Τρίτη 19 Μαρτίου 2024

«Πρεμιέρα» για τους τρεις νέους σταθμούς μετρό στη Δυτική Αθήνα – Τι αλλάζει για 60.000 επιβάτες – Πότε αναμένεται η επιστροφή του Τραμ στο Σύνταγμα

NEWSROOM icon
NEWSROOM
«Πρεμιέρα» για τους τρεις νέους σταθμούς μετρό στη Δυτική Αθήνα – Τι αλλάζει για 60.000 επιβάτες – Πότε αναμένεται η επιστροφή του Τραμ στο Σύνταγμα

Παραδίδονται σήμερα, στις 7 το απόγευμα, οι τρεις σταθμοί της επέκτασης της γραμμής 3 του μετρό στον Πειραιά, «Αγ. Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια», σε ειδική τελετή που θα πραγματοποιηθεί στον νέο σταθμό του Μετρό «Νίκαια», παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του υπουργού Υποδομών & Μεταφορών Κώστα Καραμανλή.

Ο σταθμός της «Αγ. Βαρβάρας» βρίσκεται στην πλατεία Αγίας Ελεούσας, του «Κορυδαλλού» στην πλατεία Ελευθερίας και της «Νίκαιας» στην πλατεία Αγ. Νικολάου. Οι τρεις νέοι σταθμοί εκτιμάται ότι θα εξυπηρετούν ημερησίως 60.000 επιβάτες, αριθμός που θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο το 2022, όταν ολοκληρωθεί η επέκταση έως τον σταθμό «Δημοτικό Θέατρο» του Πειραιά.

Η συχνότητα των δρομολογίων της ΣΤΑΣΥ στις ώρες αιχμής (07.30-17.30) στο τμήμα Αιγάλεω – Δουκίσσης Πλακεντίας θα είναι 4 λεπτά, και στο τμήμα Αιγάλεω – Νίκαια θα είναι 8 λεπτά. Το πρώτο δρομολόγιο από τον σταθμό Νίκαιας, θα ξεκινά στις 05.30 το πρωί και το τελευταίο στις 12.05 το βράδυ. Η απόσταση από τη Νίκαια στο Σύνταγμα θα καλύπτεται σε 14 λεπτά και από τη Νίκαια στο Αεροδρόμιο σε 55 λεπτά.

Με την επέκταση κατά 4 χιλιόμετρα έως τη Νίκαια, η γραμμή 3 του μετρό θα έχει 24 σταθμούς που θα φτάσουν τους 27 το 2022, με την προσθήκη των σταθμών «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο».

Τα δρομολόγια για το κοινό από τους τρεις σταθμούς θα ξεκινήσουν την Τρίτη 7 Ιουλίου.

Σύμφωνα με ενημέρωση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνίων, την ίδια ημέρα θα τεθεί σε ισχύ ο ανασχεδιασμός λεωφορειακών γραμμών στην ευρύτερη περιοχή των δήμων Κερατσινίου – Δραπετσώνας, Νίκαιας – Αγ. Ιωάννη Ρέντη, Κορυδαλλού, Αγίας Βαρβάρας, Περάματος και Πειραιά, με στόχο την διαλειτουργικότητα του δικτύου των οδικών συγκοινωνιών με τους νέους σταθμούς της γραμμής 3 του μετρό.

Οι συγκοινωνιακές παρεμβάσεις, 12 συνολικά, βασίζονται αφενός σε τροποποιήσεις γραμμών, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα νέων μετεπιβιβάσεων και αφετέρου στην ίδρυση νέας γραμμής που θα διασυνδέει τον Δήμο Πειραιά με το δίκτυο του μετρό. Η αναδιαμόρφωση των γραμμών χωρίζεται σε δυο φάσεις:

Η πρώτη φάση που θα υλοποιηθεί με την έναρξη λειτουργίας των τριών νέων σταθμών, προβλέπει άμεσες παρεμβάσεις, οι οποίες θα αξιολογηθούν μετά το πρώτο διάστημα λειτουργίας των σταθμών.

Στη συνέχεια και σε εύλογο χρονικό διάστημα, θα αξιολογηθεί η διαμορφωθείσα κατάσταση και ο Οργανισμός θα προχωρήσει στη δεύτερη φάση ανασχεδιασμού, ανάλογα με τις ανάγκες, για τη βέλτιστη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των περιοχών αυτών.

Αναλυτικά, για την πρώτη φάση έχουν σχεδιαστεί οι εξής παρεμβάσεις:

– Δημιουργία μίας νέας γραμμής (γραμμή 900 Πειραιάς – Στ. Μετρό Νίκαια) που θα συνδέει τον δήμο Πειραιά με τον σταθμό του μετρό «Νίκαια».

Η νέα γραμμή θα ακολουθεί τη διαδρομή: Πλ. Καραϊσκάκη, Ακτή Καλλιμασιώτη, Ακτή Κονδύλη, Αιτωλικού, Δερβενακίων, Τζαβέλα, Γ. Γρεβενών, Λαοδικείας, Αιγάλεω, Ακτή Κονδύλη, Ακτή Καλλιμασιώτη, πλ. Καραϊσκάκη. Η νέα γραμμή οδηγεί στην κατάργηση της γραμμής 847 Νεάπολη – Πειραιάς Β’, αφού η διαδρομή της καλύπτεται από τις νέες διαδρομές των γραμμών 800 Νίκαια – Πειραιάς, 827 Πειραιάς – Γ΄ Νεκροταφείο – ‘Ασπρα Χώματα και 846 Νεάπολη – Πειραιάς Α’.

-Διατήρηση της σύνδεσης του δήμου Πειραιά με τους δήμους Κερατσινίου – Δραπετσώνας, Νίκαιας – Α.Ι. Ρέντη, Κορυδαλλού και Αγίας Βαρβάρας μέσω βασικών γραμμών που κινούνται στον άξονα βορρά – νότου, δημιουργώντας ταυτόχρονα τη δυνατότητα μετεπιβίβασης στις γραμμές που θα κινούνται επί των κύριων οδικών αξόνων (Π. Ράλλη και Γρ. Λαμπράκη), με κατεύθυνση προς τους νέους σταθμούς μετρό.

-Τροποποίηση ομάδας γραμμών, που συνδέουν σήμερα τους δήμους Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Νίκαιας – Α.Ι. Ρέντη, Κορυδαλλού, Περάματος και Αγίας Βαρβάρας με τους δήμους Πειραιά και Αθηναίων, και μετατροπή τους σε τροφοδοτικές γραμμές των νέων σταθμών μετρό, δίνοντας την δυνατότητα μετεπιβίβασης, είτε στο δίκτυο μετρό, είτε στο δίκτυο υφιστάμενων γραμμών λεωφορείων για τη σύνδεση με Πειραιά και Αθήνα.

Οι λεωφορειακές γραμμές που τροποποιούνται είναι οι γραμμές 800 (Νίκαια – Πειραιάς), 806 (Κορυδαλλός – Στ. Αιγάλεω), 809 (Σχιστό – Κορυδαλλός – Πειραιάς Α’), 820 (Κερατσίνι – Σταθμός Αιγάλεω), 827 (Πειραιάς – Γ΄ Νεκροταφείο – ‘Ασπρα Χώματα), 828 (Πειραιάς – ‘Ασπρα Χώματα – Γ΄ Νεκροταφείο), 837 (‘Ανω Αγ. Βαρβάρα – Στ. Αγ. Μαρίνα), 846 (Νεάπολη – Πειραιάς Α’), Β18 (Ομόνοια – Πέραμα μέσω Π. Ράλλη) και Γ18 (Ομόνοια – Πέραμα μέσω Γρ. Λαμπράκη).

Σημειώνεται ότι για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, πέρα από τα εκδοτήρια εισιτηρίων στους τρεις νέους σταθμούς της ΣΤΑΣΥ και στο δίκτυο της ΟΣΥ, λειτουργούν 115 σημεία πώλησης και επαναφόρτισης εισιτηρίων σε περίπτερα και καταστήματα ψιλικών στην ευρύτερη περιοχή

Το τραμ στο Σύνταγμα

«Το τραμ δεν σταματάει» ξεκαθάρισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής και έκανε γνωστό ότι, σε δύο μήνες από σήμερα θα ξεκινήσουν τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια ξανά από τον Νέο Κόσμο προς το Σύνταγμα, υπενθυμίζοντας ότι υπήρξαν τεχνικά ζητήματα με καθίζηση σε αυτό το τμήμα. Το τελευταίο διάστημα έχουν υπάρξει αρκετές αντιδράσεις από την κάλυψη των γραμμών του Τραμ στη Λ.Βασιλίσσης Όλγας και στην Βασιλίσσης Αμαλίας για τους σκοπούς του Μεγάλου Περιπάτου της Αθήνας και θεωρήθηκε ότι είναι ένα «προεόρτιο» κατάργησης του μέσου στο κέντρο της πόλης.

Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση δεν σκέπτεται την κατάργηση του τραμ στο τμήμα αυτό, για το οποίο δαπανήθηκαν πολλά χρήματα, ενώ σημείωσε πως κάτι τέτοιο θα ήταν αντίθετο και στις πρακτικές της ΕΕ. Σημείωσε επίσης ότι είναι ένα εργαλείο το οποίο επικουρικά βοηθά στο συγκοινωνιακό χάρτη της Αθήνας.

Μεγάλος στόχος είναι μέχρι στο τέλος του έτους να ξεκινήσει και πάλι η εμπορική λειτουργία του μέσου αποκαθιστώντας την γραμμή μετά από περίοδο δύο και πλέον ετών. Να θυμίσουμε ότι το τμήμα Κασομούλη-Σύνταγμα έχει κλείσει από τον Οκτώβριο του 2018, λόγω εύρεσης προβλημάτων στις σήραγγες που διατρέχουν το τμήμα και εξυπηρετούν την υπόγεια κίνηση του ποταμού Ιλισού.

Το ακρωτηριασμένο δίκτυο του Τραμ

Σήμερα το μικρό δίκτυο Τραμ που διαθέτει η Αθήνα είναι ακρωτηριασμένο. Από τα τρία άκρα που διαθέτει έχει σταματήσει η λειτουργία στα δύο από αυτά. Εκτός από το τμήμα Κασομούλη-Σύνταγμα, η κυκλοφορία έχει διακοπεί και στο τμήμα Μπάτης (Παλαιό Φάληρο)-ΣΕΦ λόγω των έργων ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου. Παράλληλα σε φάση αναμονής είναι και η ολοκληρωμένη κατασκευαστικά, επέκταση του μέσου, από το Φάληρο μέχρι το κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά με μία μονή κυκλική γραμμή 5,4χλμ.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, στόχος είναι να αποκατασταθεί πλήρως το δίκτυο αλλά και να δοθεί σε εμπορική λειτουργία η επέκταση του Τραμ προς Πειραιά, μέχρι το τέλος του έτους.

Έρχονται τα νέα “πορτοκαλί” Τραμ

Καλά νέα έχουμε και στο μέτωπο της προμήθειας 25 νέων συρμών Τραμ στην Αθήνα. Σύμφωνα με πληροφορίες, o πρώτος συρμός Τραμ έχει προγραμματιστεί να φτάσει στην Αθήνα στα τέλη Αυγούστου. Μετά, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, θα χρειαστεί να πραγματοποιήσει δοκιμαστικές διαδρομές για διάστημα δύο με τρεις μήνες για να βεβαιωθεί η λειτουργικότητα των συστημάτων και η ασφάλεια του οχήματος και κατόπιν, περίπου στο τέλος του έτους πιθανολογείται ότι θα μπορέσουν να κυκλοφορήσουν οι πρώτοι συρμοί πέντε με δέκα νέοι συρμοί.

Οι συρμοί κατασκευάζονται από τη Γαλλική Alstom σε εργοστάσιο της Ισπανίας. Αξίζει να αναφερθεί ότι σε αντίθεση με τα σημερινά Τραμ της Αθήνας που κυριαρχεί το ασημί και το μπλε χρώμα, στα 25 νέα Τραμ που έρχονται ο χρωματισμός είναι πορτοκαλί. Το χρώμα είχε αποφασιστεί μετά από δημόσια ψηφοφορία που είχε διεξάγει η Αττικό Μετρό, ως αναθέτουσα αρχή, το 2018.

Οι νέοι συρμοί ενσωματώνουν όλες τις τεχνολογικές εξελίξεις στο πεδίο των Τραμ από το 2004, χρονιά στην οποία η Αθήνα παρέλαβε τους συρμούς Τραμ που διατρέχουν την πόλη.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ