Τρίτη 19 Μαρτίου 2024

Πάνος Λαζαράτος: Υποχρέωση συμμορφώσεως για τους υγειονομικούς σε αναστολή

Όλοι μας περιμένουμε να σχολιάσουμε επιστημονικά πώς ( με ποιο ακριβώς τρόπο) «προσφυώς» το Τμήμα του ΣΤΕ απέφυγε την παραπομπή στην ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ , περνώντας το ζήτημα της αντισυνταγματικότητας μέσα στον έλεγχο της αιτιολογίας της προσβαλλόμενης.

NEWSROOM icon
NEWSROOM
Πάνος Λαζαράτος: Υποχρέωση συμμορφώσεως για τους υγειονομικούς σε αναστολή dikastiko.gr

Ορθώς τονίζεται από τον Ε. ΒΕΝΙΖΕΛΟ στα ΝΕΑ ότι η απόφαση του ΣτΕ υποχρεώνει το κράτος στο να εκδώσει νέα πράξη σύμφωνη με τα επίκαιρα επιδημιολογικά δεδομένα ,με τις εξής όμως κρίσιμες πρόσθετες επισημάνσεις, που δεν γίνονται στο άρθρο, και που κυρίως αφορούν στο ότι η απόφαση δεν γεννά ΜΟΝΟ αυτή την υποχρέωση!

  1. ΜΕΧΡΙ να εκδοθεί τέτοια κανονιστική πράξη ,ή νόμος ,ή ο, τι άλλο ,η ΔΙΟΙΚΗΣΗ υποχρεούται να δεχθεί τις αιτήσεις των υγειονομικών που ζητούν να επιστρέψουν!

ΤΟ « μέχρι» έχει ειδικό ενδιαφέρον!

Στο άρθρο του Ε. Βενιζέλου το ζήτημα δεν θίγεται.

Το « μέχρι» έχει επιπρόσθετο ενδιαφέρον αν μάλιστα για υγειονομικούς η/ και προεκλογικούς λόγους ΟΥΔΕΜΙΑ ΝΕΑ ΠΡΑΞΗ εκδοθεί πράγμα που σιωπηρώς θα σημαίνει ότι δεν υφίστανται τέτοια κρίσιμα δεδομένα , που να επιβάλουν νέα ρύθμιση.

ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ όμως ΑΜΕΣΩΣ πρέπει να δράσει η ΔΙΟΙΚΗΣΗ , επί σχετικών αιτήσεων επιστροφής , όπως σε κάθε περίπτωση συμμορφώσεως!

Στο μέτρο που πρόκειται για το αυτό «διοικητικής φύσεως ζήτημα» κατά τις παραγράφους 1.4 και 5 του άρθρου 50 πδ 18/1989.

Με τις σχετικές κυρώσεις σε περίπτωση μη συμμορφώσεως.

Δεν δικαιούται να απαντήσει, « δεν συμμορφώνομαι» γιατί «περιμένω την νέα κανονιστική πράξη» ή τον νέο νόμο!

Άρα η απόφαση υποχρεώνει προς το παρόν και την εκτελεστική εξουσία.

Όχι μόνο τον ΝΟΜΟΘΕΤΗ ή την ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΩΣ ΔΡΩΣΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ.

Αρκεί οι ενδιαφερόμενοι να κινηθούν άμεσα.

Δίχως δισταγμούς.

Και η απόφαση να γραφεί ολόκληρη ( όπως εν προκειμένω επιβάλλεται) τάχιστα!

Αυτή η συμμόρφωση στο ενδιάμεσο διάστημα είναι ατομική για τον κάθε αιτούντα , ευχερέστατη αν υπάρχει η σχετική βούληση ,δεν έχει ανάγκη καμίας ειδικής « οργανώσεως» και είναι απολύτως ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ!

Ελπίζω να το κατανοήσουν αυτό και τα συνδικαλιστικά όργανα των γιατρών δίδοντας ορθές και όχι παραπλανητικές συμβουλές!

Όποιος προλάβει.!

Χωρίς σκόπιμες καθυστερήσεις.

  1. Η δικαστικώς και αμετακλήτως διαπιστωθείσα παρανομία των 10 μηνών ( ΜΑΡΤΙΟΣ – ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2022) ήταν και θα παραμείνει εις το διηνεκές παρανομία!

Και δη σοβαρότατη ως θίγουσα στον πυρήνα τους συνταγματικώς προστατευόμενα δικαιώματα περιουσιακής ( και όχι μόνο) υφής των γιατρών.

Οι σχετικές αγωγές αποζημιώσεως και αποδόσεως μισθών για το ενδιάμεσο αυτό διάστημα δεν μπορεί παρά να ευδοκιμήσουν, αρκεί οι αγωγές να ασκηθούν( ήτοι απλώς κατατεθούν στο διοικητικό δικονομικό δίκαιο) και επιδοθούν εντός του χρόνου της διετούς για «δημοσίους υπαλλήλους» παραγραφής!

Και τούτο διότι η κανονιστική πράξη – βάση απομακρύνσεως του Μαρτίου κρίθηκε αμετακλήτως ex tunc ( εξ υπαρχής) ως αντισυνταγματική.

Οι αγωγές μπορούν να συνοδευτούν και από αξιώσεις ηθικής βλάβης.

Η νέα κανονιστική απόφαση, αν υπάρξει, δεν μπορεί να είναι αναδρομική !

Προσβάλλεται άμεσα δικαστικώς και ελέγχεται αυστηρά επί τη βάσει των νέων κριτηρίων αναλογικότητας, αιτιολογίας, και λήψεως υπόψη των επίκαιρων επιδημιολογικών δεδομένων!

Η αναστολή της είναι επίσης δυνατή!

Επανάληψη της αυτής πράξεως με εμφανώς ηπιότερα επιδημιολογικά δεδομένα θα είναι ΠΡΟΔΗΛΩΣ παράνομη.

Το ζήτημα αυτό επίσης δεν θίγεται στο άρθρο.

  1. Σε ελαφρά νομίζω αντίθεση με τον διαπρεπή συνάδελφο, εύχομαι πραγματικά, στην καινούργια κρίση ,όταν και αν υπάρξει, τα νέα επιδημιολογικά δεδομένα σε συνδυασμό με την αρχή της αναλογικότητας να επιτρέψουν , έστω και υπό προσεκτικούς ΟΡΟΥΣ , την επιστροφή των υγειονομικών που έχουν πολλά να προσφέρουν στο σύστημα υγείας μας.

Τα νέα δεδομένα , συνολικώς εκτιμώμενα , μπορεί κάλλιστα να επιβάλλουν την άμεση επαναφορά των ιατρών.

  1. Όλοι μας περιμένουμε να σχολιάσουμε επιστημονικά πώς ( με ποιο ακριβώς τρόπο) «προσφυώς» το Τμήμα του ΣΤΕ απέφυγε την παραπομπή στην ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ , περνώντας το ζήτημα της αντισυνταγματικότητας μέσα στον έλεγχο της αιτιολογίας της προσβαλλόμενης.

Εντούτοις με τον ένα ή τον άλλο τρόπο η « αντισυνταγματικότητα» αυτή έστω και ως « παράνομη αιτιολογία» συνιστά το «διοικητικής φύσεως κριθέν ζήτημα,» με όλες τις εντεύθεν κατά το άρθρο 50 πδ 18/1988 συνέπειες.

Ο Πάνος Λαζαράτος είναι καθηγητής Διοικητικού Δικαίου του Πανεπιστημίου Αθηνών

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ