Παρασκευή 03 Μαϊου 2024

Το διαφημιστικό δέμα “στοίχισε” 10.000 ευρώ σε τηλεπικοινωνιακό πάροχο – Η απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων

Καταγγελία συνδρομητή του παρόχου περί χρήσης των στοιχείων του για σκοπούς εμπορικής προώθησης.

NEWSROOM icon
NEWSROOM
Το διαφημιστικό δέμα “στοίχισε” 10.000 ευρώ σε τηλεπικοινωνιακό πάροχο – Η απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων freepik

Η υπόθεση έφτασε στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα μετά την προσφυγή πολίτη για παράνομη επεξεργασία και διαβίβαση σε τρίτη εταιρεία των προσωπικών του δεδομένων με σκοπό την απευθείας εμπορική προώθηση, παρά τη ρητή εναντίωσή του ως υποκειμένου.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την καταγγελία, τον … ο καταγγέλλων απέκτησε νέα τηλεφωνική σύνδεση καρτοκινητού Vodafone με αριθμό τον οποίο μετέφερε από άλλο δίκτυο (…). Στο πλαίσιο αυτό, ο καταγγέλλων υπέβαλε στις … στην καταγγελλόμενη υπεύθυνη δήλωση σχετικά με τα στοιχεία τηλεφωνικού καταλόγου και τις επιλογές του ως προς τη χρήση των προσωπικών του δεδομένων.

απάτη στη Λαμία

freepik

Επεξεργασία προσωπικών δεδομένων: «Δεν συναινώ…» υπέγραψε για τη διαβίβαση δεδομένων

Βάσει αυτής αντιτάχθηκε ρητώς (επιλέγοντας την ένδειξη «ΔΕΝ ΣΥΝΑΙΝΩ» στο προδιατυπωμένο έντυπο της καταγγελλόμενης), μεταξύ άλλων, στις παρακάτω ενέργειες: «στην επεξεργασία εκ μέρους της Vodafone των προσωπικών δεδομένων του και στην ανακοίνωσή τους σε συνεργαζόμενες ή συνδεδεμένες εταιρείες, συνιστάμενα σε στοιχεία προσδιοριστικά της ταυτότητας του και πληροφορίες που αφορούν τις υπηρεσίες που χρησιμοποιεί, με σκοπό την παροχή προσωποποιημένης εξυπηρέτησης και την εμπορική προώθηση εξατομικευμένων προϊόντων ή υπηρεσιών Vodafone», «στην επεξεργασία εκ μέρους της Vodafone προσωπικών δεδομένων του και ανακοίνωσή τους σε συνεργαζόμενες ή συνδεδεμένες εταιρείες τα οποία και σχετίζονται με τη συμπεριφορά του όταν περιηγείται στο διαδίκτυο ή τις συνήθειές του βάσει των δεδομένων κίνησης και θέσης που έχει στη διάθεσή της η Vodafone καθώς και τα δεδομένα που αφορούν τις συσκευές του, με σκοπό την προσωποποιημένη εξυπηρέτηση και εμπορική προώθηση εξατομικευμένων προϊόντων ή υπηρεσιών Vodafone», «στη λήψη διαφημιστικών επικοινωνιών με σκοπό την προσαρμοσμένη στα ενδιαφέροντά του εμπορική προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών Vodafone χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση», «στη λήψη διαφημιστικών επικοινωνιών με ανθρώπινη παρέμβαση».

smishing

unsplash

Κι όμως είχε… πακέτο

Παρ’ όλα αυτά, όπως καταγγέλλεται, στις … ο καταγγέλλων παρέλαβε μέσω εταιρείας ταχυμεταφορών, χωρίς να έχει προηγηθεί παραγγελία εκ μέρους του, δέμα με το λογότυπό της καταγγελλόμενης (Vodafone CU), με αποστολέα την εταιρεία … και διαφημιστικό περιεχόμενο (εμπορικά δείγματα, εκπτωτικά κουπόνια κ.λπ.).

Κατόπιν σχετικής διαμαρτυρίας του μέσω e-mail ανέφερε στον τηλεπικοινωνιακό πάροχο την ίδια ημέρα, το γεγονός ότι παρά τη ρητή του εναντίωση η καταγγελλόμενη κοινοποίησε σε τρίτη διαφημιστική εταιρεία, τουλάχιστον το ονοματεπώνυμό του, τη διεύθυνσή του και τον τηλεφωνικό του αριθμό για σκοπούς εμπορικής προώθησης.

Σύμφωνα με τη Vodafone η αποστολή του δέματος δεν αποτελούσε προωθητική ενέργεια, αλλά παρεπόμενη παροχή της ήδη καταρτισθείσας μεταξύ των μερών σύμβασης παροχής τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, η οποία αποστέλλεται σε όλους ανεξαιρέτως τους νέους συνδρομητές που εγγράφονται μέσω της ιστοσελίδας www.vodafonecu.gr, ανεξάρτητα από τις επιλογές τους σχετικά με τις προωθητικές ενέργειες, ενώ σχετική ενημέρωση παρέχεται μέσω banner που αναρτάται στην εν λόγω ιστοσελίδα.

"Δικαίωμα στη λήθη"

eurokinissi

Επεξεργασία προσωπικών δεδομένων: Η κρίση της Αρχής

Η Αρχή έκρινε ότι η διαβίβαση σε διαφημιστική εταιρεία και η συναφής επεξεργασία των δεδομένων του καταγγέλλοντος έγινε με σκοπό την προώθηση, κατά παράβαση της αρχής της νομιμότητας, αντικειμενικότητας και διαφάνειας της επεξεργασίας, διότι δεν ήταν απαραίτητη για τον σκοπό της σύμβασης ούτε ήταν ευλόγως αναμενόμενη για το υποκείμενο, το οποίο είχε εναντιωθεί ρητά στη χρήση και διαβίβαση των δεδομένων του για προωθητικούς σκοπούς ενώ δεν αποδείχθηκε ότι ο καταγγέλλων είχε ενημερωθεί πλήρως σύμφωνα με το άρθρο 13 ΓΚΠΔ για την εν λόγω επεξεργασία. Στη Vodafone επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους 10.000 ευρώ και δόθηκε εντολή να προσαρμόσει κατάλληλα την πρακτική της αναφορικά με τις εν λόγω πρόσθετες παροχές ώστε να παρέχεται στα υποκείμενα πλήρης ενημέρωση και δυνατότητα εναντίωσης.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ