"Η ποινική λειτουργία της πολιτείας, ως θεμελιώδης λειτουργία κάθε δημοκρατικά συγκροτημένης και φιλελεύθερα προσανατολισμένης πολιτείας, οφείλει να εφαρμόζει και να εγγυάται τη δημοκρατική νομιμότητα και το θεσμό της δίκης, ως μιας διαδικασίας ενώπιον ανακριτικών αρχών και δικαστηρίου προς απονομή δικαιοσύνης"
Το αγκάθι όμως είναι η προϋπόθεση προκαταβολής 10% επί της βασικής οφειλής για να «παγώσουν» οι πλειστηριασμοί. Θα πρέπει λοιπόν οι οφειλέτες να ξεκινήσουν εγκαίρως τη διαδικασία πριν ακόμα ορισθεί η ημερομηνία του πλειστηριασμού
H επιλογή της νομοθετικής παρέμβασης υπό τους όρους και τους κανόνες του Συντάγματος μοιάζει απόλυτα συνυφασμένη με το νομικό μας σύστημα και δε θα οδηγήσει να παρασύρουμε τη χώρα μας στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια που έχουν ήδη νομολογήσει.
Στην υπό κρίση υπόθεση, καθότι δεν αποδείχθηκε η έκδοση νέου αποσπάσματος της ένδικης κατασχετήριας έκθεσης για την κατ' άρθρο 1018 ΚΠολΔ επίσπευση νέου πλειστηριασμού, ο λόγος ανακοπής έγινε δεκτός και ακυρώθηκε η πράξη κατάθεσης δήλωσης συνέχισης πλειστηριασμού.
Η προχειρότητα των ρυθμίσεων θα φανεί στην πορεία, όταν παρά τη συρρίκνωση των δικαστικών συνθέσεων και το δεδομένο θεσμικό κόστος με τις fast track ποινικές δίκες που εισάγει το νομοσχέδιο, δεν πρόκειται να προκύψει επιτάχυνση.
Το σκεπτικό της μειοψηφίας από 5 δικαστές , στην κομβική απόφαση του 1998 , ερμήνευε το άρθρο 16 του Συντάγματος με τον τρόπο που σήμερα το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας οδηγεί σε ίδρυση μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων ΑΕΙ στην Ελλάδα- Τα ονόματα των δικαστών
Όταν σήμερα επιτρέπεται η αναδοχή σε ζευγάρια με σύμφωνο συμβίωσης αλλά όχι η υιοθεσία, είναι προφανές ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, είναι το αναγκαίο νομικό σκαλοπάτι, ώστε να γίνει το βήμα της υιοθεσίας, η οποία με το παρόν νομικό καθεστώς δεν μπορεί να υπάρξει.
“Ο Αλέξανδρος που γεννήθηκε την 4/2/1934 έγινε τελικά ο Μέγας Αλέξανδρος της Ποινικής Δικηγορίας» γράφει ο δικηγόρος Σάκης Κεχαγιόγλου για το έργο και την παρακαταθήκη του διακεκριμένου ποινικολόγου Αλέξανδρου Λυκουρέζου που συμπλήρωσε μισό αιώνα παρουσίας στις δικαστικές αίθουσες
"Στη γυναίκα που κυοφορεί για λογαριασμό άλλης καταβάλλεται αποζημίωση για σωματική καταπόνηση ύψους 10.000 ευρώ για μονήρη κύηση και 15.000 ευρώ για πολύδυμη κύηση. Η αποζημίωση οφείλεται μόνο αν έχει χορηγηθεί η απαιτούμενη από το νόμο δικαστική άδεια."
Σήμερα στις 16.00 μπαίνει στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής το νομοσχέδιο. Η ακρόαση των φορέων που εκφράζουν επιμέρους ισχυρές ενστάσεις, θα γίνει την Παρασκευή και η ψήφιση στην Ολομέλεια υπολογίζεται την επόμενη βδομάδα
Η ελληνική κοινωνία δεν θα μπορούσε σε καμία απολύτως περίπτωση να ξαναζήσει μία νέα περίοδο εγχώριας τρομοκρατίας που να θυμίζει εκείνη την περίοδο της 17 Νοέμβρη, η δράση της οποίας διήρκεσε σχεδόν τρεις δεκαετίες, με τεράστιες κοινωνικές, πολιτικές και οικονομικές συνέπειες για τη χώρα.
Ο χρόνος εργασίας θα αποτελέσει μείζον ζήτημα τα επόμενα χρόνια που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν οι υπεύθυνοι λήψης πολιτικών αποφάσεων, ακολουθώντας επίσης πρωτοποριακούς πειραματικούς δρόμους.
Ο Χαράλαμπος Τσιλιώτης απαντά στο αν είναι συνταγματικά επιτρεπτή η διεξαγωγή δημοψηφίσματος για το θέμα της καθιέρωσης γάμου και τεκνοθεσίας ομόφυλων ζευγαριών.
Οι περιορισμοί στην άσκηση της αγωγής και οι συνέπειες που επισύρει η παράβασή τους πρέπει να αποβλέπουν στο να καταστήσουν προσεκτικό τον ενάγοντα και να περιφρουρήσουν το γενικότερο συμφέρον, που επιβάλλει ασφαλή και ταχεία εκκαθάριση τέτοιων δικών, αλλά να μην είναι υπέρμετροι σε σημείο, που να καταλύουν το δικαίωμα σε παροχή έννομης προστασίας, το οποίο καθιερώνει η πιο πάνω συνταγματική διάταξη.
Η απόλυση, παρότι έγινε λίγες μέρες μετά την ολοκλήρωση της 18μηνης προστασίας λόγω μητρότητας, κρίθηκε ότι έγινε για εκδικητικούς λόγους και η μητέρα έχει δικαίωμα ακόμα και αποζημίωσης για ηθική βλάβη- το Εφετείο καλείται να επιβεβαιώσει την απόφαση
Από την επισκόπηση του συνόλου των διατάξεων καθίσταται σαφές ότι αυτές τέθηκαν προκειμένου να εξυπηρετήσουν την σκοπιμότητα της κοινοτικής Οδηγίας για επαρκή βαθμό διαφάνειας και προβλεψιμότητας των όρων εργασίας.
“Με κάθε σεβασμό και επιφύλαξη ως προς την ορθότητα της κρίσεώς μου θα ομολογήσω ότι δεν πείστηκα ότι είναι ΝΟΜΙΚΩΣ δυνατή η ΣΥΜΦΩΝΗ ΜΕ ΤΟ ΕΝΩΣΙΑΚΟ δίκαιο ερμηνεία του άρθρου 16 παρ.5 και 8 ΣΥΝΤ.”, αναφέρει ο καθηγητής
Η σύγκρουση και η αλληλεπίδραση των συνταγμάτων αποτελεί μέρος της πορείας προς μια ενωμένη Ευρώπη, διασφαλίζοντας παράλληλα τον σεβασμό των διαφορετικών νομικών παραδόσεων και των δικαιωμάτων των πολιτών.
Για να εφαρμοστεί η ερμηνευτική δήλωση του άρθρου 88 του Συντάγματος περί ενοποίησης του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, θα πρέπει να συντρέχουν δύο προϋποθέσεις
Η προστασία από την καταγγελία της σύμβασης ή σχέσης εργασίας ισχύει τόσο έναντι του εργοδότη, στον οποίο η τεκούσα προσλαμβάνεται, χωρίς να έχει προηγουμένως απασχοληθεί αλλού, πριν συμπληρώσει δεκαοκτώ (18) μήνες από τον τοκετό ή το μεγαλύτερο χρόνο που προβλέπεται στην παρούσα, όσο και έναντι του νέου εργοδότη, στον οποίο η τεκούσα προσλαμβάνεται και μέχρι τη συμπλήρωση των ανωτέρω χρόνων.
Το Συνταγματικό Δικαστήριο έκρινε ότι οι ανωτέρω περιβαλλοντικοί-οικονομικοί σκοποί ήταν μεν σοβαροί, δεν αποτελούσαν όμως, σε αντίθεση με την πανδημία, τις έκτακτες και απρόβλεπτες περιστάσεις που θα δικαιολογούσαν κατά το γερμανικό Σύνταγμα την παράκαμψη του «χρεόφρενου».
Όπως είναι γνωστό, οι δικαστές και οι εισαγγελείς είναι μια από τις τρεις εξουσίες (νομοθετική, εκτελεστική και δικαστική) και αναμφίβολα πρέπει να τυγχάνει καλλίτερης οικονομικής μεταχείρισης και προνομίων σε σχέση με τις άλλες χαμηλότερης συνταγματικής αναγνώρισης κατηγορίες επιστημόνων και γενικότερα πολιτών.
Η διατύπωση της ανώτατης Εισαγγελέα της χώρας, περί του τρόπου που νομοθετεί η Πολιτεία σε σχέση με τις “αντοχές” της κοινωνίας, ερμηνεύθηκε ως “προβληματισμός για το γάμο ομοφύλων”, μόνο που η ίδια ήταν απολύτως σαφής περί του αντιθέτου: Ο πολιτικός γάμος οδηγεί την κοινωνία προς τα εμπρός και ορθά πράττει, αντίθετα θα ήταν “άλμα” η νομοθετική αντιμετώπιση- αυτή τη στιγμή- του ζητήματος της παρένθετης μητρότητας…
Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΔΔΑ) έχει πει ότι η ΕΣΔΑ πρέπει να ερμηνεύεται με «δυναμικό» τρόπο, λαμβάνοντας δηλαδή υπ’ όψιν τις εκάστοτε επικρατούσες συνθήκες
Επιπλέον των υποχρεώσεων του π.δ. 156/1994 (Α’ 102), ο εργοδότης έχει υποχρέωση γνωστοποίησης στον εργαζόμενό του εντός οκτώ (8) ημερών από την έναρξη της τηλεργασίας, με όποιο πρόσφορο τρόπο, περιλαμβανομένου και του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τους όρους εργασίας που διαφοροποιούνται λόγω της τηλεργασίας και τουλάχιστον αυτούς που αναγράφονται στο άρθρο 67 παρ. 5 του Ν. 4808/2021.