Πέμπτη 18 Ιουλίου 2024

Αντί για Τελ Αβίβ η βαλίτσα “ταξίδεψε” Λονδίνο: Η δικαστική δικαίωση πελάτη αεροπορικής εταιρείας – Την αναζητούσε 22 ημέρες!

Το Ειρηνοδικείο Αθηνών επιδίκασε αποζημίωση 1.200 ευρώ. “Από την παράνομη και υπαίτια συμπεριφορά της εναγομένης, η ενάγουσα, εκτός από περιουσιακή βλάβη, υπέστη και ηθική βλάβη”.

NEWSROOM icon
NEWSROOM
Αντί για Τελ Αβίβ η βαλίτσα “ταξίδεψε” Λονδίνο: Η δικαστική δικαίωση πελάτη αεροπορικής εταιρείας – Την αναζητούσε 22 ημέρες! EUROKINISSI

Από Αθήνα «ταξίδεψε» Λονδίνο, Τελ Αβίβ για να επιστρέψει μετά από 22 ημέρες στην Ελλάδα. Πρόκειται για τη χαμένη βαλίτσα μίας επιβάτιδος αεροπορικής εταιρείας, η οποία αναγκάστηκε να προσφύγει δικαστικά και δικαιώθηκε από το Ειρηνοδικείο Αθηνών.

Από λάθος υπαλλήλου της εταιρείας αντί του προορισμού της αποσκευής της προς Τελ Αβίβ, για τον οποίο η ίδια είχε κλείσει εισιτήριο, βρέθηκε αρχικώς στο Λονδίνο. Ακολούθησαν συνεχείς – ατελέσφορες – επικοινωνίες για την εύρεση της βαλίτσας με την εταιρεία.

Τελικώς, προσέφυγε δικαστικά. «Η ενάγουσα εκτός από περιουσιακή ζημία υπέστη και ηθική βλάβη καθώς ταλαιπωρήθηκε ψυχικά λόγω της στέρησης της επίδικης αποσκευής και των αγωνιωδών της προσπαθειών για τον εντοπισμό και την επιστροφή αυτής στην κατοχή της, ευρισκόμενη μάλιστα σε ταξίδι αναψυχής» αναφέρει το Ειρηνοδικείο Αθηνών, που επιδίκασε αποζημίωση περίπου 1.200 ευρώ.

Η λάθος κάρτα επιβίβασης

Σύμφωνα με όσα εξέθεσε η ενάγουσα «συνήψε σύμβαση αεροπορικής μεταφοράς από Αθήνα προς Τελ Αβίβ, στις 25-05-2022 με επιστροφή στην Αθήνα από Τελ Αβίβ στις 31-05-2022 προκειμένου να επισκεφθεί και τους Αγίους Τόπους για θρησκευτικούς λόγους. Ότι αφού ολοκλήρωσε τη διαδικασία του check in στο γκισέ της εναγομένης στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, παρέδωσε στον προστηθέντα υπάλληλο της εναγομένης την αποσκευή της για φόρτωση στο αεροπλάνο, που θα εκτελούσε την πτήση της. Ότι η απλούστατη διαδικασία του εν λόγω ελέγχου εκτελέστηκε απαράδεκτα πλημμελώς από τον εν λόγω υπάλληλο, καθώς αυτός εσφαλμένα και εντελώς απρόσεκτα εκτύπωσε και της παρέδωσε κάρτα επιβίβασης (boarding pass) άλλης επιβάτιδος και έτσι αντί για τη δική της κάρτα επιβίβασης για Τελ Αβίβ της παραδόθηκε το boarding pass της άγνωστης σε αυτήν … που επρόκειτο να ταξιδέψει στο Λονδίνο με αεροσκάφος της εναγόμενης, με συνέπεια η αποσκευή της να μεταφερθεί απευθείας και να φορτωθεί, λόγω του λάθους του προστηθέντος υπαλλήλου της εναγομένης, στο αεροσκάφος με προορισμό τη βρετανική πρωτεύουσα.

Χαμένη βαλίτσα: Υπάλληλος κατά την επιβίβαση διαβεβαίωσε ψευδώς την επίλυση του προβλήματος

Όπως επίσης αναφέρεται «το σφάλμα κατά την εκτύπωση της κάρτας επιβίβασης διαπιστώθηκε από άλλον υπάλληλο της εναγομένης όταν η ίδια (ενάγουσα) βρέθηκε στην πύλη για επιβίβαση στο αεροσκάφος που θα διενεργούσε την πτήση της, ο οποίος την ενημέρωσε ψευδώς ότι δήθεν ακύρωσε τη μεταφορά της αποσκευής της στο Λονδίνο και τη διαβεβαίωσε ότι τάχα διευθέτησε την άφιξη της αποσκευής της στο Τελ Αβίβ με την αμέσως επόμενη πτήση, η οποία θα έφθανε στις 2 τα ξημερώματα στις 26-05-2022, προσθέτοντας ότι θα έπρεπε να πάει η ίδια στο αεροδρόμιο του Τελ Αβίβ για να παραλάβει την αποσκευή, αφού ελάμβανε, προηγουμένως, σχετική ειδοποίηση».

Η πελάτισσα της εταιρείας αμέσως μετά την άφιξή της στο Ισραήλ την 25.05.2022, προέβη στην υποβολή αιτήσεως προς το αρμόδιο τμήμα (Lost and Found) του αεροδρομίου Τελ Αβίβ, η οποία έλαβε αύξοντα αριθμό TLV …

Ωστόσο, όπως αναφέρει «καθ’ όλη την παραμονή της στο Τελ Αβίβ προσπαθούσε να επικοινωνήσει τηλεφωνικώς με το προαναφερθέν τμήμα του αεροδρομίου του Τελ Αβίβ χωρίς όμως αποτέλεσμα και όπως πληροφορήθηκε αργότερα η αποσκευή της είχε τελικώς ταξιδέψει στο Λονδίνο παρά τις ψευδείς διαβεβαιώσεις του υπαλλήλου της εναγομένης ότι η αποσκευή της θα έφθανε στο Τελ Αβίβ».

Για το λόγο αυτό ισχυρίζεται πως «η ευθύνη της εναγόμενης δεν περιορίζεται στην πλημμελή μεταφορά της αποσκευής της και στην ψευδή διαβεβαίωση ότι θα την λάμβανε στην κατοχή της δήθεν αυθημερόν αλλά εκτείνεται και στην επί έξι ημέρες πλήρη έλλειψη ενημέρωσής της για το πού βρίσκεται η αποσκευή καθώς ουδείς υπεύθυνος επικοινώνησε μαζί της, ούτε καν για να απολογηθεί για την ταλαιπωρία της, παρά μόνο έλαβε στις 31-05-2022 ένα αυτοματοποιημένο ηλεκτρονικό μήνυμα στο ηλεκτρονικό της ταχυδρομείο από την Εξυπηρέτηση Πελατών της εναγομένης, με το οποίο της γνωστοποιήθηκε, ο κωδικός της διαμαρτυρίας, που είχε υποβάλει στις 25.05.2022».

Από το Λονδίνο στο Τελ Αβίβ

Τελικά η αποσκευή της δεν της παραδόθηκε καθ’ όλη τη διάρκεια της παραμονής της στο Ισραήλ και όταν επέστρεψε στην Ελλάδα πληροφορήθηκε από το τμήμα (Lost and Found) του αεροδρομίου του Τελ Αβίβ ότι η αποσκευή της έφθασε εκεί από το Λονδίνο και ότι δεκαέξι ημέρες μετά από το ζημιογόνο περιστατικό και ενώ ακόμη δεν είχε λάβει στα χέρια της την αποσκευή της, επικοινώνησε μαζί της στις 09.06.2022 μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου εκπρόσωπος της εναγόμενης, ονόματι … η οποία την ενημέρωσε ότι τελικώς βρέθηκε η αποσκευή της, χωρίς όμως να της δώσει σαφή ημερομηνία επιστροφής αυτής στην κατοχή της.

Η ίδια υπέβαλε νέα δήλωση- διαμαρτυρία προς την αεροπορική εταιρεία περιγράφοντας αναλυτικά το περιεχόμενο της αποσκευής, με τη συνολική αξία των αντικειμένων, που εμπεριέχονταν σε αυτήν να ανέρχεται σε 1.518 ευρώ.

«Εν τέλει και μετά από ακραία ψυχική δοκιμασία η αποσκευή της έφθασε στην οικία της στην Αθήνα στις 15.05.2022, δηλαδή είκοσι δύο ημέρες μετά την πτήση της για Τελ Αβίβ και ότι αυτό οφείλεται όχι μόνο στις βαρύτατα αμελείς ενέργειες του προσωπικού της εναγομένης και στην παντελή έλλειψη συντονισμού αλλά και στην ολιγωρία και την αδιαφορία που η εναγόμενη επέδειξε για την έγκαιρη επίλυση του προβλήματος» σημειώνεται.

«Φτερό» έγιναν 120 ευρώ από τη βαλίτσα

Η ταλαιπωρία της εξακολούθησε ακόμα και όταν πήρε στα χέρια της την αποσκευή της καθώς ανακάλυψε ότι έλειπαν από το εσωτερικό της 120 ευρώ μετρητά και ενώ η αποσκευή της ευρίσκετο στην αποκλειστική κατοχή και σφαίρα ευθύνης της εναγόμενης και ότι τα χρήματα αυτά τα είχε δηλώσει στην από 09.06.2022 δήλωση-διαμαρτυρία προς την εναγομένη. Ότι η παράνομη ιδιοποίηση των 120 ευρώ μέσα από την αποσκευή της συνιστά το ποινικό αδίκημα της υπεξαίρεσης, το οποίο διεπράχθη όσο η αποσκευή της βρισκόταν στην κατοχή των υπαλλήλων της εναγομένης.

Παρά το γεγονός, όπως επισημαίνεται, ότι «η εναγομένη έχει ομολογήσει εξωδίκως, στο πλαίσιο της ηλεκτρονικής της αλληλογραφίας με στελέχη αυτής, την αποκλειστική της ευθύνη για όλες τις παράνομες και αντισυμβατικές ενέργειες, που δια των οργάνων της υπαιτίως της προκάλεσε, εντούτοις, η εναγομένη, με μία προκλητική για τον κοινό νου και την περί ηθικής αντίληψη του μέσου κοινωνού ενέργεια, της προσέφερε και της κατέβαλε με τραπεζικό έμβασμα, χωρίς τη συγκατάθεσή της, μια πενιχρότατη και δυσανάλογα χαμηλή αποζημίωση, ύψους 240 ευρώ, το οποίο ουδόλως ανταποκρίνεται στο σύνολο των απολύτως εύλογων δαπανών που αναγκάστηκε να κάνει».

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ