Χρηματική ικανοποίηση δανειολήπτη για χρήση των προσωπικών του δεδομένων

Δεν έδωσε ποτέ την συγκατάθεσή του προκειμένου τα στοιχεία του να δοθούν από την τράπεζα σε εταιρία ενημέρωσης οφειλετών. Την ανώτερη δυνατή αποζημίωση, που φτάνει το ποσό των 5.869,40 ευρώ, επιδίκασε για ηθική βλάβη το Μονομελές Πρωτοδικείο της Αθήνας σε δανειολήπτη, τα προσωπικά στοιχεία του οποίου κατέληξαν σε εισπρακτική εταιρία. Η τελεσίδικη απόφαση (1319/ 2019), […]

NEWSROOM
Χρηματική ικανοποίηση δανειολήπτη για χρήση των προσωπικών του δεδομένων

Δεν έδωσε ποτέ την συγκατάθεσή του προκειμένου τα στοιχεία του να δοθούν από την τράπεζα σε εταιρία ενημέρωσης οφειλετών.

Την ανώτερη δυνατή αποζημίωση, που φτάνει το ποσό των 5.869,40 ευρώ, επιδίκασε για ηθική βλάβη το Μονομελές Πρωτοδικείο της Αθήνας σε δανειολήπτη, τα προσωπικά στοιχεία του οποίου κατέληξαν σε εισπρακτική εταιρία.

Η τελεσίδικη απόφαση (1319/ 2019), που υιοθετεί την κρίση του πρωτοβάθμιου δικαστηρίου, καταλήγει στο ότι η συμπεριφορά της εναγόμενης τράπεζας σε βάρος του δανειολήπτη είναι «παράνομη και υπαίτια» καθώς ουδέποτε ζήτησε έγκριση για να δώσει τα βασικά προσωπικά του δεδομένα στην επίμαχη εταιρία. Καταλογίζει δε ευθύνες μόνο στη συμπεριφορά των υπαλλήλων της τράπεζας, και όχι των υπαλλήλων της εταιρίας ενημέρωσης οφειλετών, αφού μόνο οι πρώτοι προσέβαλαν με τις ενέργειές τους η προσωπικότητα του δανειολήπτη.

Σύμφωνα με την απόφαση, ο τελευταίος, κάτοικος Θεσσαλονίκης, έλαβε το 2005 μαζί με τη σύζυγο του στεγαστικό δάνειο ύψους 99.000 ευρώ το οποίο επρόκειτο να αποπληρωθεί σε δόσεις. Δέκα χρόνια αργότερα εξαιτίας πρόσκαιρης οικονομικής δυσκολίας, καθυστέρησε για πρώτη φορά την καταβολή μίας μηνιαίας δόσης του δανείου. Ως απάντηση, σε 12 ημέρες δέχθηκε τρεις κλήσεις από υπαλλήλους της εταιρείας ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις, με τις οποίες τον οχλούσαν για την ύπαρξη της καθυστερημένης οφειλής από το δάνειο.

Ωστόσο, ο ενάγων «ουδέποτε είχε ενημερωθεί για τη διαβίβαση των απλών προσωπικών του δεδομένων από την τράπεζα στην εταιρία ενημέρωσης οφειλετών». Με τις κλήσεις που έλαβε, «συνειδητοποίησε πως η τράπεζα είχε αναθέσει παράνομα και αντισυμβατικά την είσπραξη της οφειλής και την ενημέρωση μέσω τηλεφώνου του οφειλέτη της για την ύπαρξη ληξιπρόθεσμης οφειλής στην εταιρία, στην οποία είχε διαβιβάσει τόσο τα προσωπικά του δεδομένα, όσο και το δυσμενές οικονομικό δεδομένο της οφειλής, χωρίς προηγουμένως να τον έχει ενημερώσει για αυτή τη διαβίβαση στη συγκεκριμένη εταιρία και η οποία τον όχλησε επανειλημμένως τηλεφωνικά για την ύπαρξη ληξιπρόθεσμης οφειλής του από το δάνειο».

Ο πληρεξούσιος δικηγόρος που χειρίστηκε την υπόθεση, Γιώργος Πουλής, μιλά για καταχρηστικές τραπεζικές πολιτικές από τις οποίες επιχειρεί να προστατεύσει τους πολίτες η ελληνική Δικαιοσύνη.

«Με μια ακόμα τελεσίδικη απόφασή της, η ελληνική Δικαιοσύνη, επιβεβαιώνει την προηγούμενη παγιωθείσα νομολογία της και τάσσεται υπέρ του οφειλέτη υποχρεώνοντας την τράπεζα σε αποζημίωση για την παράνομη διαβίβαση των δεδομένων του.

Το δικαστήριο δέχθηκε επί της ουσίας ότι η διαβίβαση των προσωπικών δεδομένων του δανειολήπτη από την τράπεζα σε εταιρία ενημέρωσης οφειλών ήταν παράνομη αφού δεν προηγήθηκε ειδική και σαφής ενημέρωσή του για την διαβίβαση αυτή, και αυτό είχε ως αποτέλεσμα την προσβολή της προσωπικότητας του δανειολήπτη, καθώς τα δεδομένα του έτσι κατέστησαν αντικείμενο οικονομικής εκμετάλλευσης» δηλώνει σχετικά και συνεχίζει:

«Πρόκειται για μία απόφαση που προστατεύει και αποζημιώνει τον πολίτη από τις καταχρηστικές τραπεζικές πρακτικές, που χρησιμοποιούν, μέσω των εισπρακτικών εταιριών, επιθετικούς, πιεστικούς, προσβλητικούς και υποτιμητικούς για την ανθρώπινη αξιοπρέπεια τρόπους, παρενοχλώντας τους οφειλέτες τους και ξεπερνώντας τις περισσότερες φορές τα όρια».

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ