Δευτέρα 15 Απριλίου 2024

Χωρίς ταξί η Αθήνα σήμερα και αύριο 27 και 28/2: Τι ζητούν οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές – ΒΙΝΤΕΟ

Ποιες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα ισχύουν κατά τη διάρκεια της συγκέντρωσης των οδηγών ταξί.

NEWSROOM icon
NEWSROOM
Χωρίς ταξί η Αθήνα σήμερα και αύριο 27 και 28/2: Τι ζητούν οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές – ΒΙΝΤΕΟ Eurokinissi

Σε εξέλιξη βρίσκεται από τις 6 το πρωί της Τρίτης η 48ωρη απεργία των οδηγών ταξί στην Αθήνα που είχε προαναγγείλει ο ΣΑΤΑ για σήμερα και αύριο 27 και 28/2. 

Μεταξύ των αιτημάτων του Συνδικάτου είναι η μόνιμη παραμονή του συντελεστή Φ.Π.Α στις υπηρεσίες ταξί στο 13%, η άρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων ταξί μόνο μηδενικών ρύπων από το 2026 και η ελεύθερη διέλευση στις λεωφορειολωρίδες για τα έμφορτα ταξί.

48ωρη απεργία ταξί 27 και 28/2: Η ανακοίνωση του ΣΑΤΑ

Στην ανακοίνωση του ΣΑΤΑ μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι:

“Το οικονομικό μοντέλο διακυβέρνησης που επέλεξε η κυβέρνηση έχει στοχοποιήσει κάθε μορφή ατομικής επιχειρηματικότητας στην χώρα μας. Χθες ήταν οι ελεύθεροι επαγγελματίες, σήμερα οι αγρότες, αύριο κάποιοι άλλοι. Οι πολιτικές  φτωχοποίησης του ελληνικού πληθυσμού υλοποιούνται με συνοπτικές διαδικασίες. Πυροδοτούν όμως, άμεσες κοινωνικές εξελίξεις με άγνωστη κατάληξη.

Το προεδρείο του ΣΑΤΑ έχει κατηγοριοποιήσει τα αιτήματά του και παλεύει γι αυτά με όλες του τις δυνάμεις:

  • Ελεύθερη διέλευση στις λεωφορειολωρίδες για τα έμφορτα ταξί.
  • Θέλουμε απάντηση από την Κυβέρνηση, γιατί αφήνει παράνομες εφαρμογές που χρησιμοποιούν είτε ταξί, είτε Ε.Ι.Χ να μην πληρώνουν κανένα φόρο, να  βγάζουν τα χρήματα τους στο εξωτερικό, αφήνοντας στους νόμιμους επαγγελματίες αυτοκινητιστές μόνο φορολογικά βάρη.
  • Αναπροσαρμογή προκαθορισμένης τιμής για την διαδρομή Αεροδρόμιο Αθηνών – Κέντρο πόλης από 40 ευρώ σε 45 ευρώ (τιμολόγιο 1) και από 55 ευρώ σε 60 ευρώ (τιμολόγιο 2).
  • Μόνιμη παραμονή του συντελεστή  Φ.Π.Α στις υπηρεσίες ταξί στο 13%.
  • Άρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων Ταξί μόνο μηδενικών ρύπων από το 2026. Η πρόταση του ΣΑΤΑ είναι να μετατεθεί αυτή η υποχρέωση για το 2035.
  • Νομοθετική ρύθμιση για την ειδική άδεια και αναπροσαρμογή ποινολογίου. Με την ρύθμιση  αυτή θα πρέπει να αντιμετωπίζεται  το κώλυμα χορήγησης ή ανανέωσης της ειδικής άδειας Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου, όταν από το πιστοποιητικό ποινικού μητρώου δικαστικής χρήσης για την απόδειξη της συνδρομής της περ.γ’ της παρ.2 του άρθρου 95 του ν.4070/2012 (Α82), προκύπτουν αδικήματα του άρθρου 100 του  ν.4070/2012.

Σε ότι αφορά την αναπροσαρμογή των ποινών προτείνουμε:

  • Οι παραβάσεις όπως,  άγρα πελατών, παραβίαση προτεραιότητας σε πιάτσα, υπερχρέωση πελατών, αλλαγές νομισμάτων, να μεταφερθούν στην κατηγορία των ποινών υψηλής αξιολόγησης με διοικητικό πρόστιμο 1.000 ευρώ και αφαίρεση ειδικής άδειας.
  • Επανεξέταση και ψηφιοποίηση των ειδικών αδειών.
  • Σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα με οδηγό. Αύξηση της ελάχιστης τιμής σύμβασης των Ε.Ι.Χ κατά 33%.
  • Ξεκάθαρος και χωρίς γκρίζες ζώνες διαχωρισμός των υπηρεσιών που παρέχει το Ταξί και το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο με οδηγό. Αστική μεταφορά κάνουν μόνο τα ταξί. Με το ταξί ο επιβάτης κάνει αστική μεταφορά. Με το Ε.Ι.Χ αγοράζει χρόνο για την μετακίνησή του. Η μεταφορά από ένα σημείο Α προς ένα σημείο Β είναι έργο που ανήκει στο ταξί. Καμία ανοχή σε παρερμηνείες σαν αυτές που επιχείρησε ο πρώην υφυπουργός Μιχάλης Παπαδόπουλος για να ευνοήσει τα ενοικιαζόμενα με οδηγό.
  • Άμεση εφαρμογή της απόφασης του υπουργείου Οικονομικών (Παπανάτσιου) για την είσπραξη του κομίστρου.
  • Απαλλαγή ή μείωση ΦΠΑ για την αγορά επαγγελματικού αυτοκινήτου που ταξινομείται ως ΕΔΧ Ταξί.
  • Κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος.
  • Επιδοτήσεις για την αγορά όλων των τύπων αυτοκινήτων που ταξινομούνται ως ταξί ή αύξηση στο όριο ηλικίας χαρακτηρισμού μεταχειρισμένου αυτοκινήτου ως ΕΔΧ από τα πέντε (5) στα οχτώ (8) έτη.

Όλα αυτά είναι ζητήματα που δεν έχουν λυθεί και κρατάνε τον κλάδο αιχμάλωτο στην στασιμότητα.  Για το προεδρείο, η αδιαφορία της κυβέρνησης, είναι αιτία πολέμου.

Ο αγώνας είναι ο μόνος δρόμος. Στις 27 και 28 Φεβρουαρίου τα ταξί της Αθήνας απεργούν.

Εκτός από την Γενική Συνέλευση για την εναρμόνιση του καταστατικού μας με όσα ορίζει η νομοθεσία, προγραμματίζουμε συγκέντρωση και πορεία διαμαρτυρίας προς το Υπουργείο Μεταφορών.  Καλούμε όλους τους συναδέλφους από όλη την Ελλάδα, να συστρατευτούν μαζί μας και να διεκδικήσουμε όλοι μαζί, καλύτερες μέρες για το ταξί. Καλούμε όλους τους συναδέλφους να γυρίσουν την πλάτη στον κομματικό συνδικαλισμό και τα επιχειρηματικά συμφέροντα που δηλητηριάζουν τον κλάδο μας. Το ταξί θα είναι πάντα στο πλευρό των αδικημένων και των αγωνιστών. Ποτέ με τους υποταγμένους και τους κομματικά προσηλωμένους”.

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις

Οι οδηγοί ταξί αναμένεται να συγκεντρωθούν στην οδό Σπύρου Πάτση κατά τις 10:30 και στην συνέχεια θα κατευθυνθούν προς το Υπουργείο Μεταφορών.

Όπως τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση η Ελληνική Αστυνομία θα λάβει μέτρα αποσυμφόρησης της κίνησης πραγματοποιώντας εκτροπές και διακοπές κυκλοφορίας, όπου είναι απαραίτητες, κατά το μήκος της διαδρομής.

Ειδικότερα, θα υπάρξουν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις από την οδό Σπύρου Πάτση, όπου θα συγκεντρωθούν τα ΤΑΞΙ, και στη συνέχεια διαδοχικές ρυθμίσεις κυκλοφορίας στο δρομολόγιο μέσω της Λεωφόρου Αθηνών, Πλατεία Καραϊσκάκη, Μάρνη, Πατησίων, Λεωφόρου Αλεξάνδρας καθώς και στη Λεωφόρο Μεσογείων, μέχρι το Υπουργείο Μεταφορών.

Η ΕΛΑΣ απευθύνει έκκληση στους οδηγούς των οχημάτων να αποφύγουν τη μετακίνησή τους στους παραπάνω οδικούς άξονες μέχρι την ολοκλήρωση της κινητοποίησης. Σε περίπτωση εφαρμογής επιπλέον κυκλοφοριακών ρυθμίσεων θα υπάρξει νεότερη ενημέρωση.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ