Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2024

Μαρία Ντούμα: COVID-19 και προστασία καταναλωτών

NEWSROOM icon
NEWSROOM
Μαρία Ντούμα: COVID-19 και προστασία καταναλωτών

Της Μαρίας Ντούμα*

Μια σειρά προβλημάτων έχουν προκύψει για τους καταναλωτές υπηρεσιών από κέντρα παροχής υπηρεσιών υγείας και αισθητικής λόγω των μέτρων διακοπής λειτουργίας τους και επομένως της αδυναμίας τους να παρέχουν τις υπηρεσίες τους, μολονότι έχουν δεσμευθεί συμβατικά γι΄ αυτό με αντιπαροχή την είσπραξη της αξίας των υπηρεσιών τους από Τράπεζες, βάσει πιστωτικών καρτών των καταναλωτών, με μηνιαίες δόσεις.

Στις περιπτώσεις αυτές ο καταναλωτής εφόσον δεν επιθυμεί να εισπράττεται από τον τραπεζικό λογαριασμό του η μηνιαία δόση που έχει συμφωνηθεί για όσο χρόνο δεν παρέχονται οι υπηρεσίες έχει το δικαίωμα -βάσει συγκεκριμένων άρθρων του Αστικού Κώδικα- να δηλώσει με εξώδικο ή και με ένα ηλεκτρονικό μήνυμα ότι δεν επιθυμεί την είσπραξη της δόσης εις ότου λειτουργήσει ξανά η επιχείρηση.

Δυστυχώς παρατηρείται οι πάροχοι των υπηρεσιών -μολονότι δεν λειτουργούν- να συνεχίζουν κανονικά να εισπράττουν μέσω Τραπεζών -λόγω δέσμευσης της πιστωτικής κάρτας του καταναλωτή- τη μηνιαία δόση, ενώ θα έπρεπε από μόνοι τους να διακόψουν την είσπραξη.

Αυτό επιβάλλεται από τις αρχές της καλής πίστης και των χρηστών συναλλακτικών ηθών που διέπουν τις συμβάσεις κατά το Ελληνικό δίκαιο.

Επομένως θα πρέπει για να εξασφαλισθούν οι καταναλωτές από την πληρωμή ποσών που δεν οφείλουν -διότι δεν απολαμβάνουν τις αντίστοιχες υπηρεσίες- να γνωστοποιήσουν την ένστασή τους αυτή και στον πάροχο των υπηρεσιών και στην τράπεζα από την οποία λαμβάνονται τα χρήματα.

Οι Τράπεζες οφείλουν μετά την γνωστοποίηση αυτή να απέχουν από την πληρωμή στους παρόχους της μηνιαίας δόσης διότι άλλως δημιουργείται και σ΄ αυτές ευθύνη αποζημιωτική, αφού εν προκειμένω πρόκειται περί διοικήσεως αλλοτρίων.

*Δικηγόρος, συγγραφέας

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr