Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου 2024

“Πρόγραμμα Γέφυρα”: Κόπηκε η… γέφυρα μεταξύ δανειοληπτών και Δημοσίου για την αποπληρωμή οφειλών

Οι καταγγελίες που έλαβε ο Συνήγορος του Πολίτη. Οι διαμαρτυρίες πολιτών για την απουσία απάντησης στην αίτησή τους, με άλλους να αναφέρουν διακοπή συνεισφοράς και ελλιπή πληροφόρηση.

NEWSROOM icon
NEWSROOM
“Πρόγραμμα Γέφυρα”: Κόπηκε η… γέφυρα μεταξύ δανειοληπτών και Δημοσίου για την αποπληρωμή οφειλών freepik

Καταπέλτης εμφανίζεται ο Συνήγορος του Πολίτη σχετικά με τις διαδικασίες υπαγωγής πολιτών στο “Πρόγραμμα Γέφυρα”. Όπως τονίζει σε πόρισμα διαμεσολάβησής του, από τα τέλη του 2021 ξεκίνησε και εξακολουθεί μέχρι σήμερα να δέχεται αναφορές δανειοληπτών αναφορικά με την ένταξη και παραμονή τους στο Πρόγραμμα Γέφυρα.

Αναφέρει πως σύμφωνα με τις καταγγελίες υπήρξε ως αποτέλεσμα η μη λήψη ή διακοπή της συνεισφοράς του Δημοσίου κατά την αποπληρωμή των δανειακών τους υποχρεώσεων, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του ν. 4714/20. Στην πλειοψηφία τους, οι ενδιαφερόμενοι διαμαρτυρήθηκαν αφενός για την έλλειψη απάντησης στην υποβληθείσα αίτηση για υπαγωγή στις ευεργετικές διατάξεις του ως άνω νόμου και αφετέρου για την αδικαιολόγητη συχνά, διακοπή της συνεισφοράς του Δημοσίου, και την ελλιπή πληροφόρηση στα διάφορα στάδια της διαδικασίας απένταξης και επανένταξης στο Πρόγραμμα.

“Πρόγραμμα Γέφυρα”: Οι περιπτώσεις των καταγγελιών

Ειδικότερα, ο Συνήγορος διερεύνησε τις εξής κατηγορίες περιπτώσεων:

  • Περιπτώσεις δικαιούχων οι οποίοι απεντάχθηκαν από το Πρόγραμμα και η συνεισφορά του Δημοσίου διακόπηκε λόγω ληξιπροθεσμίας λίγων ημερών κατά την καταβολή της δόσης, η οποία ωστόσο τακτοποιήθηκε άμεσα.
  • Περιπτώσεις δανειοληπτών που παρόλο που δεν είχαν ληξιπροθεσμίες στις οφειλές τους, εντούτοις «λόγω συστημικών κενών»στην επικοινωνία μεταξύ συστημάτων της Τράπεζας με την ηλεκτρονική πλατφόρμα του Προγράμματος, δεν εμφανιζόταν η απρόσκοπτη τήρηση των πληρωμών.
  • Περιπτώσεις απόρριψης αιτημάτων ένταξης, επί των οποίων οι ενδιαφερόμενοι δεν έχουν λάβει επαρκή ενημέρωση σχετικά με τον λόγο ή τις προϋποθέσεις που δεν πληρούν προκειμένου να καταστεί δυνατή η ένταξή τους.
  • Περιπτώσεις επί μακρόν εκκρεμότητας αιτημάτων ένταξης, επί των οποίων οι αιτούντες δεν έχουν λάβει επαρκή ενημέρωση για τους λόγους της καθυστέρησης εκκίνησης της επιδότησης.
"Πρόγραμμα Γέφυρα"

freepik

Τα παραδείγματα της ανεξάρτητης Αρχής

Ενδεικτικά, αναφέρονται τα ακόλουθα παραδείγματα:

  • Πολίτης, υπέβαλε το 2020 αίτημα υπαγωγής στο Πρόγραμμα για ακίνητο που αποκτήθηκε εντός του ίδιου έτους, τα στοιχεία της όμως δεν ήταν δυνατό να ανακτηθούν μέσω της Φορολογικής Διοίκησης,λόγω αδυναμίας τεχνικής προσαρμογής της πλατφόρμας στα νέα δεδομένα. Μετά από παρέμβαση του Συνηγόρου, της ζητήθηκε τον Μάϊο πλέον του 2022, να μεταφορτώσει η ίδια τα προβλεπόμενα αποδεικτικά στοιχεία του ακινήτου, γεγονός το οποίο έπραξε άμεσα.
  • Σε άλλη περίπτωση, λόγω έλλειψης προσήκουσας πληροφόρησης η αιτούσα την ένταξη καθυστέρησε να προχωρήσει στην συμπλήρωση της αυτοαξιολόγησής της ως οικονομικώς πληγείσα από τον κορονοϊό, στην ειδική φόρμα-οθόνη της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, έως την αποκλειστικά τασσόμενη προθεσμία της 10ης Μάιου 2021, με αποτέλεσμα να απωλέσει οριστικά την δυνατότητα συμμετοχής στο Πρόγραμμα, παρά την επέμβαση της Αρχής.
  • Άλλη ενδιαφερόμενη, υπέβαλε αίτηση για ένταξη στο πρόγραμμα τον Αύγουστο του 2020. Η αίτησή της εγκρίθηκε, ωστόσο ουδέποτε ξεκίνησε η καταβολή της επιδότησης του στεγαστικού της δανείου,ενώ άλλοι ωφελούμενοι που υπέβαλαν αίτηση κατά τον ίδιο χρόνο έχουν ήδη ολοκληρώσει τον κύκλο των 12 επιδοτούμενων δόσεων.
"Πρόγραμμα Γέφυρα"

freepik

“Πρόγραμμα Γέφυρα”: Παρέμβαση στην Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους

Μετά από παρεμβάσεις του Συνηγόρου προς την Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, ολοκληρώθηκε στις περισσότερες περιπτώσεις και σε συνεργασία με τον πιστωτή, η τεχνική αποκατάσταση της ληξιπροθεσμίας και συνέχισε η ροή της κρατικής επιδότησης.

Το ίδιο θετικό αποτέλεσμα υπήρξε και στις πιο πολλές περιπτώσεις των συστημικών κενών μεταξύ της πιστώτριας τράπεζας και της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, στις οποίες αποκαταστάθηκε το τεχνικό πρόβλημα και συνεχίστηκε η επιδότηση.

Αν και παραμένουν ακόμα εκκρεμή ζητήματα στην πληροφόρηση των ενδιαφερόμενων σε περιπτώσεις απόρριψης ή επί μακρόν εκκρεμότητας αιτημάτων ένταξης και στην απρόσκοπτη καταβολή της συνεισφοράς του Δημοσίου, ο Συνήγορος έχει προβεί σε καίριες παρεμβάσεις για την επιτυχή καταβολή και επαναφορά της κρατικής επιδότησης στο πλαίσιο της αποπληρωμής δανείων με εμπράγματες εξασφαλίσεις στην κύρια κατοικία για δανειολήπτες που έχουν πληγεί από τις δυσμενείς συνέπειες του κορονοϊού COVID-19.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ