Παρασκευή 26 Απριλίου 2024

Έρευνα: Το προφίλ, οι συνήθειες και οι ανησυχίες των ανεμβολίαστων, σε σχέση με τους εμβολιασμένους

Oι 7 στους 10 ανεμβολίαστους υιοθετούν συμπεριφορές κυκλοφορίας σαν να μην υπάρχει ο κορονοϊός. Μεγαλύτερη ανησυχία και μέτρα από τους εμβολιασμένους. Τι δείχνει μελέτη του ΙΕΛΚΑ.

NEWSROOM icon
NEWSROOM
Έρευνα: Το προφίλ, οι συνήθειες και οι ανησυχίες των ανεμβολίαστων, σε σχέση με τους εμβολιασμένους EUROKINISSI

«Ατρόμητοι» επιμένουν να δείχνουν απέναντι στον κορονοϊό όσοι δεν έχουν κάνει εμβόλιο, καθώς σε ποσοστά ιδιαίτερα υψηλότερα από τους εμβολιασμένους επιμένουν στις ίδιες συνήθειες.

Έρευνα: Το προφίλ και οι συνήθειες εμβολιασμένων και ανεμβολίαστων

Οι ανεμβολίαστοι θεωρούν ότι μπορούν να κυκλοφορούν έξω όπως και πριν από την πανδημία, δεν τους επηρεάζουν οι ουρές και ο συνωστισμός, ενώ λαμβάνουν λιγότερο υπόψη την ανάγκη λήψης μέτρων προστασίας.

Αυτό αποτυπώνει έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), που πραγματοποιήθηκε το καλοκαίρι του 2021 ως προς τις καταναλωτικές συνήθειες των καταναλωτών λόγω της εμφάνισης του ιού COVID-19 στην Ελλάδα. Έρευνα: Το προφίλ και οι συνήθειες εμβολιασμένων και ανεμβολίαστων

Στην έρευνα καταγράφονται διαφοροποιήσεις στη συμπεριφορά και τις συνήθειες μεταξύ εμβολιασμένων και μη. Η μεγαλύτερη διαφοροποίηση ανάμεσα στις δύο ομάδες καταγράφεται στο αίσθημα ασφάλειας σε σχέση με την κυκλοφορία.

Σχεδόν οι 7 στους 10 ανεμβολίαστους (ποσοστό 66%) θεωρούν ότι είναι ασφαλές να κυκλοφορούν έξω όπως πριν, ενώ μόλις το 23% των εμβολιασμένων πιστεύει το ίδιο. Πρακτικά στο κοινό των εμβολιασμένων εξακολουθεί να κυριαρχεί η ανησυχία σε σχέση με την εξάπλωση του ιού σε πολύ μεγάλο ποσοστό.

Αντιθέτως, στο κοινό των μη εμβολιασμένων η πλειοψηφία φαίνεται να υιοθετεί συμπεριφορές κυκλοφορίας σαν να μην υπάρχει η πανδημία. Ωστόσο, μία σημαντική μειοψηφία (1 στους 3) ανησυχεί, κάτι που ενδεχομένως σημαίνει ότι έχουν μεγαλύτερες φοβίες για τον εμβολιασμό, παρά για την πανδημία. Έρευνα: Το προφίλ και οι συνήθειες εμβολιασμένων και ανεμβολίαστων

Σε ότι αφορά τα μέτρα προστασίας στα καταστήματα σουπερμάρκετ, 1 στους 2 μη εμβολιασμένους τα θεωρούν υπερβολικά και μόλις 1 στους 8 εμβολιασμένους να έχει την ίδια άποψη. Σημειώνεται ότι εξακολουθεί να ισχύει ο περιορισμός πρόσβασης 1 ατόμου ανά 16 τ.μ. κάτι που εξακολουθεί να μειώνει τη μέγιστη δυνατότητα εξυπηρέτησης των καταστημάτων και να δημιουργεί ουρές τις ώρες αιχμής.

Πώς κάνουν τις αγορές

Η μεγαλύτερη ανησυχία του εμβολιασμένου κοινού αποτυπώνεται και στο ότι το 47% των εμβολιασμένων προσπαθεί να κάνει γρήγορα τις αγορές του στο σουπερμάρκετ, έναντι μόλις 19% του μη εμβολιασμένου. Το 33% του εμβολιασμένου κοινού επίσης δηλώνει ότι απολυμαίνει τα προϊόντα πριν τα βάλει στο σπίτι, έναντι 13% του μη εμβολιασμένου. Αντίστοιχα, το 32% του εμβολιασμένου κοινού δηλώνει ότι αποφεύγει τα χύμα προϊόντα έναντι 17% των μη εμβολιασμένων.

Στροφή προς τις ηλεκτρονικές αγορές δείχνει επίσης να έχουν κάνει περισσότερο οι εμβολιασμένοι. Σε σχέση με τις ηλεκτρονικές αγορές, καταγράφεται διπλάσιο ποσοστό στο κοινό των εμβολιασμένων το οποίο προτίθεται να αγοράσει εξ αποστάσεως τρόφιμα σε ποσοστό 14% έναντι 6% των μη εμβολιασμένων. Έρευνα: Το προφίλ και οι συνήθειες εμβολιασμένων και ανεμβολίαστων

Πάντως, και οι δύο πλευρές εμφανίζουν «εθνοκεντρικές τάσεις», καθώς δηλώνουν πως προτιμούν να αγοράσουν ελληνικά προϊόντα, με εντονότερες τις τάσεις αυτές στο μη εμβολιασμένο κοινό με 80% έναντι 70% στο εμβολιασμένο.

Η στάση την επόμενη μέρα

Πολλές από τις αγοραστικές συνήθειες, που καθιερώθηκαν την περίοδο της πανδημίας, θα εξακολουθήσουν να υπάρχουν και μετά την επιστροφή στην κανονικότητα και να διατηρηθούν από μεγάλες ομάδες των καταναλωτών (το 2022 ή και να μην σταματήσουν ποτέ).

Σύμφωνα, όμως, με την έρευνα του ΙΕΛΚΑ και σε αυτή την περίπτωση η στάση που θα κρατήσουν εμβολιασμένοι και μη θα είναι διαφορετική. Όπως προκύπτει, 2 στους 3 εμβολιασμένους (ποσοστό 67%) θα συνεχίσουν να προσπαθούν να επισκεφθούν τα καταστήματα ημέρες και ώρες χωρίς κίνηση, έναντι του 38% των μη εμβολιασμένων. Πάντως, και οι δύο πλευρές εμφανίζουν «εθνοκεντρικές τάσεις», καθώς δηλώνουν πως προτιμούν να αγοράσουν ελληνικά προϊόντα, με εντονότερες τις τάσεις αυτές στο μη εμβολιασμένο κοινό με 80% έναντι 70% στο εμβολιασμένο.

Το 55% των εμβολιασμένων θα συνεχίσει να αποφεύγει ουρές και άλλα σημεία συνωστισμού μέσα στο κατάστημα. Μόλις το 28% από τους μη εμβολιασμένους δηλώνει το ίδιο. Παράλληλα, 1 στους 5 εμβολιασμένους δηλώνει ότι θα συνεχίσει να φοράει μάσκα στα καταστήματα τροφίμων ακόμα και μετά την επιστροφή στην κανονικότητα, με μόλις το 8% των μη εμβολιασμένων να δηλώνει το ίδιο.

Μέτρα στα καταστήματα και προτιμήσεις

Σαφής καταγράφεται η επίδραση που έχει η επιδημιολογική εικόνα των καταστημάτων στην απόφαση των καταναλωτών να αγοράσουν από αυτά. Φαίνεται ότι είναι σημαντικά εντονότερη η επιθυμία του εμβολιασμένου κοινού  να είναι εμβολιασμένο το προσωπικό του καταστήματος, με το 71% να δηλώνει ότι είναι αρκετά ή πολύ σημαντικός παράγοντας για να επισκεφθούν ένα κατάστημα τροφίμων.

Πάντως, και οι δύο πλευρές εμφανίζουν «εθνοκεντρικές τάσεις», καθώς δηλώνουν πως προτιμούν να αγοράσουν ελληνικά προϊόντα, με εντονότερες τις τάσεις αυτές στο μη εμβολιασμένο κοινό με 80% έναντι 70% στο εμβολιασμένο.

ielka

Ίδιο ποσοστό 71% δηλώνει ότι επιθυμεί το προσωπικό των καταστημάτων τροφίμων να υποβάλλεται σε self- test. Τα αντίστοιχα ποσοστά στο κοινό των μη εμβολιασμένων είναι μόλις 14% για τον εμβολιασμό του προσωπικού και 44% για την υποβολή σε self- test.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ