Δευτέρα 15 Απριλίου 2024

Τέμπη: Το κατηγορητήριο του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κατά του Κώστα Αχ. Καραμανλή – Ζητούν την σύσταση προανακριτικής επιτροπής για την διερεύνηση τεσσάρων αδικημάτων – ΒΙΝΤΕΟ

Ανάμεσα στις κατηγορίες είναι και το κακούργημα της ανθρωποκτονίας με ενδεχόμενο δόλο κατ’ άρθρο 299 ΠΚ. Τι αναφέρουν κυβερνητικές πηγές μετά την κατάθεση του κατηγορητηρίου - Η απάντηση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ

NEWSROOM icon
NEWSROOM
Τέμπη: Το κατηγορητήριο του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κατά του Κώστα Αχ. Καραμανλή – Ζητούν την σύσταση προανακριτικής επιτροπής για την διερεύνηση τεσσάρων αδικημάτων – ΒΙΝΤΕΟ Eurokinissi

Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ παρέδωσε στη Νέα Δημοκρατία το κατηγορητήριο για τον Κώστα Αχ. Καραμανλή, τον υπουργό μεταφορών την νύχτα της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη. 

Νωρίτερα η Θεοδώρα Τζάκρη, η οποία παρέδωσε το κατηγορητήριο είπε ότι αναφέρονται «συγκεκριμένες πράξεις-παραλείψεις του Κώστα Αχ. Καραμανλή, οι οποίες κατά την άποψή μας πληρούν την αντικειμενική και την υποκειμενική υπόσταση των κακουργημάτων της ανθρωποκτονίας με ενδεχόμενο δόλο κατ’ άρθρο 299 ΠΚ, της διατάραξης της ασφάλειας της συγκοινωνίας μέσων σταθερής τροχιάς κατ’ άρθρο 291 παρ.1δ’ και στ’ ΠΚ και της έκθεσης κατ’ άρθρο 306 παρ. 2 ΠΚ.»

Ενώ συμπλήρωσε ότι «Ζητούμε από την κυβέρνηση της ΝΔ να δεσμευτεί ότι θα ψηφίσει την συγκρότηση Προανακριτικής Επιτροπής κατ’ άρθρο 86 παρ.3 του Συντάγματος για να διερευνήσει τα παραπάνω εγκλήματα και να δεσμευτεί ότι δεν θα προσπαθήσει να συγκαλύψει τις ευθύνες του κ. Καραμανλή έτσι ώστε να οδηγηθεί αυτός στην δικαιοσύνη μετά από την άσκηση ποινικής δίωξης».

αδερφός του Βάιου,

Eurokinissi

Τι λέει η Κυβέρνηση μετά την κατάθεση του κατηγορητηρίου για τον Κώστα Αχ. Καραμανλή

Κυβερνητικές πηγές αναφέρουν μετά τη δημοσίευση του κατηγορητηρίου ότι μέχρι να ακολουθηθεί η προβλεπόμενη από τον νόμο διαδικασία «μιλάμε απλώς για ακόμα ένα επικοινωνιακό πυροτέχνημα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης».

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Σύμφωνα με το Σύνταγμα της Ελλάδας, όποιος θεωρεί ότι υπάρχουν ενδείξεις ενοχής για πράξη ή παράλειψη από πολιτικά πρόσωπα, έχει τη δυνατότητα να συντάξει κατηγορητήριο, το οποίο θα περιέχει και πρόταση για σύσταση προκαταρκτικής εξέτασης και αφού συγκεντρώσει τον απαιτούμενο αριθμό υπογραφών, να το φέρει στην Ολομέλεια της Βουλής, σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία.

Μέχρι να ακολουθηθεί η ανωτέρω διαδικασία, μιλάμε απλώς για ακόμα ένα επικοινωνιακό πυροτέχνημα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης».

Η απάντηση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ

Με την κατάθεση του κατηγορητηρίου «μόλις στερήθηκαν την τελευταία τους δικαιολογία» αναφέρεται στην ανακοίνωση της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης

Αναλυτικά η ανακοίνωση 

Από το «να φέρετε στη Βουλή κατηγορητήριο, να το συζητήσουμε» και «με γενικές κατηγορίες και χωρίς κατηγορητήριο, δεν έχουμε κράτος δικαίου», του Κυριάκου Μητσοτάκη, στο «αφού συγκεντρώσει τον απαιτούμενο αριθμό υπογραφών, να το φέρει στην ολομέλεια» των κυβερνητικών πηγών.

Από τα θερμά χειροκροτήματα στον κ. Καραμανλή και τους κυβερνητικούς λεονταρισμούς για την υποστήριξη του, στην άτακτη υποχώρηση.

Μισή ώρα αφότου παρέλαβε στα χέρια του ο Κυριάκος Μητσοτάκης το κατηγορητήριο που ζητούσε επιτακτικά από τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, πέταξε για ακόμα μια φορά τη… μπάλα στην εξέδρα, για να διασώσει τον κ. Καραμανλή από τις βαρύτατες πράξεις και παραλείψεις που του αποδίδονται.

Η επιχείρηση συγκάλυψης συνεχίζεται, επιβεβαιώνοντας την πολιτική εξίσωση «Μητσοτάκης ίσον Καραμανλής, Καραμανλής ίσον Μητσοτάκης, η συγκάλυψη, έχει πρόσωπο». Μόλις στερήθηκαν και την τελευταία τους δικαιολογία.​

Ολόκληρο το κατηγορητήριο για τον Κώστα Αχ. Καραμανλή

«ΠΡΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΕΙΨΕΙΣ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΑΧΙΛ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΠΟΥ ΠΛΗΡΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΚΑΚΟΥΡΓΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΚΤΟΝΙΑΣ ΜΕ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟ ΔΟΛΟ ΚΑΤ΄ΑΡΘΡΟ 299 Π.Κ, ΤΗΣ ΔΙΑΤΑΡΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΗΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕΣΩΝ ΣΤΑΘΕΡΗΣ ΤΡΟΧΙΑΣ ΚΑΤ΄ΑΡΘΡΟ 291 ΠΑΡ. 1Δ) ΚΑΙ ΣΤ) Π.Κ. ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΚΑΤ΄ΑΡΘΡΟ 306 ΠΑΡ. 2 Π.Κ.

Ο Κωνσταντίνος Αχ. Καραμανλής, κατά το χρονικό διάστημα από τον Ιούλιο του 2019 έως και την 28η Φεβρουαρίου 2023, με την ιδιότητα του Υπουργού Μεταφορών & Υποδομών (η οποία του είχε ανατεθεί κατόπιν διορισμού από τον Πρωθυπουργό), ενώ :

α) είχε ιδιαίτερη νομική υποχρέωση, απορρέουσα από το νόμο, την ιδιότητά του και τις εξ αυτής αρμοδιότητες, και β) ενώ γνώριζε την μη ασφαλή λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου από τις έγγραφες γνωστοποιήσεις αρμόδιων οργάνων του ΟΣΕ, και όφειλε να προβεί σε συγκεκριμένες αποφάσεις και ενέργειες, με σκοπό την διασφάλιση της ομαλής, ασφαλούς και απρόσκοπτης λειτουργίας της σιδηροδρομικής συγκοινωνίας,

εντούτοις, κατά το ανωτέρω διάστημα (7/2019 -2/2023) παρέλειψε να προβεί στις κάτωθι ενέργειες, γνωρίζοντας και αποδεχόμενος, ότι χωρίς τις ενέργειες αυτές, διαταράσσεται η ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου και τίθεται σε κίνδυνο ζωής και σωματικής ακεραιότητας αόριστος αριθμός προσώπων, που κάνουν χρήση της σιδηροδρομικής συγκοινωνίας.

Εάν δε, προέβαινε στις ενδεδειγμένες ενέργειες ασφαλούς λειτουργίας του δικτύου, σύμφωνα με την νομική του υποχρέωση και την εγγυητική ευθύνη που είχε εκ της ιδιότητας του Υπουργού για την δημόσια ασφάλεια, είναι βέβαιο ότι δεν θα επερχόταν, ως αποτέλεσμα των παράνομων και κατά συρροή παραλείψεών του, το αποτέλεσμα της σύγκρουσης των δύο αμαξοστοιχιών την 28η Φεβρουαρίου 2023, οι εξ αυτής θάνατοι 57 ανθρώπων και οι σωματικές βλάβες των επιζώντων.

Ειδικότερα:

Ο Κώστας Καραμανλής, αν και γνώριζε ότι το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα (θέση Ζάχαρη) είχε καταστραφεί από πυρκαγιά τον Ιούλιο του 2019, δεν προέβη σε οιαδήποτε ενέργεια, καίτοι όφειλε, για την αποκατάσταση της κομβικής σημασίας ζημίας αυτής. Όπως άλλωστε ρητώς αναφέρεται και στο «Πόρισμα Γεραπετρίτη», αν είχε αποκατασταθεί το σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα, θα είχε αποτραπεί το δυστύχημα και ως εκ τούτου καθίσταται πρόδηλη και σαφής, η ουσιώδης παράλειψή του ως άνω Υπουργού. Ο Κώστας Καραμανλής, αν και γνώριζε την παύση από το 2020 της λειτουργίας του δευτεροβάθμιου οργάνου ελέγχου και ρύθμισης της κυκλοφορίας στην οδό Καρόλου (Αθήνα), ουδέν έπραξε για την επαναλειτουργία του που ήταν απολύτως αναγκαία για την ασφάλεια των συγκοινωνιών. Ο Κώστας Καραμανλής, αν και γνώριζε ότι το σύστημα επικοινωνίας GSM-R ήταν έτοιμο προς λειτουργία ήδη από τον Ιούλιο 2022, ουδέποτε το έθεσε σε λειτουργία. Ο Κώστας Καραμανλής δεν υλοποίησε/ολοκλήρωσε τη Σύμβαση 717/2014, με συνέπεια την μη λειτουργία του συστήματος φωτοσήμανσης και τηλεδιοίκησης, καθώς και του συστήματος ETCS ΑΥΤΟΜΑΤΗΣ ΠΕΔΗΣΗΣ ΤΩΝ ΤΡΕΝΩΝ. Αντιθέτως δε, παρέτεινε για τρία (3) επιπλέον έτη την υλοποίηση της άνω σύμβασης, καίτοι γνώριζε ότι τούτο οδηγούσε αναπόδραστα στην καθυστέρηση ενεργοποίησης των προαναφερόμενων συστημάτων ασφάλειας. Ο Κώστας Καραμανλής δεν θέσπισε νέους Εθνικούς Κανόνες Ασφαλείας, καίτοι όφειλε βάσει των οδηγιών 2016/797 και 2016/798, παραβιάζοντας έτσι τα άρθρα 59 και 60 του ν. 4632/2019. Ο Κώστας Καραμανλής εξέδωσε στις 30-5-2022 Υπουργική Απόφαση με την οποία αυθαίρετα άλλαξε τις προϋποθέσεις για τη μετάταξη του μοιραίου Σταθμάρχη, καταργώντας το όριο ηλικίας, ως στοιχείο άμεσα συνδεόμενο με την ασφάλεια της σιδηροδρομικής λειτουργίας και του επιβατικού κοινού, γνωρίζοντας ότι τοποθετώντας παρανόμως τον εν λόγω Σταθμάρχη στη θέση αυτή, έθεσε σε άμεση διακινδύνευση τα έννομα αγαθά της ζωής, της σωματικής ακεραιότητας και της ασφάλειας των πολιτών. Ο Κώστας Καραμανλής αν και γνώριζε ότι ήταν αναγκαία η υπηρεσία δύο σταθμαρχών στους κεντρικούς σταθμούς, αποδέχθηκε τη λειτουργία αυτών μόνο με ένα σταθμάρχη. Ο Κώστας Καραμανλής αγνόησε παντελώς την Εμπιστευτική Επιστολή που του απεστάλη στις 6-9-2021 από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθηγητή Φ. ΤΣΑΛΙΔΗ, με την οποία ο τελευταίος τον προειδοποιούσε με εμφατικό και σαφή τρόπο για το σύνολο των ανωτέρω ελλείψεων/καθυστερήσεων κλπ, επισημαίνοντας του τον «ορατό πλέον κίνδυνο να υπάρξει ένα συμβάν μέγιστης σοβαρότητας». Ο Κώστας Καραμανλής αγνόησε τις συγκεκριμένες υποδείξεις σχετικά με τα ζητήματα ασφάλειας των συγκοινωνιών μέσων σταθερής ασφάλειας που περιέχονταν στις από 7-9-2021, 9-3-2022, και 1-11-2022 Εξώδικες Δηλώσεις – Γνωστοποιήσεις της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης, των οποίων είχε λάβει προσωπικά ο ίδιος γνώση ! Ο Κώστας Καραμανλής αγνόησε παντελώς τις σχετικές υποδείξεις του πορίσματος της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, του οποίου είχε λάβει γνώση ήδη από τις 4-10-2021 . Ο Κώστας Καραμανλής παρότι ήταν άριστος γνώστης της ανωτέρω περιγραφομένης κατάστασης δεν προχώρησε, ως όφειλε, στη λήψη άμεσων διορθωτικών αποφάσεων-μέτρων, ώστε να υπάρχει ασφαλής λειτουργία του σιδηροδρόμου όπως: Το κλείσιμο σταθμών για ενίσχυση κεντρικών σταθμών με πεπειραμένο προσωπικό. Τη μείωση της επιτρεπόμενης ταχύτητας των συρμών. Τη μείωση των επιβατικών και εμπορευματικών δρομολογίων. Επειδή, ο ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ βάσιμα πιστεύει ότι υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις περί του ότι ο Κώστας Αχ. Καραμανλής έχει τελέσει τα εγκλήματα της ανθρωποκτονίας με ενδεχόμενο δόλο κατ’ άρθρο 299 του ΠΚ, της έκθεσης κατ’ άρθρο 306 παρ. 2 ΠΚ, της διατάραξης της ασφάλειας της συγκοινωνίας μέσων σταθερής τροχιάς κατ’ άρθρο 291 παρ. 1 δ΄ και στ΄ και της παράβασης καθήκοντος κατ’ άρθρο 259 Π.Κ, με τις ανωτέρω πράξεις και παραλείψεις του.

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ

Όπως, σύμφωνα με το άρθρο 86 παρ. 3 του Συντάγματος, τα άρθρα 153 επ. του Κανονισμού της Βουλής και το άρθρο 5 του Ν. 3126/2003 περί της «Ποινικής Ευθύνης Υπουργών», ως ισχύουν, συσταθεί Ειδική Κοινοβουλευτική Επιτροπή για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης κατά του πρώην Υπουργού κ. Κωνσταντίνου Καραμανλή για τη διερεύνηση πιθανής εκ μέρους του τέλεσης των εγκλημάτων: α) της ανθρωποκτονίας με ενδεχόμενο δόλο κατ’ άρθρο 299 του ΠΚ, β) της κακουργηματικής έκθεσης κατ’ άρθρο 306 παρ. 2 ΠΚ, γ) της κακουργηματικής διατάραξης της ασφάλειας της συγκοινωνίας μέσων σταθερής τροχιάς κατ’ άρθρο 291 παρ. 1 δ΄ και στ΄ ΠΚ και δ) της παράβασης καθήκοντος κατ’ άρθρο 259 Π.Κ.

Οι Προτείνοντες Βουλευτές».

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ