Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου 2025

Νέο εξώδικο από συγγενείς θυμάτων των Τεμπών: Ζητούν εισαγγελική παρέμβαση για την καταλληλότητα των καθισμάτων στα τρένα

Απευθύνεται στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), την Hellenic Train και τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Κωνσταντίνο Τζαβέλλα.

NEWSROOM icon
NEWSROOM
Νέο εξώδικο από συγγενείς θυμάτων των Τεμπών: Ζητούν εισαγγελική παρέμβαση για την καταλληλότητα των καθισμάτων στα τρένα (EUROKINISSI)

Την παραγγελία διενέργειας κατεπείγουσας προκαταρκτικής εξέτασης για την καταλληλότητα των καθισμάτων στα τρένα της Hellenic Train ζητούν με εξώδικο τους συγγενείς θυμάτων των Τεμπών.

Το εξώδικο κατέθεσε ο δικηγόρος και πατέρας της αδικοχαμένης Μάρθης, Αντώνης Ψαρόπουλος μαζί με άλλους συγγενείς θυμάτων και απευθύνεται στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), την Hellenic Train και τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Κωνσταντίνο Τζαβέλλα.

Σε αυτό παραπέμπουν στα αποτελέσματα των αναλύσεων του γερμανικού εργαστηρίου RST Labs για την ευφλεκτότητα των καθισμάτων, που υπήρχαν στην αμαξοστοιχία της τραγωδίας, τα οποία είναι – όπως λένε – αντίστοιχα με αυτά που υπάρχουν σε τρένα τα οποία διατρέχουν το ελληνικό δίκτυο μεταφέροντας επιβάτες έως και σήμερα.

Σύμφωνα με το ethnos.gr στο εξώδικο επισημαίνεται πως από το πόρισμα του εξειδικευμένου εργαστηρίου «ξεκάθαρα προκύπτει γενικότερο ζήτημα ασφάλειας στη μεταφορά των επιβατών σε όλες τις επιβατικές αμαξοστοιχίες της Hellenic Train αφού τα καθίσματα είναι επικίνδυνα».

Οι συγγενείς θυμάτων και οι επιζήσαντες κάνουν λόγο για «μείζον εθνικό ζήτημα ασφάλειας της μεταφοράς της δημόσιας σιδηροδρομικής συγκοινωνίας προς τους πολίτες και επισκέπτες αυτής χώρας», εξηγώντας πως αυτό δεν αντανακλά μια υποκειμενική εκτίμηση, αλλά πηγάζει από αποτελέσματα πιστοποιημένου γερμανικού εργαστηρίου στο οποίο εστάλησαν τα δείγματα των καθισμάτων των βαγονιών Β2 και Β4 της επιβατικής αμαξοστοιχίας IC 62.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με πληροφορίες, τα αποτελέσματα των αναλύσεων έδειξαν ότι τα ελεγχθέντα καθίσματα είχαν σχεδόν τέσσερις φορές χαμηλότερη πυραντοχή από τα ισχύοντα σήμερα όρια στην Ευρώπη.

Οι συγγενείς ζητούν από την ΡΑΣ να προχωρήσει στη λήψη άμεσων μέτρων, υπογραμμίζοντας ότι είναι η καθ΄ύλην αρμόδια αρχή ασφαλείας του σιδηροδρόμου και στο παρελθόν έχει εκδώσει συχνά αποφάσεις για ζητήματα ήσσονος σημασίας συγκριτικά με το ζήτημα της πυρασφάλειας των καθισμάτων των βαγονιών επιβαταμαξών.

Παράλληλα, για την Ηellenic Train, η οποία είναι ο δεύτερος αποδέκτης του εξωδίκου και μισθώνει από το Δημόσιο το τροχαίο υλικό προκειμένου να εκτελεί τα δρομολόγιά της με αυτό, αναφέρουν ότι είναι υπεύθυνη για την καταλληλότητά τους υπογράφοντας συμβάσεις με άλλους φορείς ή εταιρίες προκειμένου να συντηρούνται, να επισκευάζονται και να αντικαθίστανται ή να ανακαινίζονται τα βαγόνια.

Όπως αναφέρεται, το ζήτημα των καθισμάτων επρόκειτο να συζητηθεί κατά πληροφορίες αυτές τις μέρες μεταξύ των διοικήσεων ΕΟΔΑΣΑΑΜ (Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Δυστυχημάτων), ΡΑΣ και Hellenic Train, με τη συνάντηση ωστόσο να αναβάλλεται σχεδόν την τελευταία στιγμή.

Από την πλευρά του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σημείωναν πως αναφορικά με την επικινδυνότητα των υφιστάμενων καθισμάτων στα τρένα που εκτελούν ακόμα και σήμερα δρομολόγια, τόνισαν πως βάσει του ισχύοντος κανονιστικού πλαισίου, τα τρένα αδειοδοτούνται άπαξ και από τον Ευρωπαικό Οργανισμό Σιδηροδρόμων (ΕRA) και μπορούν να συνεχίσουν να κινούνται εφόσον πληρούν τις προδιαγραφές του έτους κατασκευής τους. Αντιθέτως, τα καινούρια τρένα οφείλουν να πληρούν τις πλέον επικαιροποιημένες προδιαγραφές ασφαλείας.

«Το θέμα ακόμα διερευνάται πλήρως» προσέθεταν πάντως από το υπουργείο, σχετικά με το ενδεχόμενο λήψης μέτρων, συμπεριλαμβανομένου σε αυτά και της αντικατάστασης των καθισμάτων.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ