Κ. Χατζηδάκης για Τέμπη: “Ο ανθρώπινος παράγοντας έπαιξε καθοριστικό ρόλο” – “Υπήρχε πρόβλημα με την συμπεριφορά του σταθμάρχη”

"Ο ΟΣΕ ήταν ο πιο προβληματικός οργανισμός όχι μόνο της Ελλάδας αλλά ενδεχομένως και σε όλη την Ευρώπη", υπογράμμισε.

NEWSROOM icon
NEWSROOM
Κ. Χατζηδάκης για Τέμπη: “Ο ανθρώπινος παράγοντας έπαιξε καθοριστικό ρόλο” – “Υπήρχε πρόβλημα με την συμπεριφορά του σταθμάρχη” ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ/EUROKINISSI)

Στην εξεταστική επιτροπή για τα Τέμπη κλήθηκε να καταθέσει ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης, τονίζοντας ότι “ο ανθρώπινος παράγοντας έπαιξε καθοριστικό ρόλο”.

Ο κ. Χατζηδάκης, έχει διατελέσει υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ((2012-2013) και υπουργός Μεταφορών & Επικοινωνιών (2007-2009).

“Είναι θετικό να υπάρχει τηλεδιοίκηση, αλλά δεν μπορούμε να αθωώνουμε συμπεριφορές υπαλλήλων που αποδεικνύονται ανεύθυνοι”, τόνισε..

Ερωτηθείς από τον βουλευτή της ΝΔ, Λ. Τσαβδαρίδη για το ρόλο των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας και του ανθρώπινου παράγοντα, ο κ. Χατζηδάκης είπε ότι “από όσα είχα παρακολουθήσει, παρότι υπήρχε το σύστημα της τηλεδιοίκησης, έστω το περιορισμένο, έστω με τα όποια προβλήματά του, την ίδια στιγμή και πάλι είχαμε ζήτημα συμπεριφοράς εκ μέρους κάποιου υπαλλήλου […] Όταν σε έναν οργανισμό δεν λειτουργούν πλήρως τα συστήματα, αυξάνεται αντιστοίχως και ο ρόλος ο θετικός, ή όχι θετικός, των όποιων υπαλλήλων”.

Στην επίκληση του πορίσματος Γεραπετρίτη από τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Β. Κόκκαλη, για την πυρκαγιά στο κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας (7/2019), ο κ. Χατζηδάκης δήλωσε πως “δεν μπορούμε να δεχτούμε ότι χωρίς τηλεδιοίκηση γενικώς δεν μπορεί ποτέ να κυκλοφορήσουν τρένα. Είναι θετικό να υπάρχει τηλεδιοίκηση, εξελιγμένη τηλεδιοίκηση, αλλά δεν μπορούμε να αθωώνουμε συμπεριφορές ανθρώπων, υπαλλήλων εν προκειμένω, που αποδεικνύονται ανεύθυνοι. Υπήρχε ένα σύστημα στο σταθμό και μέχρι πεντέμισι χιλιόμετρα από το σταθμό, που το βεβαιώνουν, όχι μόνο ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ αλλά και άλλοι ειδικοί”.

Χατζηδάκης για Τέμπη

Eurokinissi

Ειδικότερα, στην ερώτηση της βουλευτού του ΠΑΣΟΚ, Μ. Αποστολάκη για το εάν υπάρχει αιτιώδης σύνδεσμος ανάμεσα στην πορεία της σύμβασης «717» και την τραγωδία των Τεμπών, ο κ. Χατζηδάκης είπε ότι “όσο περισσότερες εγγυήσεις υπάρχουν τόσο καλύτερα. Όμως εδώ, στη συγκεκριμένη περίπτωση, από τη δική μου γνώση και με βάση τη δική μου εκτίμηση, πρώτον, γύρω από το σταθμό και σίγουρα στο κρίσιμο διάστημα υπήρχε ένα σύστημα τηλεδιοίκησης το οποίο δεν το χρησιμοποιεί ο σταθμάρχης και, δεύτερον, υπήρχε πρόβλημα με την ίδια την συμπεριφορά του σταθμάρχη”.

Χατζηδάκης για Τέμπη: “Ο ΟΣΕ ήταν ο πιο προβληματικός οργανισμός όχι μόνο της Ελλάδας αλλά ενδεχομένως και σε όλη την Ευρώπη”

“Ο ΟΣΕ ήταν ο πιο προβληματικός οργανισμός όχι μόνο της Ελλάδας αλλά ενδεχομένως και σε όλη την Ευρώπη. Όταν ανέλαβα υπουργός, για κάθε ένα ευρώ κέρδος, ο ΟΣΕ, ξόδευε εννιάμιση. Το χρέος του είχε εκτιναχθεί και γι’ αυτό εφαρμόσαμε το καλοκαίρι του 2008 ένα πρόγραμμα εξυγίανσης του ΟΣΕ με άξονες την ασφάλεια, τη διαφάνεια, την εξυγίανση και την ανάπτυξη”, είπε ο νυν υπουργός Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών.

“Στη Μεσσηνία, τα μηνιαία έσοδα από την τοπική γραμμή, ήταν 125 ευρώ όταν οι μισθοί των μηχανοδηγών ήταν 20.000 ευρώ, ποσό που αρκούσε να πηγαίνουν οι επιβάτες στον προορισμό τους, όχι με ταξί αλλά με λιμουζίνα” είπε ο κ. Χατζηδάκης αναφορικά με παράδειγμα προβλημάτων που βρήκε ως υπουργός Μεταφορών

“Σήμερα η κατάσταση του ΟΣΕ έχει βελτιωθεί ως προς τα οικονομικά του αλλά και σε ζητήματα διαφάνειας“, υπογράμμισε.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ