Τετάρτη 28 Οκτωβρίου 2020

Συνάντηση αντιπροσωπείας ΔΣΑ με την νέα προϊσταμένη του Πρωτοδικείου Αθηνών – Ποια θέματα έθεσε « επί τάπητος» ο Σύλλογος

NEWSROOM icon
NEWSROOM
Συνάντηση αντιπροσωπείας ΔΣΑ με την νέα προϊσταμένη του Πρωτοδικείου Αθηνών – Ποια θέματα έθεσε « επί τάπητος» ο Σύλλογος

Με τη νέα Πρόεδρο της Τριμελούς Διοίκησης του Πρωτοδικείου Αθηνών Σοφία Φούρλαρη, τον Προϊστάμενο της Γραμματείας Ιωάννη Δήμου και τον διευθυντή πληροφορικής Γεράσιμο Βασιλόπουλο, συναντήθηκε την περασμένη Παρασκευή αντιπροσωπεία του ΔΣΑ.

Αντικείμενο της συνάντησης, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Συλλόγου, ήταν η αντιμετώπιση της όλως προβληματικής κατάστασης στην οποία έχει περιέλθει το Πρωτοδικείο Αθηνών το τελευταίο χρονικό διάστημα.

Μεταξύ άλλων, βάσει της ίδιας ανακοίνωσης, συζητήθηκαν και επισημάνθηκαν από πλευράς ΔΣΑ τα εξής:

Α) Η καθυστέρηση στην ηλεκτρονική αποστολή αποφάσεων, πρακτικών και προτάσεων της τακτικής διαδικασίας Μονομελούς και Πολυμελούς.
Υπήρξε διαφωνία ως προς τον ακριβή αριθμό που μέχρι και σήμερα δεν έχουν αποσταλεί στους πληρεξουσίους δικηγόρους.

Ο Δ.Σ.Α προσκόμισε συγκεκριμένα στοιχεία αποφάσεων, πρακτικών και προτάσεων, τα οποία παρότι έχουν υποβληθεί σχετικές αιτήσεις από τους δικηγόρους στο portal.olomeleia και έχουν παραληφθεί από το Πρωτοδικείο δεν έχουν αποσταλεί.

Ο προϊστάμενος της Γραμματείας του Δικαστηρίου επικαλέστηκε τεχνικά προβλήματα που αφορούν τον τηλεπικοινωνιακό πάροχο ote/syzefxis.com.gr και επιφυλάχθηκε, όπως προσδιορίσει επακριβώς τον αριθμό των αιτήσεων που δεν ικανοποιηθεί μέχρι και σήμερα προκειμένου να αποσταλούν τα αιτούμενα άμεσα στους δικηγόρους

Ο ΔΣΑ δήλωσε ότι προτίθεται να συμβάλλει με κάθε τρόπο, τόσο με προσωπικό, όσο και με υλικοτεχνική υποδομή με σκοπό την οριστική επίλυση του προβλήματος, όπως έπραξε άλλωστε και στον παρελθόν με την χορήγηση στο Πρωτοδικείο μηχανημάτων σάρωσης, υπό την αυτονόητη προϋπόθεση ότι θα υπάρξει τόσο προσωπική όσον και άμεση ανάκληση της απόφασης περί μη λειτουργίας της γραμματείας του αρχείου κάθε Τρίτη και Πέμπτη. Από πλευράς Δ.Σ.Α δηλώθηκε με εμφατικό τρόπο, ότι η μη λειτουργία των αρχείων δημοσίευσης πολιτικών αποφάσεων κάθε Τρίτη και Πέμπτη, τόσο στο β’ όροφο του κτιρίου 13 (πρώην Σχολή Ευελπίδων), όσο και στο γενικό αρχείο του Πρωτοδικείου (οδός Κ.Λουκάρεως) δε βρίσκει σύμφωνο το δικηγορικό σώμα.

Β) Η δραματική καθυστέρηση στην έκδοση και αποστολή πιστοποιητικών περί δημοσίευσης ή μη διαθήκης, αρχαιρεσιών σωματείων κλπ.

Γ) Οι συνθήκες που επικρατούν σήμερα στο Πρωτοδικείο Αθηνών και ιδίως στα κτήρια 2, 4, 5, 13 και -4 (αρχείο Κ. Λουκάρεως) θέτουν σε κίνδυνο τόσο την σωματική, όσο και την ψυχική υγεία των δικηγόρων και των πολιτών. Επισημάνθηκε η ανάγκη άμεσης επίλυσης του προβλήματος συγχρωτισμού που παρουσιάζεται στο κτήριο 2 (καταθέσεις), 4,5 (συζήτηση προσωρινών διαταγών) και 13 και τήρησης των στοιχειωδών κανόνων που προβλέπονται από τον ΕΟΔΔΥ, ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα που τραυματίζουν την δημόσια εικόνα του μεγαλύτερου πρωτοδικείου της χώρας και θέτουν εκποδών την τήρηση των βασικών υγειονομικών κανόνων covid-19. Επίσης, επισημάνθηκε η αρνητική στάση μικρής μερίδας δικαστικών υπαλλήλων ως προς την αντιμετώπιση των δικηγόρων Αθηνών.

Δ) Κατόπιν των ανωτέρω τόσο η νέα πρόεδρος της Τριμελούς Διοίκησης του Πρωτοδικείου , όσο και ο προϊστάμενος της γραμματείας δεσμεύθηκαν ότι θα εξετάσουν όλα τα ανωτέρω ζήτημα που έθεσαν οι εκπρόσωποι του Δ.Σ.Α., θα μελετήσουν τις λύσεις που προτάθηκαν και προς τούτο εντός της ερχόμενης εβδομάδας, θα πραγματοποιηθεί νέα συνάντηση, ώστε να δοθούν λύσεις στα οξυμένα προβλήματα του Πρωτοδικείου Αθήνας.

Πηγή: dsa.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ