Τρίτη 30 Απριλίου 2024

Μάτι-Αγόρευση εισαγγελέα: “Παράτυπη και επιχειρησιακά εσφαλμένη απόφαση” Φωστιέρη-Τερζούδη για μετακίνηση εναέριων μέσων σε άλλη περιοχή

Ο εισαγγελέας αναφέρεται αναλυτικά σε όλες τις παραλείψεις για τις οποίες κατηγορούνται τα 21 πρόσωπα που κάθονται στο εδώλιο.

NEWSROOM icon
NEWSROOM
Μάτι-Αγόρευση εισαγγελέα: “Παράτυπη και επιχειρησιακά εσφαλμένη απόφαση” Φωστιέρη-Τερζούδη για μετακίνηση εναέριων μέσων σε άλλη περιοχή Eurokinissi

Ξεκίνησε η αγόρευση του εισαγγελέα του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου, Παναγιώτη Μανιάτη, στη δίκη για την τραγωδία στο Μάτι. Ο δικαστικός λειτουργός έκανε λόγο για μια μαραθώνια διαδικασία που αφορά ένα συμβάν που καθόρισε την ιστορία του τόπου. 

Αγόρευση εισαγγελέα για την τραγωδία στο Μάτι: Αναφέρεται αναλυτικά σε όλες τις παραλείψεις για τις οποίες κατηγορούνται τα 21 πρόσωπα που κάθονται στο εδώλιο

«Δεν είναι υπερβολή να ειπωθεί ότι σε πολλά ζητήματα πυροπροστασίας πρέπει να μιλάμε για την περίοδο προ της 23ης Ιουλίου 2018 και μετά. Υπήρξε η δεύτερη μεγαλύτερη τραγωδία σε αριθμό θυμάτων σε παγκόσμιο επίπεδο. Στις 23 Ιουλίου 2018 σε ένα συμβάν πολύ μικρής χρονικής διάρκειας είχαμε περισσότερους από 100 νεκρούς» είπε ο εισαγγελέας.

Ο εισαγγελέας αναφέρθηκε αναλυτικά σε όλες τις παραλείψεις για τις οποίες κατηγορούνται τα 21 πρόσωπα που κάθονται στο εδώλιο, ξεκινώντας από την εναέρια επιτήρηση. «Αποδείχθηκε ότι διαθέσιμο ήταν μόνο ένα πετζετέλ, ήταν το μόνο πτητικό μέσο που μπορούσε να διατεθεί από την πολεμική αεροπορία. Από πλευράς ΕΣΚΕ προκύπτει ότι αίτημα υποβλήθηκε στις 9.49 για την Ανατολική Αττική. Τελικά στις 10.22 το αίτημα για επιτήρηση από 14.00 έως 18.00 έγινε δεκτό. Η εναέρια επιτήρηση έγινε όπως αποδείχθηκε από τη διαδικασία» σημείωσε ο εισαγγελέας εξηγώντας πως ως προς αυτό το σκέλος του κατηγορητηρίου πρέπει να απορριφθεί η κατηγορία.

Σχετικά με την κατηγορία που αφορά τη μη μεταστάθμευση αεροσκαφών, που αφορά τους Ματθαιόπουλο, Φωστιέρη και Τερζούδη, ο εισαγγελέας ανέφερε ότι «αποδείχθηκε ότι οι μετασταθμεύσεις που μπορούσαν να γίνουν, έγιναν. Δεν υπήρξε παράλειψη των τριών κατηγορουμένων».

Ειδική αναφορά έκανε στην εκτροπή του ελικοπτέρου προς τις εγκαταστάσεις της motor oil, κατηγορία που αφορά επίσης τους Τερζούδη, Ματθαιόπουλο και Φωστιέρη. «Το μέσο επιτήρησης έκανε λόγο για έρπουσα φωτιά και μάλλον ελεγχόμενη κοντά στις εγκαταστάσεις της motor oil. Ήταν γνωστό στο ΕΣΚΕ ότι επιχειρούσε μόνο ένα εναέριο μέσο στο Νταού. Στη μια ώρα που μεσολάβησε η φωτιά άρχισε να κινείται απειλητικότερα προς τα διυλιστήρια. Χρειαζόταν όμως πρόσθετη ενίσχυση; Εισφέρθηκαν αντικρουόμενες εκδοχές στη δίκη. Προκρίνω την εκδοχή που εισφέρθηκε από τον επίγειο επικεφαλής που δεν είδε και δεν διαπίστωσε ότι η φωτιά είχε μπει στο διυλιστήριο, ούτε ζήτησε τη συνδρομή μέσου.

Αποδείχθηκε ότι ο Φωστιέρης έλαβε δυο κλήσεις από τον ιδιοκτήτη του διυλιστηρίου, επιφανή επιχειρηματία που του ζητά επιτακτικά εναέρια μέσα. Ο επιχειρηματίας όμως δεν βρισκόταν εκεί, μετάφερε την εικόνα από τους υπαλλήλους του. Φέρεται να του δήλωσε όμως ότι η φωτιά έχει εισέλθει στις εγκαταστάσεις. Όμως ποια θα έπρεπε να είναι δέουσα αντίδραση του; Να επιβεβαιώσει την πληροφορία που έλαβε. (…) Αλίμονο αν τέτοια αιτήματα δεν αξιολογούνται και γίνονται δεκτά ανάλογα με τη βαρύτητα του ονόματος που τα ζητά. Πόσο μάλλον όταν τα εναέρια μέσα δεν είναι πεπερασμένα. Πρέπει να γίνεται αξιολόγηση με κριτήρια υπηρεσιακά.

Δεν έπρεπε να ακούσει ένα μεγαλόσχημο επιχειρηματία και χωρίς να επιβεβαιώσει. Ήταν παράτυπη και επιχειρησιακά εσφαλμένη απόφαση. Ποιος ευθύνεται για την απόφαση αυτή; Ο τότε διοικητής του ΕΣΚΕ Ιωάννης Φωστιέρης, αλλά και ο τότε αρχηγός του ΠΣ Σωτήρης Τερζούδης» ανέφερε ο εισαγγελέας.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ