Το ΣτΕ έκρινε μη νόμιμο διάταγμα που άλλαζε τα δεδομένα στην Αστυνομική Ακαδημία

Επιχειρήθηκε, αφού είχε κλείσει η Βουλή, το νομοθετικό πλαίσιο της Αστυνομικής Ακαδημίας να αναδιαρθρωθεί και να αναβαθμιστεί μέσω Προεδρικού Διατάγματος, αλλά το Ε΄ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας, αντελήφθη το παράτυπο και έκρινε στο σύνολό του μη νόμιμο με το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα. Αναλυτικότερα, αφού είχε κλείσει η Βουλή (7 Ιουνίου 2019) εν όψει των […]

NEWSROOM
Το ΣτΕ έκρινε μη νόμιμο διάταγμα που άλλαζε τα δεδομένα στην Αστυνομική Ακαδημία

Επιχειρήθηκε, αφού είχε κλείσει η Βουλή, το νομοθετικό πλαίσιο της Αστυνομικής Ακαδημίας να αναδιαρθρωθεί και να αναβαθμιστεί μέσω Προεδρικού Διατάγματος, αλλά το Ε΄ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας, αντελήφθη το παράτυπο και έκρινε στο σύνολό του μη νόμιμο με το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα.

Αναλυτικότερα, αφού είχε κλείσει η Βουλή (7 Ιουνίου 2019) εν όψει των βουλευτικών εκλογών η υπουργός Προστασίας του Πολίτη Όλγα Γεροβασίλη (το σχέδιο διατάγματος συνυπογράφεται και από τον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου), διαβίβασε στο Ε΄ Τμήμα του ΣτΕ σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος με το οποίο επιχειρήθηκε η αναδιάρθρωση και η αναβάθμιση της Αστυνομικής Ακαδημίας.

Πράγματι, το Ε΄ Τμήμα του ΣτΕ (πρόεδρος, ο αντιπρόεδρος Αθανάσιος Ράντος και εισηγητής, ο πάρεδρος Χρήστος Παπανικολάου) αφού επεξεργάστηκε νομοπαρασκευαστικά το επίμαχο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, εξέδωσε την υπ΄  αριθμ. 119/2019 γνωμοδότησή του, με την οποία έκρινε μη νόμιμο το επίμαχο διάταγμα.

Συγκεκριμένα, από το ΣτΕ κρίθηκε μη νόμιμο το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, γιατί:

1)      Υπογράφεται και από τον υπουργό Παιδείας, χωρίς να προβλέπεται η αρμοδιότητά του αυτή από το ισχύον νομοθετικό καθεστώς και

2)      Επιχειρείται «η κατάργηση του συνόλου των ρυθμίσεων του νόμου 4249/2014 για την Αστυνομική Ακαδημία με την εισαγωγή νέων, στις οποίες μάλιστα περιλαμβάνεται και η εξουσιοδότηση για την έκδοση άλλων οργανωτικών της Ακαδημίας Προεδρικών Διαταγμάτων, καθ΄ όμοιο τρόπο προς την ισχύουσα και καταργημένη με το σχέδιο διάταξη της παραγράφου 16 του άρθρου 38 του νόμου 4249/2014».

Τέλος, το ΣτΕ σημειώνει ότι περιεχόμενο του υπό επεξεργασία Προεδρικού Διατάγματος μπορεί «να αποτελέσει περιεχόμενο μόνον ρυθμίσεως τυπικού νόμου» και κατά συνέπεια το επίμαχο διάταγμα «δεν προτείνεται νομίμως».

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr