Τετάρτη 24 Απριλίου 2024

Τέμπη: Τα “κλειδιά” του συστήματος τηλεδιοίκησης και το ερώτημα εάν γνώριζε ο προφυλακισμένος σταθμάρχης να το χειρίζεται – Οι ισχυρισμοί του και τι δείχνουν έγγραφα – ΒΙΝΤΕΟ

Νέα προθεσμία πήραν από τον εφέτη ανακριτή οι δύο παλαιότεροι σταθμάρχες, που κατηγορούνται πως εγκατέλειψαν το πόστο τους πριν τη λήξη της βάρδιας τους

NEWSROOM icon
NEWSROOM
Τέμπη: Τα “κλειδιά” του συστήματος τηλεδιοίκησης και το ερώτημα εάν γνώριζε ο προφυλακισμένος σταθμάρχης να το χειρίζεται – Οι ισχυρισμοί του και τι δείχνουν έγγραφα – ΒΙΝΤΕΟ Eurokinissi

Με καταιγιστικό ρυθμό έρχονται τα στοιχεία για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, όπου την Παρασκευή πέρασαν το γραφείο του εφέτη ανακριτή οι δύο παλαιότεροι σταθμάρχες της Λάρισας και έλαβαν νέα προθεσμία για να απολογηθούν την ερχόμενη εβδομάδα.

Συγκεκριμένα, ο συμβασιούχος σταθμάρχης θα απολογηθεί την ερχόμενη Δευτέρα, ενώ ο αρχαιότερος σταθμάρχης την ερχόμενη Τρίτη. Εντός της επόμενης εβδομάδας και συγκεκριμένα στις 30 Μαρτίου θα απολογηθεί και ο επιθεωρητής του ΟΣΕ.

Σε βάρος και των τριών έχουν ασκηθεί διώξεις για διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών, αδίκημα που τιμωρείται σε βαθμό κακουργήματος με ποινές από 10 χρόνια έως ισόβια, ενώ βαρύνονται και με κατηγορίες για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή.

Οι δύο σταθμάρχες έχουν κατηγορηθεί πως εγκατέλειψαν νωρίτερα το πόστο τους αφήνοντας μόνο τον άπειρο σταθμάρχη, ο οποίος έχει ήδη προφυλακιστεί. Πρόκειται για τον έναν σταθμάρχη που εργάζεται με σύμβαση αορίστου και έναν που εργάζεται με σύμβαση έργου οι οποίοι ζήτησαν την προθεσμία, προκειμένου να προλάβουν να ενημερωθούν οι συνήγοροί τους για τα στοιχεία της δικογραφίας, η οποία εμπλουτίζεται συνεχώς.

Τέμπη: Τα νέα στοιχεία για το σύστημα τηλεδιοίκησης

Ωστόσο, σύμφωνα με έγγραφο-ντοκουμέντο που έφερε στη δημοσιότητα ο ΣΚΑΪ, είναι καταγεγραμμένες όλες οι κινήσεις του 59χρονου «άπειρου» σταθμάρχη που έχει προφυλακιστεί. Σε αυτό είναι καταγεγραμμένες όλες οι κινήσεις του 59χρονου σταθμάρχη που έκανε όσες μέρες πραγματοποίησε τη βάρδιά του στο σταθμαρχείο της Λάρισας αλλά και τι ακριβώς συνέβη το μοιραίο βράδυ του δυστυχήματος στα Τέμπη.

Το έγγραφο αποκαλύπτει πως ο 59χρονος σταθμάρχης της Λάρισας γνώριζε να χειριστεί το σύστημα τηλεδιοίκησης, σε αντίθεση με τα όσα δήλωσε ενώπιον της ανακρίτριας κατά την απολογία του.

Σύμφωνα με αυτό, είναι καταγεγραμμένες όλες οι κινήσεις του 59χρονου σταθμάρχη που έκανε όσες μέρες πραγματοποίησε τη βάρδια του στο σταθμαρχείο της Λάρισας αλλά και τι ακριβώς συνέβη το μοιραίο βράδυ του δυστυχήματος στα Τέμπη.

Αναλυτικά, στις 24 προς 25 Φεβρουαρίου, λίγες μόνο ημέρες πριν το δυστύχημα, ο 59χρονος πραγματοποίησε 13 κινήσεις τις οποίες έκανε από την κονσόλα του σταθμαρχείου της Λάρισας. Από τις 13, οι 4 είναι αυτόματης χάραξης καθώς χρησιμοποιεί τα ηλεκτρονικά συστήματα που διαθέτει ο σταθμός. Πρόκειται για κινήσεις που φανερώνουν πως ο 59χρονος γνώριζε να χειριστεί το σύστημα τηλεδιοίκησης του σταθμού, σε αντίθεση με το επιχείρημα που προέβαλε ενώπιον της ανακρίτριας ότι δηλαδή δε γνώριζε να το χρησιμοποιεί.

Παράλληλα, στις 25 προς 26 Φεβρουαρίου, ο σταθμάρχης πραγματοποίησε 18 κινήσεις που αφορούν την κίνηση των συρμών. Επίσης, στις 26 προς 27 Φεβρουαρίου έχει καταγραφεί στη διάρκεια της βάρδιάς του 23 κινήσεις εκ των οποίων οι 5 είναι κινήσεις αυτόματης χάραξης, καθώς οι κινήσεις του σταθμάρχη διαρκούν μερικά δευτερόλεπτα, από 18 έως 39.

Σταθμάρχης Λάρισας: Το κρίσιμο βράδυ δεν το χρησιμοποίησε

Το σύστημα χρησιμοποίησε την 27η Φεβρουαρίου, ο 59χρονος για το χειρισμό κινήσεων που αφορούν την είσοδο κυρίως εμπορικών αμαξοστοιχιών. Ωστόσο, το μοιραίο βράδυ του δυστυχήματος, στις 28 Φεβρουαρίου δηλαδή, αποκαλύπτεται πως από τις 22:12, από την στιγμή δηλαδή που έμεινε μόνος του ο 59χρονος σταθμάρχης μέχρι και τις 01:39π.μ όπου και είχε γίνει το δυστύχημα δεν καταγράφεται καμία κίνηση αφού όπως φαίνεται ο 59χρονος δεν χρησιμοποίησε καθόλου την κονσόλα.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ ο 59χρονος σταθμάρχης τις περισσότερες μέρες του Φεβρουάριου εργαζόταν στο σταθμαρχείο της Καλαμπάκας. Έπειτα για δύο μέρες κάνει την μαθητεία του στο σταθμαρχείο της Λάρισας και για τις πέντε τελευταίες νύχτες του Φεβρουαρίου αναλαμβάνει να δουλέψει στη νυχτερινή βάρδια της Λάρισας όπου στις 28 Φεβρουαρίου γίνεται και το τραγικό δυστύχημα.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ