Νέα διαδικτυακή πύλη και αναβαθμισμένες ηλεκτρονικές υπηρεσίες της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα

Οι αναβαθμισμένες ηλεκτρονικές υπηρεσίες της Αρχής στοχεύουν στη διεκπεραίωση όλων των διαδικαστικών θεμάτων που αφορούν πολίτες και φορείς χωρίς την ανάγκη φυσικής παρουσίας. 

NEWSROOM
Νέα διαδικτυακή πύλη και αναβαθμισμένες ηλεκτρονικές υπηρεσίες της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα

Στο πλαίσιο της προσπάθειας που καταβάλλεται με σκοπό την προώθηση της ενημέρωσης-ευαισθητοποίησης των πολιτών για τα δικαιώματά τους, αλλά και των φορέων για τις υποχρεώσεις τους, έτσι ώστε το έργο της Αρχής να έχει τη μεγαλύτερη δυνατή αποτελεσματικότητα για την ενίσχυση της προστασίας των προσωπικών δεδομένων, ανακοινώνεται ότι από τη Δευτέρα 18/1 βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία η νέα διαδικτυακή πύλη της Αρχής στην ίδια διεύθυνση www.dpa.gr  

Με τη δημιουργία της νέας διαδικτυακής πύλης, στόχος της Αρχής Προστασίας Δεδομένων είναι να έχουν οι πολίτες τη δυνατότητα ολοκληρωμένης πληροφόρησης και παράλληλα αξιοποίησης εκσυγχρονισμένων ηλεκτρονικών υπηρεσιών.

Ουσιαστικά, πρόκειται για ένα σύγχρονο κανάλι επικοινωνίας, με ανανεωμένη δομή και περιεχόμενο, εύκολη πλοήγηση, λόγω της ενσωμάτωσης εσωτερικών συνδέσμων, γρήγορο εντοπισμό του περιεχομένου, αλλά και με δυνατότητες σύνθετης αναζήτησης με τρόπο απλό και φιλικό για τον χρήστη μέσω της επιλογής λέξεων-κλειδιά και άλλων ειδικών κριτηρίων, όπως για παράδειγμα οι «εφαρμοζόμενες νομοθετικές διατάξεις».

Οι αναβαθμισμένες ηλεκτρονικές υπηρεσίες της Αρχής στοχεύουν στη διεκπεραίωση όλων των διαδικαστικών θεμάτων που αφορούν πολίτες και φορείς χωρίς την ανάγκη φυσικής παρουσίας. 

Ειδικότερα, μέσω των νέων ηλεκτρονικών υπηρεσιών παρέχονται στους πολίτες, μεταξύ άλλων, οι εξής δυνατότητες: 

  • Υποβολή διαφόρων τύπων καταγγελίας, με καθοδήγηση στη συμπλήρωσή τους (καταγγελίες για παραβίαση δικαιώματος, για ανεπιθύμητες τηλεφωνικές προωθητικές κλήσεις, για ανεπιθύμητες ηλεκτρονικές επικοινωνίες (email/SMS), για τα συστήματα Schengen/VIS/Eurodac και γενικού τύπου)
  • Υποβολή αιτήματος παροχής πληροφοριών σε σχέση με τα δικαιώματα του ΓΚΠΔ
  • Αυτοματοποιημένη διαχείριση της εγγραφής στη λίστα του άρθρου 13 (εγγραφή/τροποποίηση/διαγραφή).

Για τους φορείς, αντίστοιχα, υπάρχουν οι εξής δυνατότητες:

  • Αυτοματοποιημένη διαχείριση δηλώσεων στοιχείων Υπευθύνου Προστασίας δεδομένων (DPO)
  • Γνωστοποίηση περιστατικού παραβίασης δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα
  • Χορήγηση της λίστας του άρθρου 13
  • Yποβολή αιτήματος προηγούμενης διαβούλευσης
  • Υποβολή αιτημάτων λοιπής φύσης, όπως σε σχέση με κώδικες δεοντολογίας, πιστοποιήσεις, διαβιβάσεις σε χώρες εκτός ΕΕ, συμβουλή προς δημόσιο φορέα, καταγγελίες συνδρομητών νομικών προσώπων, καταγγελίες φορέων με βάση το άρθρο 80 ΓΚΠΔ κλπ.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr