Σιδηρόδρομος: Ανάβουν γεννήτριες 10 λεπτά πριν περάσει το τρένο για να υπάρχει φως στις σήραγγες – BINTEO

Όταν τα τρένα εξέλθουν οι ίδιοι υπάλληλοι κλείνουν τη γεννήτρια και η σήραγγα βυθίζεται στο σκοτάδι.

NEWSROOM icon
NEWSROOM
Σιδηρόδρομος: Ανάβουν γεννήτριες 10 λεπτά πριν περάσει το τρένο για να υπάρχει φως στις σήραγγες – BINTEO Eurokinissi

Δεν έχουν τέλος τα σοβαρά προβλήματα που αποκαλύπτονται σχετικά με την κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο ελληνικός σιδηρόδρομος, με βάση τα ρεπορτάζ που ακολούθησαν την πολύνεκρη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη.

Νέες αποκαλύψεις που έρχονται στο φως της δημοσιότητας επιβεβαιώνουν τα όσα καταγράφει το πολυσέλιδο πόρισμα της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων για το δυστύχημα σχετικά με την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου.

Όπως αποκαλύπτει ρεπορτάζ του τηλεοπτικού σταθμού OPEN και αναφέρει το ethnos.gr, σοβαρά προβλήματα εντοπίζονται στις σήραγγες στην Κακιά Σκάλα όπου είχε γίνει πριν λίγο καιρό μία σειρά από εργασίες προκειμένου να περνούν από εκεί τα τρένα με ασφάλεια.

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται σχετικά με την ηλεκτροδότηση, μέσα στις σήραγγες έχουν τοποθετηθεί τρεις γεννήτριες και δύο σεκιούριτι ιδιωτικής εταιρείας που έχει προσλάβει ο ΟΣΕ.

Οι συγκεκριμένοι υπάλληλοι, δέκα λεπτά πριν περάσει κάποιο τρένο, ανοίγουν τη γεννήτρια και δίνουν φως. Στη συνέχεια όταν τα τρένα εξέλθουν οι ίδιοι υπάλληλοι κλείνουν τη γεννήτρια και η σήραγγα βυθίζεται στο σκοτάδι.

Σημειώνεται επίσης ότι οι συγκεκριμένοι φύλακες έχουν στην κατοχή τους και το GSMR, δηλαδή τον μηχανισμό για τις επικοινωνίες με το κέντρο ελέγχου το οποίο τους δίνει την εντολή για το πότε πρέπει να ανάψουν τη γεννήτρια και πότε να την κλείσουν.

Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν ότι οι συγκεκριμένοι φύλακες χωρίς να έχουν επαρκή εκπαίδευση κάνουν την παραπάνω δουλειά και διαχειρίζονται το GSMR.

Από την πλευρά του, ανώτατο στέλεχος του ΟΣΕ ανέφερε στον σταθμό ότι οι συγκεκριμένοι φύλακες έχουν κάνει κάποιου είδους εκπαίδευση έτσι ώστε να μπορούν να το διαχειρίζονται.

Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι όταν πρωτοξεκίνησε η συγκεκριμένη διαδικασία μέσα στις σήραγγες, ο φύλακας αναγκαζόταν να πηγαίνει μέχρι τα διόδια της Ελευσίνας προκειμένου να φορτίζει το GSMR όταν αυτό δεν είχε μπαταρία, καθώς στο σημείο δεν υπήρχε ρεύμα και διαθέσιμη πρίζα.

Σιδηρόδρομος: H ακτινογραφία του πορίσματος-“κόλαφος” για τα Τέμπη

Όπως έγραψε το dikastiko.gr, στις 228 σελίδες του πορίσματος οριστικά ξεκαθαρίζεται το τοπίο αναφορικά με το ζήτημα της τηλεδιοίκησης αναφέροντας ρητώς ότι δεν υπήρχε στη Λάρισα μετά τη φωτιά του 2019 καθώς έκτοτε δεν είχε αποκατασταθεί.

Επιπλέον παρά την κυβερνητική εμμονή να αναφέρεται σε τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης, το πόρισμα αναφέρεται στον εξοπλισμό του σταθμαρχείου Λάρισας με ακρίβεια ως «πίνακα τηλεχειρισμού αλλαγών Σιδηροδρομικού Σταθμού Λάρισας».

Συγκεκριμένα επισημαίνεται πως η διαχείριση της κυκλοφορίας γίνεται με τηλεφωνικό αποκλεισμό. «Η ηλεκτρική πλευρική σηματοδότηση στο τμήμα Λάρισα – Θεσσαλονίκη (και κατ’ επέκταση στο υπό εξέταση τμήμα Λάρισα – Ν. Πόροι) είναι από τον Ιούλιο του 2019 εκτός λειτουργίας (μετά την πυρκαγιά στο κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας στη θέση ‘Ζάχαρη’) . Στο πλαίσιο αυτό η διαχείριση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας γίνεται με τηλεφωνικό σύστημα αποκλεισμού με τους σταθμούς της Λάρισας και των Ν. Πόρων να αποτελούν τα δύο άκρα του τμήματος αποκλεισμού».

Στο πόρισμα εξηγείται ότι εν έτει 2023, η διαχείριση της κυκλοφορίας στο τμήμα αυτό γίνεται αναγκαστικά και αποκλειστικά με εξασφάλιση ελεύθερης γραμμής, μετά από τις κατάλληλες ενέργειες των σταθμαρχών των σταθμών Λάρισας και Ν. Πόρων.

Η Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων επισημαίνει ότι από τις 23 Δεκεμβρίου 2022 για την έξοδο από Λάρισα προς Ν. Πόρους και πορεία μέσω της γραμμής ανόδου είναι υποχρεωτικό να γίνεται χάραξη διαδρομής αυτόματα, κάτι το οποίο δεν έκανε ο μοιραίος σταθμάρχης τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ