Δευτέρα 22 Ιουλίου 2024

Τέμπη: Η ώρα του εφέτη ανακριτή για την τραγωδία – Στο γραφείο του οι τρεις κατηγορούμενοι για το πολύνεκρο δυστύχημα – ΒΙΝΤΕΟ

Ο επιθεωρητής του ΟΣΕ και οι δύο σταθμάρχες που άφησαν το πόστο τους στο σταθμό της Λάρισας έχουν κληθεί σε νέα απολογία μετά την αναβάθμιση της υπόθεσης.

NEWSROOM icon
NEWSROOM
Τέμπη: Η ώρα του εφέτη ανακριτή για την τραγωδία – Στο γραφείο του οι τρεις κατηγορούμενοι για το πολύνεκρο δυστύχημα – ΒΙΝΤΕΟ eurokinissi

Με την πολιτική αντιπαράθεση να ανεβαίνει στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, ο εφέτης ανακριτής “έπιασε δουλειά” μετά την παραλαβή της ογκωδέστατης δικογραφίας για την τραγωδία στα Τέμπη.

Το κατώφλι του γραφείου του αναμένεται να περάσουν σήμερα ο επιθεωρητής του ΟΣΕ, που έβαλε στην κρίσιμη βάρδια τον κατ’ ομολογία άπειρο προφυλακισθέντα σταθμάρχη και μετά το ατύχημα έσπευσε να λάβει αναρρωτική άδεια ενός μηνός, καθώς και οι δύο σταθμάρχες οι οποίοι θα έπρεπε να βρίσκονται στο σταθμό Λαρίσης και να επιτηρούν ως έμπειροι τον 59χρονο, αλλά αποχώρησαν πριν τη λήξη της βάρδιας τους.

Όπως αναφέρεται, οι τρεις κατηγορούμενοι, που βαρύνονται με διώξεις μεταξύ των οποίων διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών (με ποινή που φτάνει έως και τα ισόβια σε περιπτώσεις πολλαπλών θανάτων), ανθρωποκτονιών από αμέλεια κατά συρροή και σωματικών βλαβών, θεωρείται σχεδόν βέβαιο πως δια των συνηγόρων τους θα λάβουν προθεσμία για την απολογία τους προκειμένου να μελετήσουν τη σχετική δικογραφία.

Τραγωδία στα Τέμπη: Τι ισχυρίζεται ο επιθεωρητής

Στην πρώτη του απολογία έριξε το φταίξιμο στον σταθμάρχη Λάρισας και στον μηχανοδηγό της εμπορική αμαξοστοιχίας. Σύμφωνα με το MEGA, ο επιθεωρητής θα ισχυριστεί πως σε συγκέντρωση προσωπικού που συγκάλεσε στις 25 Ιανουαρίου 2023 με τους 14 νέους σταθμάρχες και τους 13 παλαιούς, προκειμένου να μοιράσει αρμοδιότητες και να διευκρινίσει διαδικαστικά ζητήματα, κανείς από τους συναδέλφους του δεν είπε το παραμικρό για τον σταθμάρχη της Λάρισας, παρότι εκ των υστέρων βγήκαν αρκετοί υποστηρίζοντας ότι είχαν επισημάνει την ανεπάρκειά του.

Επίσης, θα υποστηρίξει ότι ο 59χρονος επιβεβαίωσε πως είναι έτοιμος να τοποθετηθεί σε οποιοδήποτε πόστο του ανατεθεί. Σημειώνεται ότι οι 14 νέοι σταθμάρχες θα αναλάμβαναν βραδινές βάρδιες στον σταθμό εκ περιτροπής.

Η γνώση αυτόματης χάραξης

Κρίσιμο έχει καταστεί το θέμα λειτουργίας του συστήματος τηλεδιοίκησης και κατά πόσο ο προφυλακισθείς σταθμάρχης της τραγωδίας ήξερε να κάνει αυτόματη χάραξη της πορεία των τρένων.

Ο ίδιος εμφανίζει ως υπερασπιστική γραμμή ότι δεν είχε ιδέα από τηλεδιοίκηση καθώς δεν είχε εκπαιδευτεί σε κάτι τέτοιο, συνεπώς δεν είχε ουσιαστικά επαφή με τον πίνακα χάραξης πορείας που λειτουργεί στο σταθμαρχείο Λάρισας.

Στην πράξη δηλαδή αναγνωρίζει πως δεν ήξερε πώς να “χειρίζεται” τον φωτεινό πίνακα, δεν είχε τις απαραίτητες γνώσεις αλλά και την επάρκεια και την εμπειρία για να διαχειριστεί ένα τόσο εξελιγμένο τεχνολογικό μέσο. Αυτό βέβαια εγείρει νέα ερωτήματα για το λόγο που ένας ο οποίος βρέθηκε σε κρίσιμη βάρδια σε κεντρικό σταθμό της χώρας για το ποια ήταν η εκπαίδευσή του και γιατί έμεινε μόνος του.

Τραγωδία στα Τέμπη: Το σύστημα τηλεδιοίκησης στο επίκεντρο της πολιτικής αντιπαράθεσης

Μάχη μεταξύ κυβέρνησης και του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης δίνεται στο μεταξύ στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, με τα δύο μέρη να καταθέτουν σειρά εγγράφων.

Ο Γιώργος Γεραπετρίτης που ανέλαβε καθήκοντα υπουργού Μεταφορών και Υποδομών μετά την παραίτηση του Κ. Καραμανλή ανέφερε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου ότι το σύστημα τηλεδιοίκησης στο σταθμό της Λάρισας λειτουργούσε το μοιραίο βράδυ και έπρεπε να γίνει αυτόματη χάραξη της πορείας.

«Θέλω να καταγραφεί ρητά, στα πρακτικά. Το κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας λειτουργούσε απολύτως. Όλη εκείνη την ημέρα όλες οι δρομολογήσεις αμαξοστοιχιών έγιναν με αυτόματη χάραξη, μέσω του κέντρου τηλεδιοίκησης. Λειτουργούσε στο ακέραιο. Αυτό το οποίο δυστυχώς συνέβη ήταν ότι ο συγκεκριμένος σταθμάρχης επέλεξε, αντί να κάνει την αυτόματη χάραξη, που προφανώς θα είχε προλάβει το κακό, να κάνει χειροκίνητη δρομολόγηση. Και εκεί συνέβησαν μια σειρά, μια αλληλουχία από τραγικά γεγονότα τα οποία σωρευτικά οδήγησαν στο να έχουμε το δυστύχημα», είπε ο Γιώργος Γεραπετρίτης και πρόσθεσε: «Δεν έγινε η αυτόματη χάραξη, μολονότι λειτουργούσε ο πίνακας».

Ο κ. Γεραπετρίτης παράλληλα σημείωσε πως παραβιάστηκαν και οι 4 ασφαλιστικές δικλίδες και συγκεκριμένα αναφέρθηκε:

  • στους 2 επιπλέον σταθμάρχες που έπρεπε να είναι στις θέσεις τους και δεν ήταν,
  • την αυτόματη χάραξη που έπρεπε να γίνει και δεν έγινε,
  • στον επιτόπιο έλεγχος κλειδιών και
  • την παρακολούθηση του πίνακα.

«Έπρεπε να είναι πάνω στον πίνακα. Αν ήταν θα είχε στη διάθεσή του 10 λεπτά, για να δει ότι το τρένο κατευθυνόταν σε λάθος γραμμή», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ν. Παππάς: Η κυβέρνηση λέει ψέματα

Για ψέματα κατηγορεί τον Γιώργο Γεραπετρίτη και την κυβέρνηση ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Παππάς, σχολιάζοντας όσα είπε περί πλήρως λειτουργικής τηλεδιοίκησης στη Λάρισα.

Ο κ. Παππάς επικαλείται εσωτερικά έγγραφα του ΟΣΕ, στα οποία γίνεται λόγος «για κόκκινα φανάρια, για χειρισμό κουμπιών με το χέρι αλλά και για τη χρήση μανιβέλας».

«Όσα ψέματα και να αραδιάζουν δεν πείθουν. Ούτε για το αφήγημα του «ανθρώπινου λάθους» ούτε για το «δεν ήξερα» του Μητσοτάκη» κατέληξε.

Αναλυτικά, η δήλωση του Νίκου Παππά:

Ο κ. Γεραπετρίτης είπε ψέματα εχθές ότι η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα ήταν πλήρως λειτουργική. Τον διαψεύδουν εσωτερικά έγγραφα του ΟΣΕ που μιλούν για κόκκινα φανάρια, για χειρισμό κουμπιών με το χέρι αλλά και για τη χρήση μανιβέλας.

Όσα ψέματα και να αραδιάζουν δεν πείθουν. Ούτε για το αφήγημα του «ανθρώπινου λάθους» ούτε για το «δεν ήξερα» του Μητσοτάκη».

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ