεία δεν ήταν υποχρεωτικό να ακολουθηθεί αυτή η ποσόστωση.

Έχω απαντήσει για αυτά τα θέματα κατ’ επανάληψη σε διαφορετικές ερωτήσεις Βουλευτών, διάφορων Κοινοβουλευτικών Ομάδων και έχω παραστεί και έχω δώσει αναλυτικές διευκρινήσεις στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας στις 10 Απριλίου του 2020.

Επιπλέον, κατέθεσα σχετικό πίνακα στη Βουλή με τα χίλια διακόσια τριάντα δύο μέσα ενημέρωσης που συμμετείχαν στην επικοινωνιακή εκστρατεία, έγγραφο που θα καταθέσω ξανά και σήμερα.

Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, στην επίκαιρη ερώτηση του αξιότιμου κ. Κεγκέρογλου γίνεται αναφορά στην υποχρεωτική συμμετοχή περιφερειακών μέσων με ποσοστό 30% στα επικοινωνιακά προγράμματα που καταρτίζουν φορείς του δημόσιου τομέα. Επιτρέψτε μου να αποσαφηνίσω το εξής: Με βάση το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, το Προεδρικό Διάταγμα 261/1997 και τον ν.2328/95, οι φορείς του δημοσίου τομέα καταρτίζουν ετήσιο πρόγραμμα επικοινωνιακής προβολής, το οποίο αφορά το επόμενο έτος και υποβάλλεται στη Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας και Ενημέρωσης προς έγκριση για ποσά άνω των 30.000 ευρώ. Σε αυτά πραγματοποιείται έλεγχος νομιμότητας και όχι σκοπιμότητας ως προς το ελάχιστο ποσοστό συμμετοχής, 30%, των περιφερειακών μέσων στην κατανομή της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης ανά κατηγορία μέσου.

Ο έλεγχος υλοποίησης του επικοινωνιακού προγράμματος και η τήρηση του ως άνω ποσοστού, πραγματοποιείται απολογιστικά το επόμενο έτος από αυτό στο οποίο αφορά. Η κάθε πρόταση περιλαμβάνει συγκεκριμένες δράσεις, σαφώς προσδιορισμένες και η έγκριση δίνεται για αυτές. Άρα, δεν μπορούν να καλυφθούν τυχόν έκτακτες και απρόβλεπτες ανάγκες, όπως δράσεις ενημέρωσης για τον κορωνοϊό.

Και για να έχετε ένα μέτρο σύγκρισης για το ύψος των προγραμμάτων αυτών, θα καταθέσω στα Πρακτικά σχετικό πίνακα με τα ποσά από το 2015 μέχρι το 2020.

Είναι προφανές από όσα εξέθεσα ανωτέρω, ότι η Κυβέρνηση έλαβε πολλαπλές πρωτοβουλίες για τη στήριξη και ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης κάθε κατηγορίας και γεωγραφικής εμβέλειας κατά τους τελευταίους μήνες, ώστε να αντιμετωπίσουν την οικονομική δυσπραγία που προκαλεί η πανδημία του κορωνοϊού. Όμως, και πριν από αυτήν, όπως γνωρίζετε, προχωρήσαμε στην άρση εμποδίων για την προσέλκυση επενδυτών και τη διευκόλυνση συμμετοχής των ΜΜΕ σε επενδυτικά και αναπτυξιακά προγράμματα.

Αξιότιμες κυρίες και κύριοι Βουλευτές, θα μου επιτρέψετε να κλείσω με ορισμένες γενικότερες επισημάνσεις.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Κύριε Υπουργέ, στη δευτερολογία σας. Ήδη σας έχω αφήσει τριπλάσιο χρόνο. Δεν μπορώ άλλο.

ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΠΕΤΣΑΣ (Υφυπουργός στον Πρωθυπουργό): Ωραία, τότε μπορώ να απαντήσω σε τρία συγκεκριμένα ερωτήματα που έθεσε ο κ. Κεγκέρογλου στη δευτερολογία.

Σας ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Κύριε Κεγκέρογλου, έχετε τον λόγο.

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Κύριε Υπουργέ, η σημαντική συμβολή της περιφερειακής τηλεόρασης στην ανάπτυξη, την κοινωνική ευημερία, την επίλυση προβλημάτων της υπαίθρου, της περιφέρειας, γενικότερα των πολιτών, φαίνεται ότι συνεχίζει να μην αναγνωρίζεται από την πολιτεία. Αντιμετωπίζεται ως ο φτωχός συγγενής των αθηναϊκών μέσων.

Αναφερθήκατε στο πολύ έργο το οποίο επιτελέσατε τούτες τις εβδομάδες για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Πράγματι, είναι τεράστιος ο όγκος αυτού του έργου, ακόμα και για το ενημερωτικό και το πληροφοριακό κομμάτι. Μόνο που διαπιστώνουμε ότι όλον αυτόν τον όγκο θέλετε, όσον αφορά την περιφερειακή τηλεόραση, να τον υλοποιήσετε τζάμπα. Δεν είναι, όμως, αυτός ο ρόλος της πολιτείας. Δεν είναι ο ρόλος της πολιτείας να αντιμετωπίζει με δύο μέτρα και δύο σταθμά μέσα που παίζουν τον ίδιο και ιδιαίτερα κρίσιμο ρόλο για την περίπτωση της περιφερειακής τηλεόρασης.

Το λέω αυτό με πλήρη γνώση, διότι συνεργάζομαι και συνεργαζόμαστε όλοι μας και με τα κεντρικά μέσα και με τα περιφερειακά. Είναι τελείως διαφορετική η αντίληψη και η πρακτική. Είναι τελείως διαφορετικό το αποτέλεσμα. Διαφορετικά τα κριτήρια. Καμία σχέση με σκοπιμότητες, καμία σχέση με ζητήματα που διαστρεβλώνουν την άποψη, την ενημέρωση. Με αυτήν την έννοια θα έλεγα ότι θα έπρεπε να υπάρχει προτιμησιακή σχέση με τα περιφερειακά μέσα. Όμως στην πράξη συμβαίνει το αντίθετο.

Τα μέτρα που είπατε γενικά για τις επιχειρήσεις, δεν μπορούν να εφαρμοστούν και δεν εφαρμόστηκαν στην περιφερειακή τηλεόραση. Ο αριθμός των εργαζομένων για να λειτουργεί η τηλεόραση είναι δεδομένος. Δεν μπορεί να μειωθεί, ούτε αναστολή μπορεί να γίνει, ούτε εκ περιτροπής εργασία. Άλλωστε το μέσο δεν θα λειτουργεί. Άρα, δεν χρειάζονταν τα μέτρα Βρούτση, αλλά επιδότηση εργασίας που μαζί με τις ασφαλιστικές εισφορές θα έφτανε ένα σημαντικό ποσοστό του μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους, για να μπορέσουν να επιβιώσουν και να μην έχουν επιβάρυνση στο επόμενο διάστημα.

Η ενίσχυση που έχει να κάνει μέσω της κρατικής διαφήμισης, αυτόν τον όγκο δουλειάς που πράγματι υλοποιήσανε και τα περιφερειακά μέσα και όλα βεβαίως τα μέσα της χώρας. Το κομμάτι που τους αναλογεί δεν είναι τυχαίο ότι ο νόμος το οριοθετεί περίπου στο 30%. Πράγματι εκεί γύρω ήταν και η τηλεθέαση όλων αυτών των σταθμών τις ημέρες, τις εβδομάδες, τους μήνες του κορονοϊού. Και αυτό νομίζω ότι πρέπει να το τηρήσετε με ευλαβική προσοχή, πίστη. Δηλαδή, να δείτε στα χίλια τόσα που είπατε μέσα πώς χρηματοδοτήσετε και να διορθώσετε με συμπληρωματική απόφαση, ούτως ώστε τα μέσα, τα περιφερειακά και δη η περιφερειακή τηλεόραση για την οποία συζητάμε σήμερα, να πάρουν το κομμάτι που τους αναλογεί για να επιβιώσουν, όχι για κανέναν άλλον λόγο. Δεν πάνε για κέρδη πλέον. Πάνε για να επιβιώσουν.

Σε αυτό το πλαίσιο θεωρώ ότι θα πρέπει να γίνει νομοθετική ρύθμιση ξεκάθαρη για το θέμα που έχει να κάνει με το μηνιαίο μίσθωμα προς τον πάροχο, την Digea. Η γενική αναφορά ότι δεν θα τους κόβει την παροχή, το σήμα, δεν είναι και τόσο ορθή, με την έννοια ότι οι οφειλές θεωρούνται ληξιπρόθεσμες. O φόρος του 20% που έγινε 5% ξέρετε πάρα πολύ καλά ότι αφορά την επιχείρηση, τον πελάτη. Δεν αφορά το μέσο. Όμως, τι κάνει; Μειώνει τη δυνατότητα των επιχειρήσεων να διαφημιστούν. Μα, από αυτή τη διαφήμιση των μικρών, των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της περιφέρειας ζουν ουσιαστικά τα τηλεοπτικά μέσα. Άρα, θα ήταν μια ένδειξη καλής διάθεσης ο μηδενισμός αυτού του φόρου τουλάχιστον για ένα διάστημα.

Κύριε Υπουργέ, η τηλεόραση είναι ένας κλάδος ουσιαστικά ειδικού σκοπού και ιδιαίτερα η περιφερειακή τηλεόραση. Άρα, χρειάζεται διαφορετική αντιμετώπιση από ό,τι άλλες επιχειρήσεις. Σας έχουμε καταθέσει παρεμβάσεις όλο αυτό το διάστημα, ζητώντας σας και να συναντήσετε και να διαβουλευθείτε με την περιφερειακή τηλεόραση και τα άλλα περιφερειακά μέσα. Θα σας καταθέσω και σήμερα τέσσερις επιστολές τις οποίες τις έχετε, αλλά θέλω να κατατεθούν στη Βουλή, για να φαίνεται ότι πράγματι η ελληνική τηλεόραση, η περιφερειακή έθεσε τα ζητήματα, αλλά ανταπόκριση δεν βρήκε στον βαθμό τουλάχιστον που περίμενε και αυτό φαίνεται από την τελευταία επιστολή που σας έστειλε η Ένωση Ενημερωτικών Τηλεοράσεων της περιφέρειας.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Κύριε Υφυπουργέ, έχετε τον λόγο.

ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΠΕΤΣΑΣ (Υφυπουργός στον Πρωθυπουργό): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Καταρχάς οι επιχειρήσεις, οι οποίες αφορούν τους τηλεοπτικούς σταθμούς, ιδίως τους περιφερειακούς, έχουν τα ίδια ευεργετήματα με αυτά που έχει αναλάβει η πολιτεία για όλους τους κλάδους της οικονομίας. Δεν κατανοώ γιατί δεν έχει επωφεληθεί από την επιδότηση επιτοκίου μία μικρομεσαία επιχείρηση, όπως είναι μία επιχείρηση που έχει έναν περιφερειακό τηλεοπτικό σταθμό. Επίσης δεν κατανοώ γιατί δεν έχει επωφεληθεί από την αναστολή των φορολογικών και των ασφαλιστικών υποχρεώσεων. Όλα αυτά καλύπτουν και τους περιφερειακούς τηλεοπτικούς σταθμούς που είπε ο κ. Κεγκέρογλου.

Επίσης, έχω να πω ότι όσον αφορά το μηνιαίο μίσθωμα δώσαμε τη δυνατότητα μείωσης της μηνιαίας δόσης προς τον πάροχο κατά 50% για τους τρεις μήνες και την υποχρέωση να μην μπορεί να γίνει διακοπή του σήματος μέχρι τέλος Αυγούστου. Δεν έχουμε αυτήν τη στιγμή κάποια ιδιαίτερη συζήτηση, όπως είχαμε το προηγούμενο διάστημα για παράταση αυτού του καθεστώτος. Εδώ είμαστε, αν υπάρχουν προβλήματα μετά τις 31 Αυγούστου, να το δούμε, αλλά δεν φαίνεται να ανακύπτει ένα τέτοιο ζήτημα.

Αντίθετα, εμείς προτιθέμεθα να εξετάσουμε τον φόρο διαφήμισης του 5%, όπως είπατε κ. Κεγκέρογλου, στο επόμενο διάστημα και θα είμαι σύντομα σε θέση να σας πω περισσότερα, όπως επίσης εξετάζουμε την παροχή κινήτρων για αύξηση της διαφημιστικής δαπάνης. Επίσης πολύ σύντομα θα είμαστε σε θέση να εξειδικεύσουμε αυτές τις δύο παρεμβάσεις από τις οποίες θα επωφεληθούν και τα πανελλαδικής, αλλά και τα περιφερειακής εμβέλειας τηλεοπτικά κανάλια.

Κλείνω, λέγοντας, κύριε Πρόεδρε, ότι είναι πολύ σημαντικός ο ρόλος των περιφερειακών τηλεοπτικών σταθμών, των περιφερειακών εντύπων, όλων των περιφερειακών μέσων και γι’ αυτό δώσαμε τόσο μεγάλη έμφαση στην καμπάνια που μόλις έληξε, με αποτέλεσμα, όπως θα δείτε και στον πίνακα που θα καταθέσω, τόσα πολλά μέσα να συμμετέχουν σε αυτήν την καμπάνια, έχοντας τη δυνατότητα πρώτον, να ενημερώσουν έγκαιρα και υπεύθυνα όλους τους πολίτες και δεύτερον να αντισταθμίσουν ένα μέρος από την τεράστια πτώση της διαφημιστικής δαπάνης που υπήρξε στους μήνες του lock down.

Ευχαριστώ πολύ

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ