Τρίτη 17 Ιουνίου 2025

Στην Ολομέλεια ο νέος ΚΟΚ με ομιλία του πρωθυπουργού – Αυστηροποίηση ποινών για τροχαία

Στις 13:00 η ομιλία του Κ. Μητσοτάκη στη Βουλή.

NEWSROOM icon
NEWSROOM
Στην Ολομέλεια ο νέος ΚΟΚ με ομιλία του πρωθυπουργού – Αυστηροποίηση ποινών για τροχαία EUROKINISSI

Σήμερα, στη μία το μεσημέρι, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα μιλήσει στη Βουλή στη συζήτηση για το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και λοιπές διατάξεις».

Ο νέος ΚΟΚ προβλέπει αυστηρά πρόστιμα για παραβάσεις που αποτελούν αιτία πρόκλησης ατυχήματος αλλά και για όσους οδηγούν χωρίς δίπλωμα, με αυτά να αυστηροποιούνται ακόμη περισσότερο σε περίπτωση υποτροπής.

Νέος ΚΟΚ στην Ολομέλεια: Οι βασικές παράμετροι

Δύο βασικές παράμετροι του νέου ΚΟΚ είναι η αυστηρότητα κατά την υποτροπή σε ένα αδίκημα, αλλά και η τιμωρία του οδηγού και όχι του οχήματος, σε αντίθεση με ό,τι ισχύει μέχρι σήμερα. Παράλληλα, αυστηροποιείται ιδιαίτερα το ποινικό πλαίσιο σε περίπτωση που κάποιος προκαλέσει θανατηφόρο τροχαίο δυστύχημα, ιδίως αν διαπιστωθεί ότι δεν φέρει δίπλωμα.

Με βάση τις πρόνοιες του νέου ΚΟΚ, αν κάποιος ξεπεράσει το όριο ταχύτητας κατά 50 χλμ. την πρώτη φορά θα πληρώσει πρόστιμο 700 € και του αφαιρεθεί το δίπλωμα για 60 ημέρες, ενώ για την τρίτη φορά που θα υποπέσει στην ίδια παράβαση το πρόστιμο θα φτάσει τις 2.000 ευρώ και η αφαίρεση διπλώματος τα 2 έτη.

Για τους οδηγούς που προκαλούν θανατηφόρα τροχαία η ποινή μπορεί να φτάσει τα 10 χρόνια και αν πρόκειται για πολύνεκρο τροχαίο, την ισόβια κάθειρξη.

Εκτός λεωφορειολωρίδων τα ταξί

Με τις αλλαγές που γίνονται αυστηροποιείται ιδιαίτερα η χρήση κινητού από οδηγούς, ενώ θα γίνεται άρση τηλεφωνικού απορρήτου σε περίπτωση δυστυχήματος, προκειμένου να διαπιστωθεί αν ο υπαίτιος οδηγός χρησιμοποιούσε το τηλέφωνό του εκείνη την ώρα. Ως προς τα ταξί και παρά τις «θυελλώδεις» αντιδράσεις του προέδρου του ΣΑΤΑ, Θύμιου Λυμπερόπουλου, ο υπουργός Κωνσταντίνος Κυρανάκης δεν έκανε «όπισθεν» και δεν ενέταξε στο νέο ΚΟΚ τη ρύθμιση, ώστε τα έμφορτα ταξί να κυκλοφορούν ελεύθερα στις λεωφορειολωρίδες.

Τα ταξί θα μπορούν να μπουν μόνο για επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών, ενώ προβλέπονται εξαιρέσεις για βανάκια που μεταφέρουν ΑΜΕΑ. Παράλληλα, εντός του έτους θα τοποθετηθούν στο Λεκανοπέδιο εκατοντάδες κάμερες για τον έλεγχο των τροχαίων παραβάσεων, οι οποίες θα πολλαπλασιάζονται και θα «κουμπώνουν» με το κεντρικό πληροφοριακό σύστημα του υπουργείου Μεταφορών που θα είναι «στον αέρα» ως τον Σεπτέμβριο.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ