Δευτέρα 22 Ιουλίου 2024

Blue Horizon: Πού “ρίχνει” τις ευθύνες η Attica Group – Το Σάββατο οι απολογίες των 4 συλληφθέντων – Οι ποινές που προβλέπονται – ΒΙΝΤΕΟ

Η κηδεία του 36χρονου Αντώνη θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 8 Σεπτεμβρίου στον Ιερό Ναό Ευαγγελιστρίας στον Άγιο Νικόλαο.

NEWSROOM icon
NEWSROOM
Blue Horizon: Πού “ρίχνει” τις ευθύνες η Attica Group – Το Σάββατο οι απολογίες των 4 συλληφθέντων – Οι ποινές που προβλέπονται – ΒΙΝΤΕΟ neakriti.gr

Στον Ανακριτή θα οδηγηθούν το Σάββατο οι 4 συλληφθέντες για την τραγωδία με το Blue Horizon, καθως κατηγορούνται για τη δολοφονια του 36χρονου Αντώνη. Έως τότε θα παραμεινουν κρατούμενοι.

“Μπαλάκι” οι ευθύνες, με την Attica Group να καταδεικνύει ως υπεύθυνο τον καπετάνιο, υποστηρίζοντας ότι τα έκανε όλα λάθος, ενώ επιρρίπτει ευθύνες και στα άλλα μέλη του πληρώματος που είχαν οπτική επαφή με τον 36χρονο και ήταν υποχρεωμένα να αντιδράσουν για να τον σώσουν.

«Την ώρα που έδωσε την εντολή απόπλου δεν υπήρχε συμβάν στον καταπέλτη. Στη συνέχεια, αντελήφθη άνθρωπο να πέφτει στη θάλασσα από την κάμερα της Γέφυρας. Ήταν λανθασμένες και η εκτίμηση και η απόφαση του πλοιάρχου και μάλιστα έρχονται σε απόλυτη αντίθεση με την εκπαίδευση που έχει λάβει και την πάγια ναυτική πρακτική», αναφέρουν πηγές της Attica Group για τον καπετάνιο του πλοίου, που ούτως ή άλλως έχει την απόλυτη ευθύνη για όσα συμβαίνουν στη θάλασσα.

Αντίστοιχα, όπως μεταδίδει η «Καθημερινή» στο ερώτημα σχετικά με το τι προβλέπουν τα πρωτόκολλα ασφαλείας για τον απόπλου του πλοίου κι αν τηρήθηκαν, η πλοιοκτήτρια απαντά ότι: «Τα πρωτόκολλα ασφαλείας και οι διαδικασίες της εταιρείας σύμφωνα με τη νομοθεσία και τον κώδικα ασφαλούς διαχείρισης προβλέπουν πριν την απόδεση του πλοίου, το κλείσιμο όλων των εξωτερικών ανοιγμάτων συμπεριλαμβανομένου και του καταπέλτη. Εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι οι προβλεπόμενες διαδικασίες δεν ακολουθήθηκαν».

Blue Horizon

EUROKINISSI

Οι ερωταπαντήσεις της Attica Group για την τραγωδία

Γιατί ο πλοίαρχος έβγαλε ανακοίνωση ότι το πλοίο πρέπει να καθυστερεί λόγω συμβάντος για το οποίο δεν ευθύνεται το πλοίο; 

«Η ανακοίνωση που αποδίδεται στο Blue Horizon, και στην οποία φέρεται να ειπώθηκε πως δεν ευθύνεται το πλοίο για το συμβάν στο λιμάνι του Πειραιά δεν έγινε από το Blue Horizon. Η ανακοίνωση έγινε από το παρακείμενο πλοίο Έλυρος, το οποίο πήρε εντολή από τις Λιμενικές Αρχές να παραμείνει στο λιμάνι».

Γνώριζε ο καπετάνιος τι συνέβαινε στον καταπέλτη;

«Την ώρα που έδωσε την εντολή απόπλου δεν υπήρχε συμβάν στον καταπέλτη. Στη συνέχεια, αντελήφθη άνθρωπο σε κίνδυνο από τις κάμερες της γέφυρας».

Γιατί δεν σταμάτησε αμέσως το πλοίο και γιατί δεν ρίχτηκε σωσίβιο με σχοινί ή άλλο μέσο προκειμένου να διασωθεί;

«Ήταν λανθασμένες και η εκτίμηση και η απόφαση του πλοιάρχου και μάλιστα έρχονται σε απόλυτη αντίθεση με την εκπαίδευση που έχει λάβει και την πάγια ναυτική πρακτική».

Τι προβλέπουν τα πρωτόκολλα ασφαλείας για τον απόπλου του πλοίου; Tηρήθηκαν;

«Τα πρωτόκολλα ασφαλείας και οι διαδικασίες της εταιρείας σύμφωνα με τη νομοθεσία και τον κώδικα ασφαλούς διαχείρισης προβλέπουν πριν την απόδεση του πλοίου, το κλείσιμο όλων των εξωτερικών ανοιγμάτων συμπεριλαμβανομένου και του καταπέλτη. Εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι οι προβλεπόμενες διαδικασίες δεν ακολουθήθηκαν».

Γιατί απαγορεύτηκε η είσοδος στο θύμα αφού είχε ήδη ανέβει στον καταπέλτη και ο κίνδυνος ήταν άμεσος;

«H απαγόρευση εισόδου του θύματος έγινε με απόφαση Υπάρχου, για λόγους ασφαλείας, καθώς το πλοίο ήταν σε διαδικασία απόπλου και η επιβίβαση είχε ολοκληρωθεί. Η βίαιη απώθηση του δεν δικαιολογείται σε καμία περίπτωση και για κανέναν λόγο».

Ποιοι έπρεπε να αντιδράσουν άμεσα όταν έπεσε άνθρωπος στην θάλασσα;

«Πέραν του Πλοιάρχου, όλα τα εμπλεκόμενα μέλη του πληρώματος τα οποία είχαν οπτική επαφή με συμβάν».

Είχε εισιτήριο το θύμα;

«Ναι, είχε εισιτήριο και είχε επιβιβαστεί νωρίτερα στο πλοίο».

Τι ώρα ακριβώς απέπλευσε το πλοίο και τι ώρα ήταν προγραμματισμένο να αποπλεύσει; Έφυγε νωρίτερα ή είχε καθυστέρηση; 

«Η προγραμματισμένη αναχώρηση ήταν στις 21.00 και το πλοίο αναχώρησε 21.13.»

Διεξάγει η εταιρεία την δικιά της εσωτερική έρευνα και αν ναι πότε ξεκίνησε αυτή και τι έχει δείξει μέχρι στιγμής;

«Η εταιρεία έχει ξεκινήσει την διαδικασία έρευνας αμέσως μετά το συμβάν συλλέγοντας στοιχεία. Η έρευνα είναι σε εξέλιξη».

Γιατί το πλοίο χρειάστηκε 42 ολόκληρα λεπτά για να επιστρέψει στον Πειραιά; 

«Αναμένουμε πληροφόρηση από το Λιμενικό σχετικά με αυτή τη μεγάλη καθυστέρηση. Διερευνάται σε συνεργασία με τις Αρχές».

Ο Πλοίαρχος είχε προϋπηρεσία και εμπειρία; 

«Ο συγκεκριμένος Πλοίαρχος είναι διπλωματούχος πλοίαρχος από το 2015. Υπηρετεί στην εταιρεία μας 44 μήνες. Υπηρέτησε 41 μήνες ως Ύπαρχος στην εταιρεία, τους 39 από τους οποίους στο Blue Horizon. Από τον Ιούλιο του 2023 έχει αναλάβει καθήκοντα Πλοιάρχου στο συγκεκριμένο πλοίο».

Ερωτηματικά επίσης και για τις ευθύνες του Λιμενικού την στιγμή της τραγωδίας με το Blue Horizon στον Πειραιά, με την Εισαγγελία Πρωτοδικών Πειραιά να διατάσσει κατεπείγουσα προκαταρκτική έρευνα.

Μεταξύ άλλων θα ερευνηθεί:

– Εάν ήταν παρόντες λιμενικοί κατά τη διάρκεια του απόπλου του πλοίου

– Εάν έπραξαν ό,τι προβλέπεται από τη στιγμή που ο 36χρονος έπεσε στη θάλασσα.

Όπως μεταδίδει η ΕΡΤ, σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Διεθνή Κανόνα για τις διαδικασίες του απόπλου, έχουν σοβαρές ευθύνες οι λιμενικές αρχές αλλά και οι ναυτιλιακές εταιρείες που επιτρέπουν το λύσιμο των κάβων και την αναχώρηση του πλοίου με τον καταπέλτη ανεβασμένο. Αυτό υπονομεύει την ίδια την ασφάλεια και θέτει σε κίνδυνο επιβάτες που επιχειρούν να ανέλθουν στο πλοίο την τελευταία στιγμή.

Υπενθυμίζεται ότι, ποινική δίωξη για ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο και επικίνδυνη παρέμβαση σε θαλάσσιες συγκοινωνίες ασκήθηκε στο μέλος του πληρώματος που διακρίνεται στο βίντεο να σπρώχνει τον άτυχο επιβάτη.

Για συνέργεια στην ανθρωποκτονία που τελέστηκε με ενδεχόμενο δόλο διώκονται τα άλλα δύο μέλη του πληρώματος που ήταν παρόντες.

Ποινική δίωξη ασκήθηκε και στον καπετάνιο που συνέχισε την πορεία του καραβιού ενώ γνώριζε ότι υπήρχε άνθρωπος στη θάλασσα.

Ο καπετάνιος, ο οποίος δεν έκανε πίσω και συνέχισε σαν να μην έχει συμβεί τίποτα, διώκεται με βάση τις νέες διατάξεις που ψηφίστηκαν μετά την τραγωδία των Τεμπών για επικίνδυνη παρέμβαση στις θαλάσσιες συγκοινωνίες. Η συγκεκριμένη κατηγορία είναι επίσης κακούργημα, όπως μεταδίδει ο ΣΚΑΪ.

Οι ποινές που προβλέπονται για τα αδικήματα αυτά είναι μέχρι ισόβια.

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο λιμάνι του Πειραιά για τον 36χρονο Αντώνη

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας πραγματοποιήθηκε, το βράδυ της Τετάρτης, στο λιμάνι του Πειραιά για τον φρικτό θάνατο του 36χρονου Αντώνη, ο οποίος έχασε άδικα την ζωή του όταν το πλήρωμα πλοίου «Blue Horizon» τον έσπρωξε με αποτέλεσμα να πέσει στη θάλασσα.

Συγκεκριμένα, η διαμαρτυρία έλαβε χώρα έξω από την πύλη Ε3 μπροστά από το σημείο όπου έχασε τη ζωή του ο άτυχος άνδρας.

Blue Horizon

EUROKINISSI

Ο κόσμος που είχε συγκεντρωθεί, κρατώντας ομπρέλες και αψηφώντας την βροχή, φώναζε: «Δικαιοσύνη για τον Αντώνη» ενώ σε ένα από τα πλακάτ υπήρχε αναγραφόμενη η φράση «Να μη συνηθίσουμε τη φρίκη».

Την Παρασκευή η κηδεία του

Την Παρασκευή 8 Σεπτεμβρίου θα γίνει η κηδεία του 36χρονου Αντώνη. Σύμφωνα με το neakriti.gr, η νεκρώσιμη ακολουθία θα ψαλεί στον Ιερό Ναό Ευαγγελιστρίας στον Άγιο Νικόλαο στις 12 το μεσημέρι, ενώ η σορός του θα βρίσκεται στον Ιερό Ναό από τις 11 π.μ.

Blue Horizon: Πνιγμός η αιτία θανάτου

Υπενθυμίζεται ότι, ολοκληρώθηκε λίγο πριν τις 3 το μεσημέρι της Τετάρτης η νεκροψία-νεκροτομή στη σορό του 36χρονου Αντώνη. Η νεκροψία έγινε στην Ιατροδικαστική Υπηρεσία Πειραιά και διενεργήθηκε από τους ιατροδικαστές Σωτήρη Μπογιόκα και Σωκράτη Τσαντίρη. 

«Πνιγμός εντός θαλασσίου ύδατος σε έδαφος κάκωσης κεφαλής» είναι η αιτία θανάτου του 36χρονου. 

Όπως έγραψε νωρίτερα και το dikastiko.gr, στη σορό του 36χρονου, υπήρχαν αρκετά ευρήματα που εξετάστηκαν δίνοντας μια αρκετά σαφή εικόνα στους επιστήμονες. Επιπροσθέτως οι ιατροδικαστές διαπίστωσαν ότι η σορός έφερε χτυπήματα στο κεφάλι και το πρόσωπο.

Την ίδια ώρα, στην Ιατροδικαστική Υπηρεσία Πειραιά, μετέβη και ειδικό κλιμάκιο της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών προκειμένου να φωτογραφήσει τη σορό του 36χρονου και να αναζητήσει επιπλέον στοιχεία που θα φωτίσουν πλήρως την αδιανόητη αυτή υπόθεση.

ΕΔΕ για τη διαχείριση της τραγωδίας από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά διέταξε ο Μ. Βαρβιτσιώτης

ΕΔΕ για τις ενέργειες του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά διέταξε ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης. «Διέταξα τη διεξαγωγή Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης για τις ενέργειες του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά ως προς τη διαχείριση του τραγικού περιστατικού» αναφέρει σε σχετική ανάρτηση ο υπουργός Ναυτιλίας.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ