Πέμπτη 24 Ιουνίου 2021

Θύματα ηλεκτρονικών τραπεζικών απατών – Επιτήδειοι υπεξαίρεσαν πάνω από 20.000 ευρώ από τους λογαριασμούς τους

 Στρέφονται κατά και των τραπεζών για καθυστέρηση ενημέρωσης και αδιαφορία.

NEWSROOM icon
NEWSROOM
Θύματα ηλεκτρονικών τραπεζικών απατών – Επιτήδειοι υπεξαίρεσαν πάνω από 20.000 ευρώ από τους λογαριασμούς τους

Είδαν σημαντικά ποσά να κάνουν… φτερά από τους τραπεζικούς λογαριασμούς τους. Πρόκειται για δύο κατοίκους της Ρόδου, όπου ο μεν πρώτος έχασε εν μία νυκτί 8.000 ευρώ από το λογαριασμό του και η δεύτερη είδε να αφαιρούνται 12.500 ευρώ.

Και οι δύο προχώρησαν σε καταγγελίες στις αρμόδιες αρχές, ενώ αναζήτησαν μέσω των τραπεζών να ενημερωθούν για τον τρόπο που έγιναν οι κινήσεις και η υπεξαίρεση των καταθέσεων τους. Μετά την αντιμετώπιση που εισέπραξαν από τις τράπεζες, στρέφονται τώρα εναντίον τους και παντός υπευθύνου σε αυτές στα αστικά και ποινικά δικαστήρια.

Όπως αναφέρουν, όχι μόνο δεν έτυχαν της δέουσας αντιμετώπισης οι καταγγελίες τους αφού είχαν επισημοποιηθεί και με μηνύσεις ενώπιον των αρμοδίων αστυνομικών αρχών αλλά περαιτέρω υπήρξε αδικαιολόγητη κωλυσιεργία με αποτέλεσμα να απωλέσουν σημαντικά ποσά που τα απολαμβάνουν πλέον επιτήδειοι.

Αντίγραφα κινήσεων που δεν χορηγήθηκαν

Πιο συγκεκριμένα ένας 35χρονος, κάτοικος Αρχαγγέλου, προσφεύγει αρχικώς ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Ρόδου με την διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων κατά της Eurobank προκειμένου να του δοθούν αντίγραφα κινήσεως λογαριασμών στα οποία δεν του επετράπη η πρόσβαση και ενημέρωση παρότι υπήρξε θύμα απάτης.

Η τράπεζα, όπως ανέφερε στην «Δημοκρατική» η πληρεξούσια δικηγόρος του κ. Ανδριάννα Μπαφίτη, που ενημέρωσε σχετικά και την Εισαγγελέα Υπηρεσίας, όχι μόνο δεν του επέστρεψε τα χρήματα που αφαιρέθηκαν δολίως από τον λογαριασμό του αλλά δεν του χορηγεί και αναλυτικά στοιχεία διότι προσκρούει στο τραπεζικό απόρρητο.

Ο 35χρονος την 19η Νοεμβρίου 2020 και ώρα 15.00 κατήγγειλε στο ΑΤ Αρχαγγέλου ότι άγνωστος δράστης με άγνωστο τρόπο την 1η Οκτωβρίου 2020 άλλαξε τα στοιχεία του λογαριασμού που διατηρεί από κοινού με τον παππού του στην Εθνική Τράπεζα και την 2α Οκτωβρίου 2020 μετέφεραν το χρηματικό ποσό των 8.000 ευρώ σε λογαριασμό της τράπεζας Eurobank με στοιχεία κατόχου που είναι γνωστά.

Το θύμα από την 16η Νοεμβρίου 2020 δεν μπορούσε να προβεί σε κίνηση λογαριασμού με την κάρτα ανάληψης σε ATM της Εθνικής τράπεζας καθώς είχαν ακυρωθεί και οι κωδικοί του ηλεκτρονικού λογαριασμού του. Διαπίστωσε την ανωτέρω απάτη την 19η Νοεμβρίου 2020 όταν μετέβη στο κατάστημα της Εθνικής Τράπεζας στον Αρχάγγελο Ρόδου.

Καταγγελίες και από επαγγελματία

Θύμα απατεώνων οι οποίοι με την μέθοδο του ηλεκτρονικού ψαρέματος (phishing) αφαίρεσαν από λογαριασμό της στην Τράπεζα Πειραιώς το χρηματικό ποσό των 12.500 ευρώ και το μετέφεραν σε άλλο λογαριασμό της ημεδαπής κατήγγειλε πριν από λίγες ημέρες και επαγγελματίας της Ρόδου.

Οπως έγραψε η «Δημοκρατική», το θύμα έχει ήδη ενημερώσει δύο τράπεζες και συνοδευόμενη από τον δικηγόρο κ. Μιχάλη Νιοτή, την Εισαγγελέα Υπηρεσίας. Εχει ήδη υποβάλει μήνυση κατ’ αγνώστων στην Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Ρόδου, που διενεργεί προκαταρκτική εξέταση.

Ωστόσο, σύμφωνα με τις καταγγελίες παρ’ ότι κινήθηκαν όλες οι νομικές διαδικασίες δεν είχαν αναληφθεί τα χρήματα που της αφαίρεσαν από την τράπεζα ALPHA και δεν τα αποδέσμευσε από τον λογαριασμό που κατατέθηκαν, πιθανότατα αχυράνθρωπου που χρησιμοποιεί το κύκλωμα.

Η τράπεζα Πειραιώς έχει διαβεβαιώσει την επαγγελματία ότι έχει ενημερώσει για την ακύρωση της συναλλαγής ως προϊόν απάτης με swift την Alpha τράπεζα αλλά η τελευταία δια υπαλλήλων της ενημέρωσε το θύμα ότι δεν δύναται να της επιστρέψει τα χρήματα ούτε και να τα… δεσμεύσει για να μην απωλεσθούν.

Την 16η Φεβρουαρίου 2021 και ώρα 12.10 μ.μ. η ελεύθερη επαγγελματίας έλαβε ένα μήνυμα στο κινητό τηλέφωνο της από τον φερόμενο ως αποστολέα μέσω της τράπεζας της.

Δυστυχώς πραγματοποίησε μέσω του κινητού της τηλεφώνου είσοδο στον παραπάνω σύνδεσμο, νομίζοντας ότι επρόκειτο για το e-banking της τράπεζας Πειραιώς και μεταφέρθηκε σε ένα περιβάλλον που ήταν πανομοιότυπο με αυτό της τράπεζάς της, στο οποίο εισήλθε κάνοντας χρήση των κωδικών της και του ονόματος χρήστη, προκειμένου να ελέγξει την υποτιθέμενη παράνομη δραστηριότητα στον λογαριασμό της.

Με την σύνδεση αυτή διαπίστωσε ότι φαίνονταν όλες οι συναλλαγές που είχε πραγματοποιήσει μέσω του internet με αποτέλεσμα να μην υποψιαστεί ότι επρόκειτο για απάτη και ψεύτικο περιβάλλον του site του ebanking της Πειραιώς.

Διαπίστωσε ότι χωρίς την δική της συναίνεση είχαν μεταφερθεί 12.500 ευρώ την ίδια ημέρα και χωρίς να αναφέρεται η ακριβής ώρα της συναλλαγής.

Τα χρήματά της μεταφέρθηκαν ειδικότερα σε τραπεζικό λογαριασμό της τράπεζας ALPHA BANK που είχε ανοιχτεί σε υποκατάστημα της Τράπεζας στην οδό Σταδίου στην Αθήνα με δικαιούχο ημεδαπό.

Αμέσως έσπευσε να ακυρώσει την συναλλαγή και ηλεκτρονικά μέσω του site της Πειραιώς που βρισκόταν και τηλεφωνικά με την εξυπηρέτηση πελατών της τράπεζας. Έλαβε μάλιστα στις 12.50 μ.μ. μήνυμα επιβεβαίωσης από την τράπεζα Πειραιώς ότι η ακύρωση της συναλλαγής εκτελέστηκε επιτυχώς.

Πηγή: dimokratiki.gr

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ