Δευτέρα 29 Απριλίου 2024

Αποκάλυψη για Τέμπη: Δεν λειτουργούσαν τα συστήματα ελέγχου – “Θα απέτρεπαν το συμβάν” είπαν οι εμπειρογνώμονες – ΒΙΝΤΕΟ

Η αναφορά του συνηγόρου των οικογενειών θυμάτων, Λουκά Αποστολίδη, μετά την απόκτηση της δικογραφίας και λίγο πριν την παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας.

NEWSROOM icon
NEWSROOM
Αποκάλυψη για Τέμπη: Δεν λειτουργούσαν τα συστήματα ελέγχου – “Θα απέτρεπαν το συμβάν” είπαν οι εμπειρογνώμονες – ΒΙΝΤΕΟ eurokinissi

Κατά τον χρόνο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος, δε λειτουργούσαν τα συστήματα ελέγχου κατάληψης πεδίων γραμμής και η φωτοσήμανση που θα απέτρεπαν το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Σύμφωνα με το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων οριοθετεί τα στοιχεία, με αποτέλεσμα να αναφέρει:

* «Να μη λειτουργεί η τηλεδιοίκηση εντός των σταθμών και στην ανοιχτή γραμμή, αφήνοντας τον εν υπηρεσία σταθμάρχη ως μοναδικό εποπτεύοντα της πορείας των συρμών, με τον περιορισμένης εμβέλειας Τοπικό Πίνακα Χειρισμών του σταθμαρχείου. Η ύπαρξη λειτουργούν των ελεγχόμενων πεδίων γραμμής, η ορθή φωτοσήμανσή τους και η επαρκώς εξοπλισμένη και επανδρωμένη υπηρεσία τηλεδιοίκησης (Κέντρου Ελέγχου Κυκλοφορίας) θα απέτρεπαν το συμβάν».

* «Να μη λειτουργεί το εγκατεστημένο επί της γραμμής και των συρμών σύστημα ETCS, που με την παράλληλη λειτουργία των ελεγχόμενων πεδίων γραμμής και της φωτοσήμανσης, θα απέτρεπε με βεβαιότητα το συμβάν και χωρίς την απαίτηση ανθρώπινης παρέμβασης».

Τέμπη

eurokinissi

* «Ο μηχανοδηγός και κατ’ επέκταση η αμαξοστοιχία IC62 εποπτείας του, να είναι αναγκασμένος, με εντολή σταθμάρχη, να κινείται κατά παράβαση των κανόνων κυκλοφορίας συρμών. Η ύπαρξη λειτουργούντων ελεγχόμενων πεδίων γραμμής, η ορθή φωτοσήμανσή τους και η συμμόρφωση του μηχανοδηγού με τους κανόνες κυκλοφορίας συρμών θα απέτρεπαν το συμβάν».

Λ. Αποστολίδης: Θα διερευνηθούν ευθύνες σε όλη την ιεραρχία

«Οι ως άνω κατηγορηματικές διαπιστώσεις της έκθεσης των εμπειρογνωμόνων βάσιμα πιστεύουμε ότι θα συμβάλλουν καθοριστικά στη διερεύνηση των ευθυνών των Διοικήσεων και της πολιτικής ιεραρχίας. Σίγουρα θα διερευνηθούν ευθύνες σε όλη την ιεραρχία διοικητική και πολιτική» τονίζει ο εκ των συνηγόρων της οικογένειας, Λουκάς Αποστολίδης.

Διάχυτα στην έκθεση τονίζεται ότι: «Η έλλειψη, η μη λειτουργία συστημάτων ασφαλείας οδήγησε στο τραγικό συμβάν». Ειδικότερα σύμφωνα με τον κ. Αποστολίδη επισημαίνει ότι «τα συστήματα ελέγχου κατάληψης πεδίων γραμμής και η φωτοσήμανση αυτών, αποτελούν καθοριστικό παράγοντα της εύρυθμης απομακρυσμένης διαχείρισης γραμμής και εποπτείας κυκλοφορίας των συρμών (τηλεδιοίκηση), καθώς και θεμέλιο λίθο του ευρωπαϊκού συστήματος ελέγχου κυκλοφορίας συρμών (ETCS)».

Τέμπη

Eurokinissi

Δυστυχώς στην έκθεση βεβαιώνεται, ότι τα συστήματα αυτά παρά το ότι ήταν εγκατεστημένα δεν λειτουργούσαν στην επίδικη διαδρομή Λάρισα, Σ.Σ. Πόρων και τούμπαλιν. Η παραδοχή αυτή επιβεβαιώνεται από την ανάκτηση δεδομένων. Ειδικότερα στην έκθεση αναφέρεται ότι: «Κατόπιν συστηματικής έρευνας και ανάκτησης των δεδομένων από το καταγραφικό, που ήταν εγκατεστημένο σε μία από τις ηλεκτροάμαξες (σύστημα ETCS),ότι το συγκεκριμένο καταγραφικό ήταν απενεργοποιημένο από τις 19/06/2018». Σημειώνεται ότι η ανάκτηση δεδομένων πραγματοποιήθηκε με την παρουσία και των εκπροσώπων των εταιρειών (ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, HellenicTrain)και της αναδόχου εταιρείας ALSTOM. (Σύμβαση 717 και στην συμπληρωματική αυτής).

Τα τελευταία και μοναδικά δεδομένα στο καταγραφικό ήταν δεδομένα συντεταγμένων GPS από τηνπεριοχή Μενεμένη Θεσσαλονίκης» (σελ. 76 της έκθεσης πραγματογνωμόνων). Στην έκθεση επισημαίνεται ότι: Αν τα συστήματα αυτά λειτουργούσαν «είναι τυπικά αδύνατο δύο τρένα να συναντηθούν εντός ενός πεδίου γραμμής και συνεπώς να συγκρουστούν».

Οι έρευνες της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας

Σε νέα… τροχιά μπαίνουν στο μεταξύ οι έρευνες για την τραγωδία στα Τέμπη μετά την απόφαση της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας όπως έγραψε το dikastiko.gr  να καλέσει σε κατάθεση 26 πρόσωπα από την ΕΡΓΟΣΕ, Alstom-ΤΟΜΗ και το υπουργείο Μεταφορών, τα οποία φέρονται να εμπλέκονται στο πολύνεκρο δυστύχημα σε προγενέστερο στάδιο, καθώς δεν είχαν θέσει σε λειτουργία κρίσιμα συστήματα με αποτέλεσμα να ζημιωθεί το Δημόσιο με εκατομμύρια χιλιάδες ευρώ.

Οι έρευνες της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας αφορούν την σύμβαση 717 του 2014, που αφορά στην εγκατάσταση συστημάτων ασφαλείας στο σιδηροδρομικό δίκτυο και όπως έχει καταγγελθεί δεν λειτουργούσε. Τα αδικήματα για τα οποία καλούνται ως ύποπτα τα συγκεκριμένα στελέχη, είναι αυτά της «απιστίας», της «απάτης» και της συνέργειας στα δύο αυτά αδικήματα. Σύμφωνα με πληροφορίες του documentonews.gr η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία έχει ήδη καλέσει ως ύποπτα περί τα 26 συνολικά εμπλεκόμενα πρόσωπα.

Όπως έγραψε προ ημερών το dikastiko.gr, στη Βουλή αποφάσισε να διαβιβάσει το ελληνικό γραφείο της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας τη δικογραφία που αφορά στη σύμβαση  «717» για την τηλεδιοίκηση και τη σηματοδότηση στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Ειδικότερα, έπειτα από πολύμηνες έρευνες η ελληνική ευρωπαϊκή εισαγγελία που ερεύνησε το σκέλος της κακοδιαχείρισης των κονδυλίων για την υλοποίησή της εντόπισε πιθανότητα ευθυνών δύο πρώην υπουργών και βάσει νόμου διαβιβάζει το φάκελο στη Βουλή. Η δικογραφία αφορά τους πρώην υπουργούς Χρήστο Σπίρτζη και Κώστα Καραμανλή.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ