Παρασκευή 19 Απριλίου 2024

2007: Η απίστευτη ιστορία της μετωπικής δυο τρένων που δεν δίδαξε κανέναν – “Έλλειψη “τηλεδιοίκησης και φωτοσήμανσης” καταγράφουν – από τότε – δικαστικές αποφάσεις

Η σύγκρουση προαστιακού και εμπορικού στους Αγίους Αναργύρους με αποτέλεσμα να τραυματιστούν ο μηχανοδηγός του Προαστιακού και 53 επιβάτες, μεταξύ των οποίων και δύο έγκυες γυναίκες. Δείτε τι έγραφαν τα ΜΜΕ και τι αναφέρει δικαστική απόφαση για έλλειψη “τηλεδιοίκησης και φωτοσήμανσης”. Αναλύει η δικηγόρος Νεκταρία Κατσιμίχα

NEWSROOM icon
NEWSROOM
2007: Η απίστευτη ιστορία της μετωπικής δυο τρένων που δεν δίδαξε κανέναν – “Έλλειψη “τηλεδιοίκησης και φωτοσήμανσης” καταγράφουν – από τότε – δικαστικές αποφάσεις eurokinissi/dikastiko.gr

Ένα διαρκές έγκλημα που πλήρωσαν με τη ζωή τους 57 άνθρωποι, κυρίως νέα παιδιά, αναδεικνύει η ιστορία των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα. Με δεδομένες τις κυβερνητικές ευθύνες , με βάση την διαχειριστική υπαιτιότητα, οι αποκαλύψεις φέρνουν σε πρώτο πλάνο τα λάθη του κρατικού μηχανισμού που διαχρονικά δεν ανταποκρίθηκε στις απαιτήσεις ασφάλειας του επιβατικού κοινού, ως όφειλε. Και τα μηνύματα ήταν πολλά και σημαντικά.

Το 2007

Η υπόθεση εκτυλίσσεται το 2007, όταν δυο τρένα, στον αστικό ιστό συγκρούονται μετωπικά στους Αγίου Αναργύρους. Όπως περιγράφει η δικηγόρος Νεκταρία Κατσιμίχα, που χειρίστηκε την υπόθεση, η επιβατική αμαξοστοιχία με αριθμό 4003 που εκτελούσε δρομολόγιο του Προαστιακού Σιδηροδρόμου από τη Νεραντζιώτισσα προς Αθήνα (σταθμό Λαρίσης) κινείτο στη γραμμή καθόδου του σιδηροδρομικού άξονα, γεμάτη επιβάτες. Αφού προσπέρασε το σταθμό της Λυκότρυπας, χωρίς στάθμευση, πέρασε τον κόμβο των Αγίων Αναργύρων και περίπου 500 μέτρα από τον κόμβο αυτόν, συγκρούστηκε μετωπικά με την υπ΄αριθμ. 54304 εμπορική αμαξοστοιχία που κινείτο με αντίθετη κατεύθυνση πάνω στην ίδια γραμμή, έχοντας ξεκινήσει από το σταθμό «Ρουφ» προς τον σταθμό των Αγίων Αναργύρων, για να προωθηθεί στη συνέχεια προς τα διυλιστήρια της Ελευσίνας.

Σύγκρουση τρένων 2007

dikastiko.gr

Σύγκρουση τρένων - 2007

dikastiko.gr

Σύγκρουση τρένων 2007

dikastiko.gr

Σύγκρουση τρένων 2007

dikastiko.gr

Η εμπορική αμαξοστοιχία χρησιμοποιούσε τη γραμμή καθόδου προς Αθήνα, διότι μόνο από εκεί υπήρχε διακλάδωση προς τα διυλιστήρια. Κανονικά έπρεπε να περνά αρκετά νωρίτερα από τις επιβατικές αμαξοστοιχίες, εκείνη την ημέρα όμως είχε καθυστερήσει δύο ώρες λόγω τεχνικού προβλήματος. Τραυματίστηκαν ο μηχανοδηγός του Προαστιακού και 53 επιβάτες, μεταξύ των οποίων και δύο έγκυες γυναίκες. Από θαύμα δεν είχαμε θύματα.

Δικαστικές αποφάσεις

Το οξύμωρο βέβαια είναι ότι τόσο τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων όσο και οι δικαστικές αποφάσεις, πέραν των άλλων, περιέγραφαν ως “εγκληματική” την απουσία “τηλεδιοίκησης και φωτοσήμανσης στον Ο.Σ.Ε, για την παντελή έλλειψη ασφάλειας στις σιδηροδρομικές συγκοινωνίες και για τις απαρχαιωμένες μεθόδους επικοινωνίας μεταξύ μηχανοδηγών και σταθμαρχών με κινητά ή ραδιοτηλέφωνα – ασυρμάτους”.

Σύγκρουση τρένων 2007

dikastiko.gr

Σύγκρουση τρένων 2007-Απόφαση

dikastiko.gr

Σύγκρουση τρένων 2007-Απόφαση

dikastiko.gr

Αναφέρει η δικηγόρος Νεκταρία Κατσιμίχα:

Σύγκρουση τρένων 2007

dikastiko.gr

«2007-2023 : Έως πότε θα πηγαίνουμε κι όπου βγει;»

12.07.2007. Η επιβατική αμαξοστοιχία με αριθμό 4003 που εκτελούσε δρομολόγιο του Προαστιακού Σιδηροδρόμου από τη Νεραντζιώτισσα προς Αθήνα (σταθμό Λαρίσης) κινείτο στη γραμμή καθόδου του σιδηροδρομικού άξονα, γεμάτη επιβάτες. Αφού προσπέρασε το σταθμό της Λυκότρυπας, χωρίς στάθμευση, πέρασε τον κόμβο των Αγίων Αναργύρων και περίπου 500 μέτρα από τον κόμβο αυτόν, συγκρούστηκε μετωπικά με την υπ΄αριθμ. 54304 εμπορική αμαξοστοιχία που κινείτο με αντίθετη κατεύθυνση πάνω στην ίδια γραμμή, έχοντας ξεκινήσει από το σταθμό «Ρουφ» προς τον σταθμό των Αγίων Αναργύρων, για να προωθηθεί στη συνέχεια προς τα διυλιστήρια της Ελευσίνας. Η εμπορική αμαξοστοιχία χρησιμοποιούσε τη γραμμή καθόδου προς Αθήνα, διότι μόνο από εκεί υπήρχε διακλάδωση προς τα διυλιστήρια. Κανονικά έπρεπε να περνά αρκετά νωρίτερα από τις επιβατικές αμαξοστοιχίες, εκείνη την ημέρα όμως είχε καθυστερήσει δύο ώρες λόγω τεχνικού προβλήματος.

Οι μηχανοδηγοί αντιλήφθηκαν οπτικά ο ένας την πορεία του άλλου, ενώ απείχαν μόλις 150 μ. και έκαναν παράλληλα χρήση της ακαριαίας πέδησης, αλλά ήταν πια αργά. Τα τρένα συγκρούστηκαν μετωπικά στις Τρεις Γέφυρες στους Αγίους Αναργύρους ώρα 7.27 π.μ εκείνο το πρωί. Αποτέλεσμα ήταν να καταστραφεί ο θάλαμος οδήγησης του Προαστιακού, να εκτροχιαστεί το πρώτο φορείο του εμπορικού τρένου και να τραυματιστούν ο μηχανοδηγός του Προαστιακού και 53 επιβάτες, μεταξύ των οποίων και δύο έγκυες γυναίκες. Από θαύμα δεν είχαμε θύματα.

Σύγκρουση τρένων 2007-απόφαση

dikastiko.gr

Σύγκρουση τρένων 2007-απόφαση

dikastiko.gr

Το συμβάν έγινε πρωτοσέλιδο στις εφημερίδες, οι οποίες αναφέρονταν σε «εκτροχιασμό» της κρατικής μηχανής, σε παρ’ ολίγον τραγωδία και σε «τυφλά» τρένα. Παντού γινόταν λόγος για την έλλειψη συστήματος τηλεδιοίκησης και φωτοσήμανσης στον Ο.Σ.Ε, για την παντελή έλλειψη ασφάλειας στις σιδηροδρομικές συγκοινωνίες και για τις απαρχαιωμένες μεθόδους επικοινωνίας μεταξύ μηχανοδηγών και σταθμαρχών με κινητά ή ραδιοτηλέφωνα – ασυρμάτους. Σας θυμίζει κάτι όλο αυτό; Γινόμαστε όλοι στο ίδιο έργο θεατές …και πλέον βρισκόμαστε στο 2023…

Σύγκρουση τρένων 2007 - Πρωτοσέλιδα εφημερίδων

dikastiko.gr

Σύγκρουση τρένων 2007 - Πρωτοσέλιδα εφημερίδων

dikastiko.gr

Σύγκρουση τρένων 2007 - Πρωτοσέλιδα εφημερίδων

dikastiko.gr

Πολλοί από τους τραυματισμένους επιβάτες άσκησαν αγωγές για αποζημιώσεις κατά των υπευθύνων τότε εταιρειών (ΟΣΕ Α.Ε και ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε) – τις οποίες βλέπουμε δυστυχώς πρωταγωνίστριες ξανά στο δυστύχημα των Τεμπών στις μέρες μας – και οι οποίες επέρριπταν τις ευθύνες η μία στην άλλη, αλλά και σε τρίτες εταιρείες σχετιζόμενες μαζί τους.

Πολλούς από τους επιβάτες που τραυματίστηκαν εκπροσώπησα και εγώ προσωπικά, ερχόμενη σε επαφή με τον πόνο τους και την οργή τους.

Πλήθος δικαστικών αποφάσεων των πολιτικών Δικαστηρίων της Αθήνας δικαίωσαν τους επιβάτες που εκπροσωπήθηκαν από εμένα και διέταξαν την αποζημίωσή τους, ενώ έκριναν υπεύθυνες και τις δύο αναφερόμενες παραπάνω εταιρείες για τις πράξεις και παραλείψεις των οργάνων –υπαλλήλων τους, καθώς με βάση και σχετικό πόρισμα απόδοσης ευθυνών, συνυπεύθυνοι κρίθηκαν από τα πολιτικά δικαστήρια οι σταθμάρχες Αθηνών και Λυκότρυπας, υπάλληλοι του Ο.Σ.Ε Α.Ε (ο οποίος κρίθηκε υπεύθυνος και για την κακή κατάσταση του δικτύου σύμφωνα με κάποιες αποφάσεις) και ο μηχανοδηγός του Προαστιακού, υπάλληλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. Σήμερα εν έτει 2023, έχουν περάσει 16 χρόνια και παρατηρούμε πως η ιστορία επαναλήφθηκε με τον πιο τραγικό επίλογο, τον θάνατο δεκάδων συμπολιτών μας και πως δυστυχώς δεν άλλαξε ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΑ. Έως πότε θα πηγαίνουμε «κι όπου βγει» ;”  

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ