Κυριακή 03 Αυγούστου 2025

Ξενοδόχοι σε όλη την Ευρώπη στρέφονται κατά της Booking.com – Συλλογική αγωγή για αποζημιώσεις

Δυναμική κινητοποίηση του ξενοδοχειακού κλάδου μετά την απόφαση του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης – Πάνω από 10.000 επιχειρήσεις συμμετέχουν ήδη στη συλλογική αγωγή καταγγέλλοντας καταχρηστικές πρακτικές.

NEWSROOM icon
NEWSROOM
Ξενοδόχοι σε όλη την Ευρώπη στρέφονται κατά της Booking.com – Συλλογική αγωγή για αποζημιώσεις (ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/ EUROKINISSI)

Σε ένα από τα μεγαλύτερα κύματα νομικής διεκδίκησης στην ιστορία της ευρωπαϊκής φιλοξενίας, περισσότεροι από 10.000 ξενοδόχοι από ολόκληρη την Ευρώπη έχουν ήδη ενταχθεί σε συλλογική αγωγή κατά της δημοφιλούς πλατφόρμας κρατήσεων Booking.com, διεκδικώντας αποζημιώσεις για πρακτικές που κρίθηκαν πρόσφατα παράνομες από το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΔΕΕ).

Η αγωγή, η οποία συντονίζεται από το Ίδρυμα Hotel Claims Alliance, έχει λάβει σημαντική υποστήριξη από την HOTREC –τη Συνομοσπονδία Ξενοδοχίας και Εστίασης της Ευρώπης– και περισσότερες από 30 εθνικές ενώσεις ξενοδόχων, ανάμεσά τους και το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ). Η πρωτοβουλία αυτή αποσκοπεί στην αποκατάσταση των ζημιών που υπέστησαν οι επιχειρήσεις φιλοξενίας λόγω των ρητρών ισοτιμίας που επέβαλλε η Booking.com επί σειρά ετών.

Παράνομες ρήτρες και παραβίαση του ανταγωνισμού

Στο επίκεντρο της νομικής διαμάχης βρίσκονται οι ρήτρες ισοτιμίας που επέβαλλε η Booking.com, απαγορεύοντας στους ξενοδόχους να προσφέρουν χαμηλότερες τιμές στις δικές τους ιστοσελίδες ή σε άλλα κανάλια. Οι πρακτικές αυτές, που εφαρμόζονται από το 2004, προκάλεσαν στρέβλωση του ανταγωνισμού, αύξηση των προμηθειών και περιορισμό των άμεσων πωλήσεων των ξενοδοχείων. Στις 19 Σεπτεμβρίου 2024, το  Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (υπόθεση C-264/23) έκρινε αυτές τις ρήτρες παράνομες βάσει του ευρωπαϊκού δικαίου περί ανταγωνισμού.

Σύμφωνα με το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος, η οικονομική ζημία που προκλήθηκε στον ελληνικό ξενοδοχειακό κλάδο είναι ιδιαίτερα σημαντική, με τα ξενοδοχεία να καταβάλλουν υπέρογκες προμήθειες επί δύο δεκαετίες. Υπολογίζεται ότι οι συμμετέχουσες επιχειρήσεις ενδέχεται να δικαιούνται επιστροφή έως και 30% των προμηθειών που πλήρωσαν στην Booking.com τα τελευταία 20 χρόνια, συν τους τόκους.

Δωρεάν και χωρίς νομικό ρίσκο η συμμετοχή

Η συμμετοχή στη συλλογική αγωγή πραγματοποιείται μέσω της πλατφόρμας www.mybookingclaim.com και είναι εντελώς δωρεάν για τα ξενοδοχεία, χάρη στη χρηματοδότηση των δικαστικών εξόδων από εξειδικευμένο επενδυτή διαφορών (litigation funder). Επιπλέον, η διαδικασία συμμετοχής δεν ενέχει κανένα οικονομικό ρίσκο για τις επιχειρήσεις.

Με στόχο να διευκολυνθούν οι ξενοδόχοι εν μέσω της πολυάσχολης θερινής σεζόν, η προθεσμία για εγγραφή παρατάθηκε πρόσφατα κατά τέσσερις εβδομάδες – έως τις 29 Αυγούστου 2025.

Μήνυμα ενότητας από τον κλάδο

«Οι Ευρωπαίοι ξενοδόχοι έχουν υπομείνει για χρόνια άδικες συνθήκες και υπέρογκα κόστη. Ήρθε η ώρα να σταθούμε ενωμένοι και να διεκδικήσουμε αποκατάσταση των ζημιών», δήλωσε ο πρόεδρος της HOTREC, Αλέξανδρος Βασιλικός. «Αυτή η κοινή πρωτοβουλία στέλνει ένα ξεκάθαρο μήνυμα: οι καταχρηστικές πρακτικές στην ψηφιακή αγορά δεν θα γίνονται ανεκτές από τον ξενοδοχειακό κλάδο στην Ευρώπη».

Αντίστοιχα, η γενική διευθύντρια της HOTREC, Marie Audren, επεσήμανε ότι «η συλλογική αγωγή έχει τύχει ευρείας αποδοχής», εκφράζοντας την ικανοποίησή της για την ανταπόκριση των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων φιλοξενίας.

Κάλεσμα προς τα ελληνικά ξενοδοχεία

Το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος  καλεί όλους τους Έλληνες ξενοδόχους να αξιοποιήσουν τη δυνατότητα συμμετοχής στη συλλογική αυτή προσπάθεια, τονίζοντας ότι πρόκειται για μια ιστορική ευκαιρία διεκδίκησης αποζημιώσεων για χρόνια καταχρηστικής μεταχείρισης από την Booking.com.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ