Τρίτη 03 Αυγούστου 2021

Θράκη: Με επιστημονική προσέγγιση το θέμα των βιβλίων των μειονοτικών σχολείων

NEWSROOM icon
NEWSROOM
Θράκη: Με επιστημονική προσέγγιση το θέμα των βιβλίων των μειονοτικών σχολείων

Η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου με αφορμή το πρόβλημα που έχει ανακύψει ως προς  την εκμάθηση της Ελληνικής γλώσσας στα μειονοτικά σχολεία της Θράκης, υπογραμμίζει ότι το θεμελιώδες δικαίωμα ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση των μαθητών της μειονότητας  πρέπει  να υλοποιηθεί μέσω μιας σύγχρονης, ολοκληρωμένης και ψύχραιμης επιστημονικής προσέγγισης.

Ειδικότερα, η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι «μετά την πρόσφατη ένταση που προκλήθηκε, κατόπιν κινητοποιήσεων των γονέων με αίτημα την καλύτερη εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας, το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοίνωσε τη δημιουργία επιτροπής που θα εξετάσει το ζήτημα».

Τα σχολικά εγχειρίδια του ελληνόφωνου προγράμματος που διδάσκονται σήμερα στα Μειονοτικά Σχολεία της Θράκης  είχαν εκπονηθεί στο πλαίσιο του προγράμματος εκπαίδευσης μουσουλμανοπαίδων, αναφέρει η Ένωση και προσθέτει:

«Το εγχείρημα αυτό, που έλαβε  για πρώτη φορά υπόψη τις ειδικές γλωσσικές ανάγκες των μαθητών, αλλά και την αρχή της αμφίδρομης διαπολιτισμικότητας, αποτέλεσε βαθιά τομή βελτίωσης στα μειονοτικά σχολεία». 

Σήμερα,  υπογραμμίζει η Ένωση, μετά από 20 χρόνια εμπειρίας, διαπιστώνει κανείς ότι «ορισμένα τμήματα του μαθητικού πληθυσμού ήδη έχουν πολύ  καλύτερες επιδόσεις ελληνομάθειας».

Έτσι, με αφορμή τη σύσταση της επιτροπής, η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου τονίζει, «ως συμβολή στο διάλογο, ότι η αναγκαία διαδικασία αναπροσαρμογής των εγχειριδίων εύλογα προϋποθέτει την καταγραφή των διαφορετικών επιπέδων γλωσσικών ικανοτήτων των μαθητών,  την κατάλληλη επιμόρφωση των δασκάλων, τόσο του ελληνόγλωσσου όσο και του τουρκόγλωσσου προγράμματος, στη βάση της ανάδειξης –και όχι της αποσιώπησης- των πολιτισμικών στοιχείων με τα οποία οι Θρακιώτες μαθητές, πλειονοτικοί και μειονοτικοί, έρχονται εμπειρικά σε επαφή».

Κλείνοντας, την ανακοίνωση η Ένωση σημειώνει ότι «θεμελιώδες δικαίωμα ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση των μαθητών της μειονότητας, που δεν θα υπολείπεται ποιοτικά σε σχέση με όλα τα άλλα Ελληνικά σχολεία, μπορεί και πρέπει να υλοποιηθεί μέσω μιας σύγχρονης, ολοκληρωμένης και ψύχραιμης επιστημονικής προσέγγισης».

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ