Ρόδος: Αγωγή αποζημίωσης κατά συστημικής τράπεζας για απάτη “phishing” – Τι διεκδικεί

Είχαν πραγματοποιηθεί 4 εμβάσματα από το λογαριασμό της προς λογαριασμό σε τράπεζα της Ιρλανδίας.

NEWSROOM
Ρόδος: Αγωγή αποζημίωσης κατά συστημικής τράπεζας για απάτη “phishing” – Τι διεκδικεί

Στο Μονομελές Πρωτοδικείο Ρόδου θα εκδικαστεί αγωγή αποζημίωσης κατά συστημικής τράπεζας για απάτη phishing σε βάρος μιας γυναίκας, η οποία διεκδικεί αποζημίωση 40.340 ευρώ.

Θυμίζουμε ότι τη δυνατότητα αποζημίωσης των καταναλωτών από τις τράπεζες σε περίπτωση που αυτοί πέσουν θύματα ηλεκτρονικής απάτης, μέσω, για παράδειγμα, της υπεξαίρεσης των κωδικών της χρεωστικής τους κάρτας, ακόμη και αν αυτό οφείλεται σε δική τους αμέλεια, προβλέπει νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης που βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση.

Η αποζημίωση θα δίνεται υπό προϋποθέσεις και για ποσό άνω των 1.000 ευρώ, καθώς μέχρι το ποσό αυτό την ευθύνη θεωρείται ότι φέρει ακέραια ο κάτοχος της κάρτας.

Η ρύθμιση αυτή θεωρείται ότι θα ανακουφίσει αρκετούς καταναλωτές, ειδικά καθώς τα φαινόμενα των ηλεκτρονικών απατών μέσω κυρίως της υπεξαίρεσης των κωδικών (phishing) παρουσιάζουν αυξητική τάση.

freepik

Αγωγή για απάτη: Το χρονικό

Εν πάση περιπτώσει, η γυναίκα που έπεσε θύμα phishing αναφέρει στην αγωγή της ότι την 28η Οκτωβρίου 2022 μετά την 10.00 το πρωί, επιθυμώντας να εισέλθει ηλεκτρονικά με χρήση του προσωπικού της υπολογιστή στον τραπεζικό λογαριασμό στην τράπεζα προκειμένου να προβεί σε εκτέλεση εμβάσματος πληκτρολόγησε, τον διακριτικό τίτλο της για να εμφανιστεί στη συνέχεια ιστοσελίδα με ακριβώς τα ίδια χαρακτηριστικά με αυτά που εμφανίζονταν πάντα στις ηλεκτρονικές συναλλαγές της με την τράπεζα.

Έτσι εισήγαγε στην ιστοσελίδα που της εμφανίστηκε και ήταν ίδια με αυτή της συστημικής τράπεζας τους κωδικούς της για να λάβει στη συνέχεια στο κινητό της τηλέφωνο τον αναμενόμενο οκταψήφιο κωδικό τον οποίο και πληκτρολόγησε στο ειδικό πεδίο που εμφανίστηκε στην οθόνη. Αμέσως, όμως, μετά την ενέργειά της αυτή, η ιστοσελίδα ακινητοποιήθηκε με αποτέλεσμα να μην μπορεί να προχωρήσει το έμβασμα.

Μην γνωρίζοντας τι είχε γίνει τηλεφώνησε στην εξυπηρέτηση πελατών της τράπεζας για να αναφέρει το πρόβλημα και εκεί ενημερώθηκε ότι “μόλις πριν λίγο” είχαν πραγματοποιηθεί 4 εμβάσματα από το λογαριασμό της συνολικού ύψους 37.340 ευρώ, προς λογαριασμό σε τράπεζα της Ιρλανδίας.

freepik

Επιδιώκοντας να προβεί στις νόμιμες ενέργειες για να αμφισβητήσει τη συναλλαγή με έκπληξη ενημερώθηκε από την εκπρόσωπο της τράπεζας ότι λόγω της αργίας της 28ης Οκτωβρίου, το μόνο που μπορούσε να γίνει εκείνη τη στιγμή ήταν να ενημερωθεί “το σύστημα” για το τηλεφώνημα της, ενώ την συμβούλευσε να απευθυνθεί στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος για υποβολή μήνυσης κατ’ αγνώστου.

Μετά την παρέλευση του τριημέρου της 28ης Οκτωβρίου, τη Δευτέρα, 31 Οκτωβρίου, επισκέφθηκε την τράπεζα και με έκπληξη άκουσε ότι τρεις ολόκληρες μέρες μετά το συμβάν είχε προβεί στην αποστολή αιτήματος για την ακύρωση των συγκεκριμένων εκροών από τον λογαριασμό της.

Την 16η Δεκεμβρίου 2022, έλαβε δε ηλεκτρονικό μήνυμα, στο οποίο, η τράπεζα της επέρριψε όλη την ευθύνη για την απάτη εις βάρος της.

ΠΗΓΗ: dimokratiki.gr

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr