Ταχιάος για Μετρό Θεσσαλονίκης: Η προσωρινή διακοπή της λειτουργίας είναι αναγκαία – Πότε κλείνει
Οι πρώτες τροποποιήσεις στα δρομολόγια ξεκίνησαν από τη Δευτέρα 6 Οκτωβρίου με μείωση του ωραρίου λειτουργίας, ενώ από Δευτέρα 10 Νοεμβρίου θα διανύουμε την περίοδο δοκιμών κατά την οποία απαιτείται η επιβατική λειτουργία του μετρό να διακοπεί πλήρως για διάστημα ενός μήνα
EUROKINISSI Η παράδοση της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά το πρώτο τρίμηνο του 2026, μετρά αντίστροφα και οι δοκιμές έχουν ξεκινήσει. Ήδη από τα τέλη του προηγούμενου μήνα, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει εκδώσει δελτίο Τύπου, με το οποίο ενημερώνει το επιβατικό κοινό για τις τροποποιήσεις των δρομολογίων και τις αστικές λεωφορειακές γραμμές που θα το εξυπηρετούν κατά τη διάρκεια των δοκιμών.
Εύλογες απορίες και δύο δεδομένα
Ωστόσο, η προσωρινή διακοπή, διάρκειας ενός μήνα που ανακοινώθηκε, δημιουργεί εύλογες απορίες: Χρειάζεται; Γιατί δεν έχει γίνει το ίδιο και στην Αθήνα στις διαδοχικές επεκτάσεις του μετρό; Δύο δεδομένα απαντούν σε αυτές τις επιφυλάξεις:
Δεύτερον, η επέκταση προς Καλαμαριά δεν είναι γραμμική. Είναι ένας άλλος κλάδος της γραμμής στην οποία έρχονται να προστεθούν και 15 νέοι συρμοί βελτιωμένης τεχνολογίας σε σχέση με τους 18 που ήδη κυκλοφορούν, ώστε να γίνει εφικτή η μεταξύ τους χρονοαπόσταση ενάμιση λεπτού στις ώρες αιχμής.
Απαραίτητο το κλείσιμο για λόγους ασφάλειας
Τί σημαίνει όμως η διακοπή λειτουργίας του μέσου και γιατί κρίνεται τόσο αναγκαία; Όπως δηλώνει ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, «η προσωρινή αυτή διακοπή της λειτουργίας του Μετρό —όσο κι αν αναστατώνει το επιβατικό κοινό— δεν είναι κάτι που μπορούσαμε να αποφύγουμε, αλλά μία αναγκαία διαδικασία για την επισφράγιση και πιστοποίηση της ασφάλειας και της αξιοπιστίας του συστήματος. Με τον υπουργό Χρήστο Δήμα παρακολουθούμε σε καθημερινή βάση την πορεία του έργου. Δεν υπάρχει περίπτωση η τωρινή διακοπή να υπερβεί τον ένα μήνα. Και σε απόλυτη συνεργασία με τον αναπληρωτή υπουργό Κωνσταντίνο Κυρανάκη έχουμε προσπαθήσει να αναπληρώσουμε τις μετακινήσεις που θα χαθούν με μία επιπλέον γραμμή express και προσθήκη λεωφορείων».
Και συνεχίζει: «Η συγκεκριμένη πρακτική ακολουθείται διεθνώς σε όλα τα σύγχρονα μετρό που λειτουργούν με πλήρως αυτοματοποιημένα συστήματα, καθώς απαιτούνται επαναλαμβανόμενες φάσεις δοκιμών, ελέγχων και πιστοποιήσεων πριν από την οριστική τους παράδοση στο κοινό. Με άλλα λόγια, η διακοπή δεν είναι επιλογή ευκολίας, αλλά μέρος της τυπικής διαδικασίας που εξασφαλίζει ότι το σύστημα θα αποδοθεί στο κοινό χωρίς αβεβαιότητες και τεχνικούς κινδύνους. Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι αυτή η διακοπή, όσο και αν επιφέρει μια κάποια ταλαιπωρία αποτελεί απόδειξη προόδου, καθώς σηματοδοτεί την είσοδο του έργου στο πιο κρίσιμο και παραγωγικό στάδιο ολοκλήρωσης».
Ξεκινάει αύριο η περίοδος δοκιμών
Οι πρώτες τροποποιήσεις στα δρομολόγια ξεκίνησαν από τη Δευτέρα 6 Οκτωβρίου με μείωση του ωραρίου λειτουργίας, ενώ από Δευτέρα 10 Νοεμβρίου θα διανύουμε την περίοδο δοκιμών κατά την οποία απαιτείται η επιβατική λειτουργία του μετρό να διακοπεί πλήρως για διάστημα ενός μήνα.
Πηγή: ΑΠΕ | www.amna.gr
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μετρό Θεσσαλονίκης – Η απάντηση για το σημερινό τεχνικό πρόβλημα Με προβλήματα η λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας σε νέους κλάδους από σήμερα Επιστροφή ενοικίου έως 800 ευρώ για νοικοκυριά – Πληρωμές στις 28 Νοεμβρίου SMS υπ. Μεταφορών για αποτροπή τροχαίων – Πρωθυπουργός: «Απαράδεκτες οι διαμαρτυρίες»Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

