Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024

Τραγωδία στο Μάτι: “Γνώριζαν ότι έφτανε στα σπίτια και δε δόθηκε εντολή απομάκρυνσης” κατάθεσε ο Δ. Λιότσιος

Ο πραγματογνώμονας έφερε ως παράδειγμα την περίπτωση της Κινέτας όπου η αντίδραση των υπευθύνων ήταν άμεση και απομακρύνθηκαν οι πολίτες

NEWSROOM icon
NEWSROOM
Τραγωδία στο Μάτι: “Γνώριζαν ότι έφτανε στα σπίτια και δε δόθηκε εντολή απομάκρυνσης” κατάθεσε ο Δ. Λιότσιος Eurokinissi

Με την κατάθεση του πραγματογνώμονα Δημήτρη Λιότσιου συνεχίστηκε η δίκη για τη φονική πυρκαγιά στο Μάτι Αττικής.

Ειδικότερα, ο μάρτυρας έφερε ως παράδειγμα εκκένωσης την περίπτωση της φωτιάς στην Κινέτα σε αντίθεση με τα όσα έγιναν τελικά στο Μάτι και οδήγησαν 104 ανθρώπους στο θάνατο.

«Η αντίδραση των υπεύθυνων στην Κινέτα ήταν άμεση. Αν και υπήρξε μεγάλος αριθμός πτητικών μέσων, η φωτιά ήταν σε καθαρό δάσος και έγινε άμεσα ανεξέλεγκτη. Όμως οι πολίτες που βρέθηκαν σε οικισμούς που ήταν κοντά, απομακρύνθηκαν γρήγορα για αυτό το λόγο σημειώθηκαν μόνο 14 ελαφροί τραυματισμοί. Αντίθετα στο Μάτι αν και η κατάσταση ήταν γνωστή πριν από τις 17.30, το ΕΣΚΕ γνώριζε ότι η φωτιά έφτανε στα σπίτια και δεν δόθηκε η εντολή απομάκρυνσης», ανέφερε ο κ. Λιότσιος.

Παράλληλα, σε ερώτηση που δέχτηκε για τη δράση του λιμενικού, ο μάρτυρας ανέφερε πως το λιμενικό δεν ενημερώθηκε από κανένα επίσημο φορέα. «Μόνο προφορικά από έναν πολίτη στις 18.50, με αποτέλεσμα οι διασώσεις να γίνουν από ιδιώτες που έφτασαν και περισυνέλεξαν 700 άτομα».

Δίκη για το Μάτι

eurokinissi

Πυρκαγιά στο Μάτι: Οι ευθύνες της διοίκησης του ΕΣΚΕ

Στην προηγούμενη κατάθεσή του όπως έγραψε το dikastiko.gr«έδειξε» ως υπεύθυνο για τον σχεδιασμό εναέριας επιτήρησης τον τότε διοικητή του ΕΣΚΕ, εξηγώντας πως το σχετικό αίτημα αποστέλλεται από το ΕΣΚΕ στο ΓΕΑ ή την προηγούμενη ημέρα για την επόμενη ή μέχρι τις 8 το πρωί της ίδιας ημέρας. «Το αίτημα έφτασε στις 09.59 στην πολεμική αεροπορία δεν μπορούσε να ανταποκριθεί και απευθύνθηκε στην ιδιωτική αερολέσχη η οποία αποδέχθηκε το αίτημα. Στις 14.04 σηκώθηκε ένα ελαφρού τύπου αεροσκάφος» είπε ο κ. Λιότσιος.

«Ο διοικητής του ΕΣΚΕ έχει μεν το γενικό πρόσταγμα, αλλά δεν ενεργεί αυτοβούλως. Πρέπει να πάρει άδεια από τη φυσική ηγεσία, να την έχει ενημερώσει. Το αίτημα είναι υπό την ευθύνη και την εποπτεία του υπαρχηγού επιχειρήσεων», σημείωσε ο μάρτυρας και συμπλήρωσε πως το αίτημα είναι υπό την ευθύνη και την εποπτεία του υπαρχηγού επιχειρήσεων.

Πρόεδρος: Ο υπαρχηγός έπρεπε να δώσει την εντολή;

Λιότσιος: Μπορούσε και μόνος του να το κάνει.

Πρόεδρος: Ο Αρχηγός;

Λιότσιος: Ο Αρχηγός οφείλει να είναι ενήμερος για τα πάντα, ότι όλες οι προβλεπόμενες ενέργειες έγιναν.

Τραγωδία στο Μάτι

EUROKINISSI

Δεν είχε δοθεί εντολή για εναέρια επιτήρηση

Ο μάρτυρας στο πλαίσιο των καταθέσεων του έχει προχωρήσει σε σημαντικές επισημάνσεις, όπως ότι πριν ξεσπάσει η φωτιά δεν είχα δοθεί εντολή για μεταστάθμευση αεροσκαφών και ελικοπτέρων, ενώ δεν δόθηκε ούτε έγκαιρη εντολή για εναέρια επιτήρηση της Αττικής.

«Όταν ο βαθμός επικινδυνότητας είναι στο 4 αυξάνονται και δυνάμεις και η ετοιμότητα. Στην Αττική είχαμε βαθμό επικινδυνότητας 4. Το ότι δεν έγινε η μεταστάθμευση αεροσκαφών, συνέβαλε στην εξάπλωση της πυρκαγιάς. Πρέπει να λαμβάνεται μέριμνα έγκαιρης μεταστάθμευσης σε κατάλληλα αεροδρόμια» είπε και εξήγησε πως για παράδειγμα τα αεροσκάφη καναντέρ πρέπει να μετασταθμεύουν σε άλλα αεροδρόμια προκειμένου να μην επηρεάζονται από ανέμους.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ