Δευτέρα 06 Μαϊου 2024

Δικαστικώς θα…πουν το νερό, νεράκι: Για κακουργηματικές πράξεις 300.000 ευρώ καλούνται να απολογηθούν οι μεταφορείς σε άνυδρα νησιά

Η διαφωνία εισαγγελέα και ανακριτή για τον τρόπο που έγιναν οι έρευνες σε βάρος δύο εταιρειών, οι οποίες βάσει συμβάσεων είχαν αναλάβει τη μεταφορά νερού

NEWSROOM icon
NEWSROOM
Δικαστικώς θα…πουν το νερό, νεράκι: Για κακουργηματικές πράξεις 300.000 ευρώ καλούνται να απολογηθούν οι μεταφορείς σε άνυδρα νησιά freepik

Στα χέρια του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Ρόδου βρίσκεται πλέον η διαφωνία της εισαγγελέως και της ανακρίτριας για την πορεία στη δικογραφία που έχει σχηματιστεί σε βάρος των εκπροσώπων δύο εταιρειών.

Όπως αναφέρεται, οι εταιρείες είχαν αναλάβει δυνάμει συμβάσεων τη μεταφορά νερού στα άνυδρα νησιά και διώκονται για απάτη σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου από την οποία το συνολικό όφελος και η επαχθείσα ζημία υπερβαίνει το ποσό των 30.000 ευρώ, των 120.000 ευρώ, αλλά και το ποσό των 150.000 ευρώ κατ’ επάγγελμα και κατ’ εξακολούθηση.

Το δικαστικό συμβούλιο με βούλευμα που εξέδωσε έκρινε πράγματι ότι δεν πρέπει να γίνει κατηγορία για τα νησιά της Χάλκης και Καστελόριζου, ενώ ως προς τη διαφωνία μεταξύ εισαγγελέως και ανακριτή τάχθηκε υπέρ της γνώμης του πρώτου, σχετικά με την περαίωση της δικογραφίας με την έκδοση τυπικών κλήσεων.

Ωστόσο, όσον αφορά στις νήσους Μεγίστη και Σύμη Δωδεκανήσου διατάσσει, «να ληφθούν απολογίες των κατηγορουμένων και να γνωστοποιηθεί σε αυτούς το πέρας της περαιτέρω ανάκρισης, που θα διενεργηθεί από τον Ανακριτή Πλημμελειοδικών Ρόδου, αναφορικά με την πράξη της απάτης σε βάρος του νομικού προσώπου του Ελληνικού Δημοσίου, όπου η ζημία που προκλήθηκε υπερβαίνει συνολικά το ποσό των 120.000 ευρώ κατ’ εξακολούθηση, που φέρεται να έχει τελεστεί στις εν λόγω νήσους (Σύμη και Μεγίστη Δωδεκανήσου), κατά το χρονικό διάστημα 2005-2008».

ΣτΕ

Eurokinissi

Διαφωνία εισαγγελέως και ανακρίτριας: Τι αναφέρει η δικογραφία

Όπως αναφέρεται στη dimokratiki.gr στην δικογραφία, που έχει σχηματιστεί από το έτος 2015, επισημαίνεται ότι στη δεκαετία 2005-2014 η δημόσια δαπάνη για τη μεταφορά νερού στα άνυδρα νησιά του Αιγαίου ανήλθε συνολικά στο ποσό των 71.299.704,64 ευρώ.

Για την ανάθεση της μεταφοράς νερού διενεργήθηκαν διαγωνισμοί που στην πλειοψηφία τους απέβησαν άγονοι, με αποτέλεσμα η ανάθεση να γίνει με τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης και με απευθείας αναθέσεις.

Στο διάστημα 2009-2012 ελήφθησαν 14 αποφάσεις για απευθείας αναθέσεις σε μια εταιρεία με το σύνολο της δημόσιας δαπάνης να ανέρχεται στα 11.672.757,86 ευρώ.

Προέκυψε εξάλλου πως τα μέλη των τοπικών τριμελών επιτροπών παραλαβής δεν ήταν παρόντα στην διαδικασία και απλώς υπέγραφαν τις σχετικές βεβαιώσεις παράδοσης νερού. Επιπλέον, στις δεξαμενές παραλαβής νερού δεν υπήρχαν εγκατεστημένοι ηλεκτρονικοί υδρομετρητές νερού.

Από λογιστική πραγματογνωμοσύνη που διενεργήθηκε δεν προέκυψε ζημία του Ελληνικού Δημοσίου στην παράδοση νερού στην Χάλκη, ενώ η απόκλιση στις μεταφερόμενες ποσότητες νερού στη νήσο Μεγίστη είναι εντός των ορίων στατιστικού λάθους. Σε ό,τι αφορά στη Σύμη δεν προέκυψαν από την έρευνα ασφαλή συμπεράσματα καθώς από το 2009 άρχισαν να λειτουργούν 3 μονάδες αφαλάτωσης στο νησί.

Έρευνα για «μαύρο χρήμα»

freepik

Η εισαγγελική πρόταση

Η Εισαγγελέας έκρινε για τη Σύμη, σύμφωνα με την πραγματογνωμοσύνη, η οποία βασίστηκε στη σύγκριση, μεταξύ της ζήτησης νερού βάσει της μελέτης με τίτλο «Ανάπτυξη συστημάτων και εργαλείων διαχείρισης υδατικών πόρων του υδατικού διαμερίσματος νήσων Αιγαίου» και τις τιμολογηθείσες ποσότητες, προέκυψε ότι «για τα έτη 2005, 2006, 2007 και 2008 είναι μεγαλύτερες της πραγματικής ζήτησης κατά περίπου 819,000 κυβικά μέτρα, χωρίς να προκύπτει λόγος που να το δικαιολογεί αυτό, το δε κόστος ανέρχεται σε 4.087.000 ευρώ και αποτελεί ζημία του ελληνικού δημοσίου και μάλιστα ιδιαίτερα μεγάλη».

Επιπλέον, η Εισαγγελέας θεωρεί ότι οι τιμολογηθείσες ποσότητες νερού για τη νήσο Σύμη και για το ως άνω χρονικό διάστημα είναι μεγαλύτερες της χωρητικότητας των πλοίων που εκτέλεσαν τη μεταφορά καθότι φέρεται να έχουν μεταφερθεί κατά τις συγκεκριμένες ημερομηνίες 288.000 κυβικά μέτρα από την ανάδοχο εταιρεία, ενώ η μέγιστη δυνατή ποσότητα μεταφοράς σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές των δεξαμενόπλοιων και τη διάρκεια της εκφόρτωσης, ανέρχονται σε περίπου 162.000 κυβικά μέτρα.

 Πηγή: dimokratiki.gr

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ