Σάββατο 20 Απριλίου 2024

Τέμπη: Διακοπή για τις 5 Απριλίου στην εκδίκαση της πρώτης αγωγής αποζημίωσης συγγενών θύματος – ΒΙΝΤΕΟ – ΦΩΤΟ

"Οι ευθύνες προκύπτουν από το πόρισμα της επιτροπής εμπειρογνωμόνων το οποίο είναι δημοσιοποιούμενο στο διαδίκτυο. Δεν συναρτάται η υπόθεση με το ποινικό σκέλος" ανέφερε ο δικηγόρος των συγγενών

NEWSROOM icon
NEWSROOM
Τέμπη: Διακοπή για τις 5 Απριλίου στην εκδίκαση της πρώτης αγωγής αποζημίωσης συγγενών θύματος – ΒΙΝΤΕΟ – ΦΩΤΟ (ΚΩΣΤΑΣ ΤΖΟΥΜΑΣ/EUROKINISSI)

Διακοπή για τις 5 Απριλίου έλαβε η πρώτη δίκη για τα Τέμπη, και συγκεκριμένα, η πρώτη αγωγή που έχει κατατεθεί για το δυστύχημα με τους 57 νεκρούς, μετά την υποβολή αιτήματος του ΟΣΕ και της Hellenic train.

Η εν λόγω αγωγή, που έχει κατατεθεί από συγγενείς του ελεγκτή που έχασε τη ζωή του στο σιδηροδρομικό δυστύχημα, αφορά αποζημίωση για την ηθική βλάβη και την οδύνη που υπέστησαν από την απώλεια του θύματος, ενώ διεκδικείται συνολικά ποσό ύψους 1.000.000 ευρώ.

Οι δικηγόροι των δυο εταιρειών ζήτησαν την αναβολή της υπόθεσης με το επιχείρημα ότι πολύ πρόσφατα έλαβαν γνώση του υλικού της ποινικής δικογραφίας, με τον δικηγόρο των συγγενών του ελεγκτή να αντιτείνει ότι πρόκειται για αστική δίκη.

“Οι ευθύνες προκύπτουν από το πόρισμα της επιτροπής εμπειρογνωμόνων το οποίο είναι δημοσιοποιούμενο στο διαδίκτυο. Δεν συναρτάται η υπόθεση με το ποινικό σκέλος” ανέφερε χαρακτηριστικά ο δικηγόρος των συγγενών, με το δικαστήριο να δίνει τελικά διακοπή για τον Απρίλιο.

Πρώτη δίκη για Τέμπη

(ΚΩΣΤΑΣ ΤΖΟΥΜΑΣ/EUROKINISSI)

Το δικαστήριο αποφάσισε την απόρριψη του αιτήματος αναβολής της δίκης και διέκοψε τη δίκη για τις 5 Απριλίου 2024. Στη δικαστική αίθουσα βρέθηκαν και οι συγγενείς του άτυχου ελεγκτή.

Πρώτη δίκη για Τέμπη: Τι αναφέρεται στην αγωγή

Ειδικότερα, η σύζυγος, οι δύο γιοι και η αδελφή του ελεγκτή επικαλούνται πορίσματα πραγματογνωμόνων σχετικά με τη μη λειτουργία των συστημάτων ελέγχου κατάληψης πεδίων γραμμής και της φωτοσήμανσης.

Όπως τονίζουν εάν λειτουργούσαν τα συστήματα και η φωτοσήμανση ενώ παράλληλα ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας ακολουθούσε τον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας, το δυστύχημα θα είχε αποτραπεί.

Αντιθέτως, όμως, όπως αναφέρεται στην αγωγή δεν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση, με αποτέλεσμα ο σταθμάρχης να είναι ο μόνος που επόπτευε την πορεία των αμαξοστοιχιών, δεν λειτουργούσε το εγκατεστημένο επί των γραμμών και των συρμών σύστημα ETCS και η παράλληλη λειτουργία των πεδίων γραμμής και της φωτοσήμανσης.

Έτσι, ο μηχανοδηγός της μοιραίας αμαξοστοιχίας κινείτο με εντολή σταθμάρχη κατά παράβαση των κανόνων κυκλοφορίας συρμών.

Σημειώνεται πως στο πλαίσιο της έρευνας του εφέτη- ανακριτή ασκήθηκαν προ ημερών όπως έγραψε το onlarissa.gr διώξεις σε βάρος δύο υψηλόβαθμων στελεχών της Hellenic Train A.E.

Η δίωξη, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, αφορά στον διευθύνοντα σύμβουλο και σε διευθυντή διεύθυνσης της Α.Ε. οι οποίοι διώκονται για αξιόποινες πράξεις που τελέστηκαν δια παραλείψεως και ειδικότερα για τα πλημμελήματα, της ανθρωποκτονίας από αμέλεια κατά συρροή, της βαριάς σωματικής βλάβης από αμέλεια κατά συρροή και της απλής σωματικής βλάβης από αμέλεια κατά συρροή.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ